Vervalste D800e's

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850

Onderwerp:

Re: Vervalste D800e's

Berichtdoor Marten » di dec 16 2014 6:54 pm

Beste E.M. de Klerk, dank voor je reactie,
maar dat je geen energie noch behoefte hebt om je stellige uitspraak met voorbeelden te ondersteunen, maakt je uitspraak niet minder (schromelijk) overdreven. Daar staat tegenover dat ik wel begrip heb voor het feit dat je die behoefte niet hebt.
Vriendelijke groet retour. M. van der Kamp.
Marten

Forumlid
Berichten: 6933


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Vervalste D800e's

Berichtdoor Highlander » di dec 16 2014 7:02 pm

D800-camera's waren waarvan de buitenkant was vervangen door een D800E-buitenkant.
( uit de link van de TS )
Zo lees ik het ??

Anders zou het toch ook niet een probleem zijn, ik heb een D7000 maar als ik daar nu D7100 van maak omdat het dan lijkt dat ik de nieuwste camera heb.
Kan Nikon volgens mij bij garantie niet zeggen jij hebt het plaatje verandert, nu heb je geen garantie meer.
Met vriendelijke groet,
Chris

Plaatjes kieken van Duncen McLeod kan HIER
Gebruikersavatar
Highlander

Forumbeheerder
Berichten: 6486


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: veiling

Berichtdoor gijs sandberg » di dec 16 2014 7:53 pm

Beste Plink,
Kijk maar eens op eBay, er zijn vele D800e's te koop als Nieuw, maar velen daarvan staan zonder doos afgebeeld (meesten wel als buy-it-now)
Overigens: als je echt een container-vol kamera's wilt slijten, een doos is rap gemaakt.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Gebruikersavatar
gijs sandberg

Clublid
Berichten: 6818


Locatie: Zuid Holland
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Vervalste D800e's

Berichtdoor John'47 » di dec 16 2014 8:46 pm

Als ik nu foto's vergelijk van een D800e en een D810 die vrijwel gelijktijdig zijn gemaakt zie ik wel enig verschil, maar als ik ze niet kon vergelijken zou men mij wel degelijk kunnen bedriegen
Het verschil zit voor mij in een iets natuurlijker weergave van kleur en heel misschien een heeeel klein beetje verschil in scherpte.
Het verschil tussen een D800 en een D800e ontwaarde ik een paar jaar geleden ook pas bij vergelijking.
Als je maar 1 body tegelijk in handen hebt, begrijp ik best dat bedrog onopgemerkt blijft
Nikon D810, Sony RX1R II. 
Gebruikersavatar
John'47

Forumlid
Berichten: 2545


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: veiling

Berichtdoor plincky » di dec 16 2014 8:56 pm

gijs sandberg schreef:Beste Plinck,
Overigens: als je echt een container-vol kamera's wilt slijten, een doos is rap gemaakt.


Als je een container vol met camera's hebt zonder doos, dan ben je gewoon een slechte dief. :D
Gebruikersavatar
plincky

Forumlid
Berichten: 2183


Locatie: Nijkerk
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Vervalste D800e's

Berichtdoor jfbat » di dec 16 2014 9:23 pm

Als je een container vol D800's hebt die je van een nieuw merkschildje (met "e") en een nieuwe doos voorziet, is het al een ander verhaal.

In de Engelse versie van het persbericht spreekt men over "the cameras were actually fraudulently modified D800 cameras whose covers had been replaced with D800E covers". Blijkbaar is het deel waar het D800e schildje op zit makkelijk op een D800 te zetten. Of het fake of echte D800e covers zijn en in het laatste geval waar ze die D800e covers dan vandaan hebben, blijft op basis van de communicatie gissen.

https://nikoneurope-en.custhelp.com/app ... a_id/63056
Niet omdat het moet • Maar omdat het kan
D7100 [Si 35 f1.4 A • Ni 85 f1.8G • Ta 17-50 f2.8 • To 11-16 f2.8] • OM-D E-M10 [Pa 20 f1.7 • M.Z 14-42 f3.5-5.6 • Sa 7,5 f/3.5 fisheye]
Gebruikersavatar
jfbat

Forumlid
Berichten: 1017



Onderwerp:

Re: Vervalste D800e's

Berichtdoor CaptainHook » do dec 18 2014 9:53 am

Blijf het een vergezocht en 'vreemd' verhaal vinden. Typisch weer een verhaal van bangmakerij door de Japanners. :angel:

Complete buitenkant vervangen van een D800 door die van een D800E lijkt me sterk, dat kost alleen al meer moeite/tijd/materiaal dan dat het prijsverschil tussen die twee bodies ooit geweest is.
Oorspronkelijk was de D800E een paar honderd euro duurder dan de D800, vanwege het ontbrekende anti-aliasing filter en de bijgevoegde licentie voor Capture NX2.

