Portret van onze tweeling

Plaats reactie
stefsterkenburg
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Portret van onze tweeling

Bericht door stefsterkenburg » wo nov 05 2014 11:40 pm

Inmiddels al weer 3 maanden geleden vader geworden van een tweeling. De afgelopen maanden hebben ze natuurlijk al genoeg samen op de foto gestaan, dus nu eens tijd voor foto's apart:

It's a boy!
Afbeelding

Afbeelding

And a girl!
Afbeelding

Afbeelding
(helaas is bij deze de scherpte verkeerd gekomen, maar ik vond hem te leuk om niet mee te nemen)

Rinaldo Wolvers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: Portret van onze tweeling

Bericht door Rinaldo Wolvers » vr nov 14 2014 6:20 pm

Nou.... Zo slecht zijn deze foto's toch ook weer niet? Dus laat ik eens reageren.

Baby zijn zo enorm moeilijk te fotograferen. Dat wil zeggen het bewegelijke soort :wink:
Dus (weergegeven niveau in acht genomen) vind ik het knap. Zeker omdat de algehele aankleding prima is verzorgd.

Voor een volgend keer wellicht even op de compositie letten. Bekijk maar eens wat foto's op het www.
Daarnaast is scherpte natuurlijk wel belangrijk. De focus lijkt hier en daar op bv. de roos te liggen en niet op de ogen van de kleintjes. Da's wel een stelregel...

Maar gezien de leeftijd van de kleintjes heb je nog een heel leven om deze kleine wondertjes te fotograferen. Vraag gerust hier en blijf plaatsen. Laat je niet ontmoedigen als er eens minder gereageerd word op een foto.
Het perfecte plaatje zit in m'n hoofd. Nu nog zien te verwezelijken.

stefsterkenburg
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door stefsterkenburg » di nov 25 2014 3:38 pm

Dank je voor de tips en trucs. Met de hoek heb ik juist geprobeerd eens wat anders neer te zetten dan de portretten die je meestal ziet. Ik ben het eens met je verhaal over de focus. Het was mij ook al (helaas) opgevallen. Neem ik mee voor de volgende keer.

En ik ga er vanuit dat weinig reacties betekent dat het niet top is, maar ook niet heel slecht ;).

Sandervb
Forumlid
Forumlid

Bericht door Sandervb » di nov 25 2014 3:52 pm

Leuke foto's maar qua compositie eens met Rinaldo.

Ik had deze post simpelweg gemist, vandaar geen snellere reactie. (sorry)
Nikon D500
Nikon AF-S NIKKOR 24-70mm f/2.8G ED \ Tamron SP 17-50 2.8 \ Tamron 70-300 4-5.6 Di VC USD \ Sigma 105 2.8 Macro \
Metz Mecablitz 44 AF-1 \ LowePro 202 AW \ Vanguard Alta Pro 263AT met Manfrotto 391RC2
Carry Speed FS-Slim Prime

Plaats reactie

Terug naar “Portret, studio en mode”