Ik heb iets wat ik niet begrijp met mijn D7000. Ik heb 2 kaartjes van 8 Gb...(gewist in de camera).
Wanneer ik 1 kaartje in sleuf 1 doe en de kwaliteit op RAW zet dan kan ik 223 opnames maken, wanneer dat zelfde kaartje in sleuf 2 doe kan ik ook 223 opnames maken.
Tot zover logisch....maar wanneer ik het andere (identieke Sandisk) kaartje er bij plaats in sleuf 1 of 2 dan blijft mijn opname aantal op 223 staan. Het maakt daarbij niet uit of ik de camera instel op "overloop" of "backup" (copie).
Ik zou denken dat ik met de optie "overloop" ongeveer 446 opnames zou kunnen maken.
Wat mij ook wel handig leek was om RAW op kaartje 1 en Jpeg op kaartje 2 op te slaan.
Wanneer ik de camera instel op RAW + Jpeg ("fijn" maar dat maakt voor dit voorbeeld even niet uit) dan kan ik in overloop en backup 158 opnames maken, en wanneer ik instel dat de RAW op sleuf 1 en de Jpeg op sleuf 2 wordt opgeslagen kan ik weer 223 opnames maken.
Zie ik nou iets over het hoofd of lijkt er iets mis te zijn met de kaartjes of camera?