D750 hoge iso nog bruikbaar?

Discussies over fotografie met de D600, D610, D750 en D780. Nikon's semi-pro lijn met een FX-formaat sensor.

Onderwerp:

Re: D750 hoge iso nog bruikbaar?

Berichtdoor lock » ma nov 17 2014 9:37 pm

Aan wie richt je deze reactie Leon ?

De vergelijking met de D300s waar Peter het over heeft kan je hier vinden:https://photographylife.com/nikon-dslr-buffer-capacity-comparison

lock
lock

Forumlid
Berichten: 827


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: D750 hoge iso nog bruikbaar?

Berichtdoor henkk » ma nov 17 2014 9:44 pm

Nikkormaat schreef: Opgeslagen met JEPG fijn en beeldformaat Large zijn die per stuk zo'n 15 KB groot. Na ongeveer 30 beeldjes merkte ik vertraging in het opnameritme.
Groeten Nikkormaat

a) ik neem aan dat je 15 MB bedoelt ipv KB
b) als je buffer pas na 30 opnamen vol loopt, is die m.i. behoorlijk groot
Als ik echt veel opnamen achter elkaar wil maken (met D700), zou ik een beperkte Jpeg afmeting kiezen voor mijn opnames. Of een camera kiezen waarmee je kunt filmen.
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
Gebruikersavatar
henkk

Clublid
Berichten: 4939


Locatie: Zuidwest Veluwe hoog en droog
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: D750 hoge iso nog bruikbaar?

Berichtdoor Nikkormaat » di nov 18 2014 11:03 pm

Hallo Henkk
Je heb helemaal gelijk. De bestandsgrootte is 15MB. Ik heb het aantal beeldjes niet precies geteld. Met meetrekken over de helft van het rechte eind van de ijsbaan of het grootste deel van de bocht kom ik doorgaans net uit. Ik gebruik overigens een D750. Ik schiet bewust losse beeldjes, omdat ik delen van de schaatsbewegingen dan makkelijker afzonderlijk kan bekijken dan wanneer ik een filmpje telkens op het juiste moment moet stil zetten.
Groet Nikkormaat
In ruim 50 jaar van Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80 en D750 naar Z6 ll
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er is steeds weer iets nieuws te leren.
Gebruikersavatar
Nikkormaat

Clublid
Berichten: 2778


Locatie: Kennemerland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: D750 hoge iso nog bruikbaar?

Berichtdoor Ericb » za nov 22 2014 11:52 am

Ik ga het vanavond meemaken. Voetbalwedstrijd van mijn zoontje rond 17.00 dus dan is het al donker.
De eerste echte test na aankoop (gisteren)
Nikon Z8, Z6 en wat lenzen en een hoop andere zooi.
Ericb

Clublid
Berichten: 799


Locatie: Nieuwegein
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: D750 hoge iso nog bruikbaar?

Berichtdoor Vincent » za nov 22 2014 2:32 pm

henkk schreef:b) als je buffer pas na 30 opnamen vol loopt, is die m.i. behoorlijk groot


Dat is niet behoorlijk groot... Dat is gigantisch.

Als TS met 30 frame buffer nog je foto niet hebt dan moet ie als fotograaf toch een afvragen waar hij het verkeerd doet :wink: vooral met schaatsen waar alles zo voorspelbaar gaat dat je toch wel binnen de halve seconde nauwkeurig je shot moet kunt timen.

De langste bursts die IK trek met schaatsen zijn de finish foto's op de marathon en dan houdt het met 5 of max 10 opnamen ook wel op om toch die maximale ontlading van emotie te hebben. Met 30 frames op 6fps (=5 seconden) zijn de aan de andere kant de bocht al bijna weer uit :P
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4521


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: D750 hoge iso nog bruikbaar?

Berichtdoor Nikkormaat » za nov 22 2014 7:56 pm

djunclesam schreef:Met 30 frames op 6fps (=5 seconden) zijn de aan de andere kant de bocht al bijna weer uit :P

Beste djunclesam
Inderdaad 30 beelden in slechts 5 seconden en frustrerend genoeg nog niets fraais. Ik heb mijn probleem bij de clubdag in Hillegom aan de mensen bij de glastafel en medewerkers van Nikon voorgelegd. Unaniem oordeel is dat de autofocus van mijn 28-105 F3,5-4,5D door een samenspel van te geringe lichtsterkte (waanzinnig slecht licht op de ijsbaan Haarlem) en ontbreken van interne focus te traag is om voldoende snel scherp te stellen.
Ik begrijp jouw verbazing. Op de clubdag heb ik de 70-200 F4 IF VR ll trekkend gebruikt met beter resultaat.
Wat voor lens gebruik jij en hoe is verlichting op jouw IJsbaan?
Groeten Nikkormaat
Laatst gewijzigd door Cyrus op ma nov 24 2014 10:32 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote leesbaar gemaakt
In ruim 50 jaar van Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80 en D750 naar Z6 ll
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er is steeds weer iets nieuws te leren.
Gebruikersavatar
Nikkormaat

Clublid
Berichten: 2778


Locatie: Kennemerland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: D750 hoge iso nog bruikbaar?

Berichtdoor DannySan » za nov 22 2014 9:22 pm

Ik haak even in, ik gebruik en D7100 met de "oude" Sigma 70-200 f / 2,8 en die houdt zelfs ijshockey bij (over beroerd licht gesproken haha). Goed glas op jouw D750 moet echt wel spectaculair zijn!
De D7100 blinkt niet uit in buffer maar ik maak kleine bursts van 5/6 beelden en dat is genoeg.
Genoeg om na mijn 1e test morgen weer uitgenodigd te zijn 8-)
Nikon Z5 met een FTZ-adapter voor het glaswerk.
Gebruikersavatar
DannySan

Clublid
Berichten: 3827


Locatie: Groningen
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “D600, D610, D750 en D780”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten