NIEUW: Sigma 150-600mm F5-6.3 DG OS HSM | C & S

Discussies over superzoom objectieven zoals de 18-200 mm of 28-300 mm

Onderwerp:

Re: NIEUW: Sigma 150-600mm F5-6.3 DG OS HSM | C & S

Berichtdoor Vincent » vr nov 14 2014 1:40 pm

Ericb schreef:Om mee uit de hand te fotograferen lijkt de lens me toch wat te zwaar.


Dat moet, met enige gewenning wel meevallen toch? Uiteraard mits lichamelijke beperkingen geen spelbreker zijn. :wink:

De Nikon 300mm 2.8 VRII is een fractie zwaarder en prima uit de hand te schieten volgens mij. Ik denk dat een statief eerder gewenst is vanwege de lengte en lichtsterkte dan vanwege het gewicht :wink:
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4521


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: NIEUW: Sigma 150-600mm F5-6.3 DG OS HSM | C & S

Berichtdoor Ericb » vr nov 14 2014 2:14 pm

Heb al een jaar last van schouder en rug dus dat speelt mee. Ik stond ook op een dakterras en ving vrij veel wind. Omdat de frontlens(groep) bij 600mm ver uitsteekt had ik naast last van de wind ook het gevoel dat de combinatie erg naar voren hing. Kan gedeeltelijk komen door de relatief lichte Canon body die er aan vast zat. Mijn 70/200 2.8 ligt met mijn D700 plus grip ook veel lekkerder in balans dan bij mijn D7100 met grip.
Nikon Z8, Z6 en wat lenzen en een hoop andere zooi.
Ericb

Clublid
Berichten: 799


Locatie: Nieuwegein
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: NIEUW: Sigma 150-600mm F5-6.3 DG OS HSM | C & S

Berichtdoor Gert-Jan » vr nov 14 2014 9:05 pm

Als ik de foto's van deze Duitse test zo bekijk, Dan zijn de Nikons./Canons toch beter . Kosten ook flink wat meer. Alle waar naar zijn Geld , Dat blijkt maar weer. Maar misschien ben ik een azijn zeiker :twisted:
met vriendelijke groeten

Gert-Jan
Gert-Jan

Forumlid
Berichten: 169


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: NIEUW: Sigma 150-600mm F5-6.3 DG OS HSM | C & S

Berichtdoor Maribex » vr nov 14 2014 9:46 pm

En met welke Nikon heb je deze foto's vergeleken? De foto's zijn allemaal genomen op 600 mm, dus komt er maar een Nikon in aanmerking om mee te vergelijken, de 600 mm f 4. Afgezien van het feit dat foto's van dezelfde situatie en omstandigheden van een 600 mm ontbreken ga je dus een prime van 9000 euro vergelijken met een zoomobjectief van 1900 euro? Wel eens gehoord van appels en peren?

Ik geef je dus gelijk, wat je laatste zin betreft..... :shock:

groeten,
Martin
Laatst gewijzigd door Peter op vr nov 14 2014 9:53 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: onnodige quote verwijderd
Mooie Nikon-spullen...
http://www.martindebock.nl
Gebruikersavatar
Maribex

Forumlid
Berichten: 267


Locatie: Melick
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: NIEUW: Sigma 150-600mm F5-6.3 DG OS HSM | C & S

Berichtdoor Jaco1 » za nov 15 2014 8:02 am

Inderdaad, de Nikons zijn beter. Gezien het ontbreken van enig gedurfd betaalbaar initiatief in dit bereik van Nikon ga ik mijn 80-400 in de kast zetten en deze uitproberen, als hij beschikbaar is, en kopen als hij lekker in de hand ligt. Tamron kon de 150-600 niet voor geproduceerd krijgen, mijn maat heeft een 400mm 5.6 van Canon wat ook een betaalbare 400mm prime is met hoge IQ eigenschappen en wij worden verrast met een nieuwe 80-400mm die duurder is in aanschaf als de 70-200 2.8. Enig alternatief voor minder als 7500 euro ontbreekt dus springen third party merken daar handig op in en met succes. Ik heb al eerder aangegeven dat het lucratiever lijkt om met zeer hoge regelmaat body updates uit te brengen ipv. met inovatie bezig te zijn met je (tele) objectieven voor de doorsnee consument.

Sigma timmert goed aan de weg met de kwaliteit van zijn betaalbare objectieven, zowel kwa bouwkwaliteit als optisch. Het nieuwe 180mm macro objectief bijvoorbeeld is zeer solide gebouwd, heeft een zeer goed werkende OS en levert superb IQ. Natuurlijk heb ik ook naar de 200mm F4 gekeken maar het jarenlang uitblijven van een update met VR bijvoorbeeld, wat erg veel toegevoegde waarde geeft in het veld, heeft me deze sigma macro doen kopen.
Gebruikersavatar
Jaco1

Forumlid
Berichten: 706


Locatie: Herkingen
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: NIEUW: Sigma 150-600mm F5-6.3 DG OS HSM | C & S

Berichtdoor Ericb » za nov 15 2014 10:55 am

Jaco1 schreef:ITamron kon de 150-600 niet voor geproduceerd krijgen,

Hoi Jaco, ik begrijp niet zo goed wat je hier mee bedoeld, kun je dit toelichten?
Nikon Z8, Z6 en wat lenzen en een hoop andere zooi.
Ericb

Clublid
Berichten: 799


Locatie: Nieuwegein
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: NIEUW: Sigma 150-600mm F5-6.3 DG OS HSM | C & S

Berichtdoor Vincent » wo nov 19 2014 8:27 am

Zag op Sigma Facebook wat vogelplaatjes langskomen met de 150-600mm F5-6.3 DG OS HSM I Sports

https://www.facebook.com/sigmabenelux/p ... 5156917713
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4521


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: NIEUW: Sigma 150-600mm F5-6.3 DG OS HSM | C & S

Berichtdoor wopper » do nov 20 2014 5:04 am

Die zijn toch niet verkeerd.
Maar het is de sport, maar actie foto's van sport heb ik nog nergens gezien :oohh:
Gr.Wim

Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift


Bouwmachineweb.com
Gebruikersavatar
wopper

Clublid
Berichten: 940


Locatie: Posterholt Limburg
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: NIEUW: Sigma 150-600mm F5-6.3 DG OS HSM | C & S

Berichtdoor Ericb » do nov 20 2014 7:10 am

Precies, allemaal statische onderwerpen of bv voorspelbare bewegingen die het vooral van goed pannen moeten hebben.
Random bewegingen zoals bv voetbal zie ik nog nergens.
Nikon Z8, Z6 en wat lenzen en een hoop andere zooi.
Ericb

Clublid
Berichten: 799


Locatie: Nieuwegein
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: NIEUW: Sigma 150-600mm F5-6.3 DG OS HSM | C & S

Berichtdoor Jaco1 » wo dec 24 2014 1:42 pm

Ik vind die foto's niet echt goede voorbeelden om mee voor de dag te komen als hét resultaat maar facebook verklooit ook foto's groter als 100kb. De uitlevering van de Sigma loopt vertragingen op als je nikon rumors moet geloven.

http://photorumors.com/2014/12/21/rumor ... g-defects/
Gebruikersavatar
Jaco1

Forumlid
Berichten: 706


Locatie: Herkingen
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: NIEUW: Sigma 150-600mm F5-6.3 DG OS HSM | C & S

Berichtdoor JurjenF » vr apr 03 2015 9:39 pm

Van Jan-Willem van Sigma de 150-600 C even heel kort op een Canon 5D uitgeprobeerd vanmiddag. Er komt een best stuk stukkie lens uit als je naar 600 mm inzoomt. Dan wordt de lens wel topzwaar. Ook vind ik de voet van de statiefgondel te klein. Je kunt de kens op de doc tunen met o.a. af snelheid. Scherpte ziet er mooi uit. Kan geen plaatjes plaatsen want ik niet met mijn camera geschoten. Eerdaags worden beide uitvoeringen door een prof fotograaf bij een autosport evenement uitgetest. Dan worden de verschillende eigenschappen wellicht zichtbaar. Mijn idee is dat hrt een heel mooi objectief is waarbij een grotere statiefvoet nodig is en welicht een 1 poot ter ondersteuning. Als "vogeltjes lens" zeker bruikbaar. Ga er eens over nadenken. Het lijkt mij wel wat naast mijn 120-400 waar ik heeeel blij mee ben.
Gebruikersavatar
JurjenF

Forumlid
Berichten: 979


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: NIEUW: Sigma 150-600mm F5-6.3 DG OS HSM | C & S

Berichtdoor JurjenF » zo apr 05 2015 2:37 pm

Oh ja, de Nikon uitvoering laat nog ff op zich wachten : de Canon versies worden meer verkocht en hebben dus voorrang bij de productie... :evil:
Gebruikersavatar
JurjenF

Forumlid
Berichten: 979


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: NIEUW: Sigma 150-600mm F5-6.3 DG OS HSM | C & S

Berichtdoor Ericb » zo apr 05 2015 3:27 pm

Dank je de Koekkoek, als je alleen Canon produceert verkoop je ook altijd meer Canon dan Nikon :-)
Nikon Z8, Z6 en wat lenzen en een hoop andere zooi.
Ericb

Clublid
Berichten: 799


Locatie: Nieuwegein
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: NIEUW: Sigma 150-600mm F5-6.3 DG OS HSM | C & S

Berichtdoor Matthijs » zo jan 31 2016 11:02 pm

Ik ben echt benieuwd geworden naar wat 100% crops van een vogel o.i.d. Dat zou voor mij doorslaggevend kunnen zijn.
Gebruikersavatar
Matthijs

Forumlid
Berichten: 879


Locatie: Zeeland (ZB)
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: NIEUW: Sigma 150-600mm F5-6.3 DG OS HSM | C & S

Berichtdoor Ad B » ma feb 01 2016 7:53 am

Hoi Matthijs,

deze lenzen zijn al geruime tijd leverbaar, dus met een beetje zoeken op het Internet kom je tal van voorbeelden tegen.
Op dit forum zit het een beetje verspreid over verschillende topics. Op andere sites zit het soms beter gegroepeerd.
Bijvoorbeeld op http://www.flickr.com en zoeken op lenstype.
Of als je alleen vogels wilt zien http://www.birdforum.net/showthread.php?t=301071 , op dit forum staan ook meer type lenzen...
Dus... zoekt en ge zult vinden...

Ad B
---
Gebruikersavatar
Ad B

Forumlid
Berichten: 566


Locatie: Sint Oedenrode
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Superzoom”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten