Hoe doen jullie dat (wandelen en camera bij de hand ca1,5kg)

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.

Onderwerp:

Re: Hoe doen jullie dat (wandelen en camera bij de hand ca1,

Berichtdoor MarcoD750 » zo nov 30 2014 3:32 pm

Hier gaat ook de D700 met de 70-200 aan een R-strap sport, en ik beweeg aardig veel en nooit last. Het is ook een kwestie van wennen. :wink:
met vriendelijke groet, Marco

Z6 | AF-S Nikkor 14-24 | AF-S Nikkor 24-70 2.8 | AF-S 70-200 2.8 VRI | SB910 | Insta360 |
Gebruikersavatar
MarcoD750

Ontwerp & Ontwikkeling
Berichten: 2232


Locatie: Abcoude
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Hoe doen jullie dat (wandelen en camera bij de hand ca1,

Berichtdoor JanR » zo nov 30 2014 3:39 pm

CaptainHook schreef:Hoe doen jullie dat?

Gewoon...sjouwen... :!:
Ik heb tijdens mijn 'wandelingen' wel fors >1,5kg bij me. Een D800E, extra accu's, statief, diverse objectieven, filterhouders, extra geheugenkaarten, slimfeun (met daarop alle manuals en andere relevante technische documentatie). Plus de nodige proviand, minstens 3 liter drinken, EHBO kit, LED zaklamp, extra kleding, en nog wat andere survivaltools. :ugeek:


En waarschijnlijk een stretcher om af en toe even te gaan liggen :D

Ik gebruik ook zo'n cowboy belt, maar alleen bij sport anders heb ik hem gewoon in de hand met de 70-200 of de 24-70 erop.
Ook geen Nikon draagriem, ik vind dat gewoon niet prettig, zit altijd wel ergens in de weg.
JanR

Forumlid
Berichten: 1115


Locatie: Hoogeveen
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Hoe doen jullie dat (wandelen en camera bij de hand ca1,

Berichtdoor lock » zo nov 30 2014 3:48 pm

Is er iemand met deze: Nikon BlackRapid AN-SBR2?

Lock
lock

Forumlid
Berichten: 827


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Hoe doen jullie dat (wandelen en camera bij de hand ca1,

Berichtdoor Redblockman » ma dec 01 2014 9:46 am

Faiz schreef:Ah mooi zo'n draadje. Ik ben ook aan het kijken en kwam bij OpTech uit. Alleen kan ik niet zo goed zien of bij de Utility Strap Sling Back inclusief bevestiging voor de camera wordt geleverd. Zo niet, welke module moet je er dan bij nemen? En welke module gebruik je als je de riem aan de gondel van je lens wilt bevestigen? Zag ook wat andere merken voorbij flitsen, ook daar eens kijken. :)


In principe ben je met de utility strap sling compleet, ik gebruik die zelf ook het meest.
Overigens vind ik het persoonlijk wel een toevoeging om 1 lus aan je camera vast te zetten en 1 aan de bodemplaat van je statief(heb een Sirui Arca compatible met een sleufje voor een strap). Dit maakt dat de camera fijner draagt imho.
Daarnaast gebruik ik ook afentoe een dubbel harnas van ze en een polsstrap. Het is simpel allemaal vast te zetten aan dezelfde clips. Daarbij komt dat ze tot op heden degelijk zijn gebleken en niet duur.
Om je lensgondel te benutten zul je of een snelkoppelingsplaatje van een statief moeten pakken met een setje uniloops eraan of kijken of dat je de uniloops ergens anders aan de gondel kan maken denk ik.

De enige lens met gondel die ik gebruik is een Sigma 50-500 en hier had ik al iets voor gemaakt met een stukje paracord en de schouderband van een oude lowepro schoudertas voordat ik op/tech spul haalde.
Redblockman

Forumlid
Berichten: 200


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Hoe doen jullie dat (wandelen en camera bij de hand ca1,

Berichtdoor P. Posthumus » ma dec 01 2014 9:59 am

Ik gebruik de black rapid, prima strap, alleen is van de Nikon 70-200 de lak eraf gesleten omdat ie constant langs m'n kleding schuurt denk ik.
Groeten Peter
Gebruikersavatar
P. Posthumus

Forumlid
Berichten: 186


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Hoe doen jullie dat (wandelen en camera bij de hand ca1,

Berichtdoor drumsix » ma dec 01 2014 10:59 am

Ik heb via dx.com een strap gekocht voor 8 euro. Zelfde als de black rapid sport!! Staat alleen geen BR op.
Bevestiging aan de camera van deze dingen is niet zo dus heb ik wel een Black rapid FastenR Hitch bevestiging schroef gekocht.
Voor 22 euro was ik klaar.

Bas
Die ene foto............
D7000 | 17-50 2.8 | 70-300 | 35 1.8 | 90 2.8
Flickr
Gebruikersavatar
drumsix

Forumlid
Berichten: 208


Locatie: Oosterhout
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Hoe doen jullie dat (wandelen en camera bij de hand ca1,

Berichtdoor staal571 » ma dec 01 2014 11:31 am

Ik zit ook te wachten op de Slide van Peak Design , heb en mailtje gekregn dat hij op transport is .

Gr Peter
Ik ben nog steeds blij met mijn Nikon D600 ondanks dat het geen „”Pro camera is””, maar ben ook gek op Nikon F5
Gebruikersavatar
staal571

Forumlid
Berichten: 753


Locatie: Overijssel
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Hoe doen jullie dat (wandelen en camera bij de hand ca1,

Berichtdoor Redblockman » ma dec 01 2014 12:58 pm

drumsix schreef:Ik heb via dx.com een strap gekocht voor 8 euro. Zelfde als de black rapid sport!! Staat alleen geen BR op.
Bevestiging aan de camera van deze dingen is niet zo dus heb ik wel een Black rapid FastenR Hitch bevestiging schroef gekocht.
Voor 22 euro was ik klaar.

Bas


Niet om je bang te maken, maar ik kwam onlangs dit filmpje tegen Camera straps vergelegen.
Hierin verteld de heer aan het woord dat hij problemen heeft gehad met goedkope BR-achtige producten. Ik wil niet direct iedereen bangmaken, maar er hangt soms een kapitaal aan spul aan zo'n riempje... Als het breekt dan kan dat flink geld kosten, meer geld dan dat je uitgespaard heb.
Redblockman

Forumlid
Berichten: 200


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Hoe doen jullie dat (wandelen en camera bij de hand ca1,

Berichtdoor drumsix » ma dec 01 2014 1:12 pm

Redblock,

je hebt daar idd ook straps van 4 euro. (niet dat 8 euro nou zo veel is).
Maar aan de constructie zoals ik hem heb zie ik geen fouten zitten.
Het gaat vooral om de bevestiging van de camera aan de strap. Daarom heb ik die ook vervangen.
Ik hoef ook niet voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten maar enkele tientallen euro's alleen voor een naam betalen vind ik niet zo fijn idee. (heb ik niet alleen met camera straps hoor :D )

Ik ben zeer zuinig op m'n spullen en hang m'n D7000 ook niet overal aan.
(zou het filmpje gesponsored zijn....?)
Bas
Die ene foto............
D7000 | 17-50 2.8 | 70-300 | 35 1.8 | 90 2.8
Flickr
Gebruikersavatar
drumsix

Forumlid
Berichten: 208


Locatie: Oosterhout
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Hoe doen jullie dat (wandelen en camera bij de hand ca1,

Berichtdoor Redblockman » ma dec 01 2014 8:30 pm

Bij de beste man van het filmpje brak de strap los op de schouder bij de verstel gesp. Mij maakt het niet uit waar je voor kiest, ik hoop alleen dat je bedacht ben op eventuele risico's! Voor mij maakt het specifieke merkje ook niet uit, als de kwaliteit maar goed is. Het zou gewoon jammer zijn als er iets mis gaat en er ligt duizend ofzo euro's op straat te spartelen.
In het gebruik het afgelopen jaar heb ik het vertrouwen gekregen in mijn 25 euro Op/Tech dat ik rustig mijn spul eraan durf te laten bungelen.
Redblockman

Forumlid
Berichten: 200


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Hoe doen jullie dat (wandelen en camera bij de hand ca1,

Berichtdoor gongon » ma dec 01 2014 8:39 pm

staal571 schreef:Ik zit ook te wachten op de Slide van Peak Design , heb en mailtje gekregn dat hij op transport is .

Gr Peter



Die ga ik ook bestellen als hij in Nederland op voorraad is.
Groetjes Gonnie.

Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven.
Gebruikersavatar
gongon

Clublid
Berichten: 3513


Locatie: Onder de rook van Rotterdam.
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Hoe doen jullie dat (wandelen en camera bij de hand ca1,

Berichtdoor lock » ma dec 01 2014 10:45 pm

Black Rapids zijn ook niet altijd even populair. De schroef kan er uitdraaien. De Carry Speed heeft met zijn balsluiting al heel wat meldingen van kapotte moeren opgeleverd waardoor een kapitaal ter aarde stortte. De beste oplossing is een dubbele koppeling, desnoods een simpele. Bij Carry Speed hebben ze geleerd want de FS Pro en de FS Slim komen met een tweede koppeling. Diverse andere merken hebben ook deze extra band. Of hij is bestelbaar. En anders is het niet moeilijk deze zelf te maken en aan te brengen.

lock
lock

Forumlid
Berichten: 827


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Hoe doen jullie dat (wandelen en camera bij de hand ca1,

Berichtdoor Redblockman » ma dec 01 2014 11:16 pm

Blijf ik even zemelen over Op/Tech, deze gebruikt de originele door Nikon bestemde ogen. Of 1 oog in combinatie met een aansluiting op je statief snelkoppelingsplaat. Dan gebruik je 2 punten, eventueel zelfs 2 punten zoals Nikon ze bedoelt heeft.
Redblockman

Forumlid
Berichten: 200


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Hoe doen jullie dat (wandelen en camera bij de hand ca1,

Berichtdoor Cyrus » di dec 02 2014 11:28 am

Er ligt hier een BlackRapid RS Sport in het archief - sinds de zware zooms de deur uit zijn, gebruik ik de RS nauwelijks nog. Als je een schoudertas hebt, is zo'n RS ook niet altijd even handig. Als de camera aan dezelfde kant hangt als de tas, dan heeft de camera steeds ruzie met de tas. Draag je de camera aan de andere kant, zijn de riemen gekruist en dat zit niet prettig.

Nu er vooral lichte primes op de camera gaan, gebruik ik een JJC hand strap (zie hieronder, foto's van de JJC-site)

Afbeelding

Afbeelding
Groeten,
Edwin

flickr - website
Gebruikersavatar
Cyrus

Clublid
Berichten: 3338


Locatie: NH
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Hoe doen jullie dat (wandelen en camera bij de hand ca1,

Berichtdoor JvdKooij » di dec 02 2014 11:30 am

Redblockman schreef:Blijf ik even zemelen over Op/Tech, deze gebruikt de originele door Nikon bestemde ogen. Of 1 oog in combinatie met een aansluiting op je statief snelkoppelingsplaat. Dan gebruik je 2 punten, eventueel zelfs 2 punten zoals Nikon ze bedoelt heeft.


Dit kun je inderdaad ook met de Peak dsign slide (en aanverwante artikelen van hen).
Het lijkt me een mooie oplossing.
Groetjes,
Jaap
Gebruikersavatar
JvdKooij

Forumlid
Berichten: 3168


Locatie: Podgornoe
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten