Nieuw: de D750

Discussies over fotografie met de D600, D610, D750 en D780. Nikon's semi-pro lijn met een FX-formaat sensor.
Marten
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Nieuw: de D750

Bericht door Marten » do sep 25 2014 6:42 pm

Remco,
als Nikon de camera zou gaan produceren die jij bedoelt, dan "eet die de D4(s) op" .
Dat gaan ze dus niet (meer) doen.

Remco v/d Sanden
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Remco v/d Sanden » do sep 25 2014 6:48 pm

Ok, dus de 7DMkII eet een 1Dx op, dat is immers het gelijke dan... Dacht het niet...
Maakt gebruik van Nikon [FX] body's en Nikkor [FX] glaswerk, en voor de lol nog wat 35mm analoog...

https://www.instagram.com/remcovandesanden

CaptainHook

Bericht door CaptainHook » do sep 25 2014 8:08 pm

Toch handig, die nieuwe D750...zijn ze vergeten versleuteling standaard aan te zetten op de WiFi verbinding... :!: :(

http://tweakers.net/nieuws/98685/nikons ... ingen.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Nikon waarschuwt bezitters van de nieuwe D750-dslr om de beveiligingsfunctie van de bijbehorende mobiele wifi-app handmatig te activeren. Standaard maakt de camera een onversleutelde verbinding, waardoor anderen ongemerkt foto's van het toestel kunnen plukken.

De Britse website Amateurphotographer schrijft dat zij er eenvoudig in slaagden om met de wifi-app van Nikon heimelijk foto's te kopiëren van de geheugenkaart die in de D750 is geplaatst. De dslr maakt standaard verbinding met een mobieltje of tablet op basis van een onversleutelde verbinding. Bovendien geeft de camera niet aan als de mobiele app verbinding heeft gemaakt.

Nikon heeft ook een functie waarmee foto's volautomatisch naar het eerst gevonden mobiele apparaat met zijn wifi-app worden gestuurd. Hierdoor kan iemand in theorie bij bijvoorbeeld een fotograaf in de buurt gaan staan en ongemerkt al zijn gemaakte foto's verzamelen of al eerder opgeslagen prenten kopiëren.

Naar aanleiding van het probleem laat Nikon weten dat het klanten dringend aanraadt om handmatig de beveiligingsinstellingen voor het leggen van versleutelde verbindingen in de app te activeren. Of de fabrikant snel een update voor de app zal uitbrengen waarin een beveiligde wifi-verbinding standaard wordt aangeboden, is onduidelijk: Nikon zegt het probleem verder te gaan bestuderen.

ReneG
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door ReneG » vr sep 26 2014 12:03 am

Ik heb er vandaag één in handen gehad. Eerste indruk was redelijk positief. ISO12800 zag er verbluffend goed uit, de buffer was vrij groot (had mijn D7100 die maar) en de AF grouping mode was interessant. Verder niet echt kunnen uitproberen, ik had maar 5 minuten en geen geheugenkaartje...
Spul waarmee je foto's maakt...

robcctje
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *

Bericht door robcctje » za sep 27 2014 2:03 pm

Patrick schreef:Vandaag op de Photokina een tijdje gespeeld met de D750. Ik vond het een fraai ding. Voelde goed aan, heel stevig. Niet minder dan ik gewend ben van de D300s en D700. Dus dat zou me niet tegenhouden!

Ik heb een paar snelle kiekjes op mijn kaartje gezet. Ik heb er nog niet naar gekeken, maar ik geloof niet dat die tegen zullen vallen...
Zouden we mee kunnen kijken naar jou kiekjes Patrick.

Gr Rob

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Patrick » za sep 27 2014 2:04 pm

Er zit niets behoorlijks bij. Niets scherp. Ik denk dat de 60mm die erop zat niet goed was... :shock:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

John'47
Forumlid
Forumlid

Bericht door John'47 » za sep 27 2014 2:10 pm

Bibbers van de nas Patrick?
Nikon D810, Sony RX1R II. 

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » za sep 27 2014 2:38 pm

Nee hoor. Ik kan onderhand echt wel een fotootje maken...
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Dushi
Forumlid
Forumlid

Bericht door Dushi » di sep 30 2014 12:28 am

Ik lees van gebruikers tot nu toe veel positieve reacties, waarbij vooral de snelle AF en uitstekend te gebruiken hoge ISO eruit srpingen.
Voor de liefhebbers is deze review ook wel interessant: :arrow: http://www.rossharvey.com/reviews/nikon-d750-review" onclick="window.open(this.href);return false;
Lijkt me een prima camera.

JaapV
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door JaapV » di sep 30 2014 1:53 am

Marten schreef:(...)
Nikon kent op dit moment 8 professionele camera's en 12 consumenten camera's. De D750 staat gerangschikt onder de consumentencamera's.
kijk bij type.
http://www.nikon.nl/nl_NL/products/cate ... _SLR.page?
Ben even gaan kijken. Klopt niet volgens dit pdfje. De D750 staat bij de Pro's. Zie pag 12.
http://www.europe-nikon.com/resources/d ... 209_en.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes

Léon Obers
Forumlid
Forumlid

Bericht door Léon Obers » di sep 30 2014 4:56 am

Website is niet eenduidig. Onder de link die Marten gaf, onder dat hoofdstuk als consumenten camera.
Bij support download pagina's, bijv. ophalen van gebruiksaanwijzing weer onder professioneel.
Vriendelijke groet, Léon Obers

Flandria

Bericht door Flandria » di sep 30 2014 5:09 am

Vleesch noch Visch....?

John'47
Forumlid
Forumlid

Bericht door John'47 » di sep 30 2014 7:44 am

Ik vind de indeling in groepen cameras van dit forum goed bruikbaar laat ik dat voorop stellen.
Nikon Nederland heeft op zijn site verschillende aanduidingen voor een zelfde type camera. Dat is ook wel begrijpelijk, want elke keuze voor amateur, consumer semi-pro of professional betekent in reclame-technisch opzicht iets. Als je een camera uitsluitend als pro aanduidt vermindert dat de verkoopaantallen waarschijnlijk, omdat mensen daarvan kunnen denken dat het een "moeilijke" camera zal zijn. Als je een camera als consumer of amateur aanduidt willen mensen zoals de meeste gebruikers van dit forum hem misschien niet meer aanschaffen, want wellicht worden ze dan niet serieus meer genomen in hun hobby. Vandaar dat Nikon in zijn reclame vooral zal inzetten op maximale verkoop van elk type en dus eenzelfde camera zal afficheren in verschillende categorieën.
De camera's en lenzen waarvoor zij hun professionele service niveau willen aanbieden staan in deze ( http://www.iamheretohelp.nl/downloads/N ... eem_NL.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; ) ( http://www.iamheretohelp.nl/downloads/N ... DUCTEN.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; ) overzichten. De laatste D750 staat er helaas nog niet bij maar komt, vermoed ik, in categorie 2 van de pro camera's.
Overigens heb ik heel lang geleden bij twee Haagse beroepsfotografen wel eens meegewerkt (Willy Schürmann en Max Koot) en met name de laatste maakte ook voor de verkoop bedoelde foto's regelmatig met heel simpele camera's van een paar tientjes.
Ik vind de D750 stevig aanvoelen, soepel en gedempt werken met een uitstraling dat hij niet door een keer stoten zal kapotgaan. Zelfs het klapscherm voelt robuust aan. Als ik voor mijn werk een nieuwe camera zou nodig hebben zou ik de D750 daar best voor willen aanschaffen.
Laatst gewijzigd door John'47 op di sep 30 2014 10:05 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Nikon D810, Sony RX1R II. 

Cyrus
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Cyrus » di sep 30 2014 9:07 am

Sowieso is Nikon wisselvallig qua indeling. De D600 en D610 staan onder de consumentencamera's, maar NPS ziet ze desondanks als "pro" body, zij het groep 2.

@Flandria: eerder "best of both worlds" ;)
Groeten,
Edwin

flickr - website

JaapV
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door JaapV » di sep 30 2014 6:10 pm

Léon Obers schreef:Website is niet eenduidig. Onder de link die Marten gaf, onder dat hoofdstuk als consumenten camera.
Bij support download pagina's, bijv. ophalen van gebruiksaanwijzing weer onder professioneel.
Vreemd. Bij de link die Marten gaf ga ik naar de kopjes onder de grote foto en klik op "Type". Er verschijnen dan onder elkaar de woorden "Consument (11)" en "Professional (9)".
De D750 is daar alleen te vinden onder "Professional (9)".
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes

Plaats reactie

Terug naar “D600, D610, D750 en D780”