Inmiddels is Capture NX2 een niet gecontinueerd product, m.a.w. die huidige waarde is vrijwel nul.

Kan me hooguit voorstellen dat er fluks een 'E'-tje achter de 'D800'opdruk gewrot wordt oid. Want voor de rest, behalve de tekst 'Nikon D800E' (rechts bovenin op het achterste LCD scherm) en een andere binaire versie v.d. firmware zijn er geen uiterlijke verschillen.
Kortom, de 2de hands waarde van een D800 versus een D800E zal marginaal verschillen. En dat zou allemaal de moeite van het omkatten waard zijn? :o Lijkt me sterk, heel sterk... :eh:
CaptainHook



Onderwerp:

Re: Vervalste D800e's

Berichtdoor MartijnM » do dec 18 2014 4:10 pm

hangt ervan af; misschien zijn de D800E's gewoon gemakkelijker te verkopen dan de gewone 800's. En als je dan ook nog een paar honderd €'s meepakt door er een E achter te plakken is dat toch mooi meegenomen? :wink:
Buy film, not megapixels...
Gebruikersavatar
MartijnM

Clublid
Berichten: 1360


Locatie: Amsterdam
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Vervalste D800e's

Berichtdoor Highlander » do dec 18 2014 4:20 pm

Tja een plakplaatje of een witte stift is al genoeg
Afbeelding
Met vriendelijke groet,
Chris

Plaatjes kieken van Duncen McLeod kan HIER
Gebruikersavatar
Highlander

Forumbeheerder
Berichten: 6486


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Vervalste D800e's

Berichtdoor EdvandeZilver » do dec 18 2014 4:41 pm

Ach, imitatie is van alle tijden.
Zie hier een F801 met vervalste powergrip, ooit aangeboden op MP :wink2:

Afbeelding
Gebruikersavatar
EdvandeZilver

Forumlid
Berichten: 3152


Locatie: De Liemers
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Vervalste D800e's

Berichtdoor Highlander » do dec 18 2014 7:37 pm

@ ED,eigen huisvlijt, of echt zo gekocht ?
Met vriendelijke groet,
Chris

Plaatjes kieken van Duncen McLeod kan HIER
Gebruikersavatar
Highlander

Forumbeheerder
Berichten: 6486


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Vervalste D800e's

Berichtdoor D. Haaksma » do dec 18 2014 8:07 pm

Gewoon een Nikon met lichte gebruikssporen.
D. Haaksma

Forumlid
Berichten: 1320


Locatie: Boxtel
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Vervalste D800e's

Berichtdoor Smokediver » do dec 18 2014 8:27 pm

Zo het was even pielen, maar mijn D300s is nu een D800s geworden ( ja nieuw model echt........ Vanaf 2015 in de winkel ) :D

Maar ik denk dat de boodschap duidelijk is, een gewaarschuwd mens telt voor twee. Klinkt het te mooi om waar te zijn dan is het vaak ook zo.

Groet,
Martijn
Groet,
Martijn

een paar body,s, wat lenzen, een flitser, een statief en ook nog een grote rugzak
Smokediver

Forumlid
Berichten: 27


Locatie: Amersfoort
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Vervalste D800e's

Berichtdoor Marten » do dec 18 2014 9:13 pm

Klinkt het te mooi om waar te zijn dan is het vaak ook zo.

Dat lees ik vaker hier.
Het is wel een levenshouding waarbij je alle mooie kansen die het leven biedt, zult missen.
Marten

Forumlid
Berichten: 6933


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Vervalste D800e's

Berichtdoor Tien » do dec 18 2014 10:05 pm

nou, kom maar met wat voorbeelden dan
D90 | Nikon 18-70mm f/3.5-4.5 AF-S DX | Nikkor 70-300 VR | Nikkor AF-D 50/1.4 | Nikkor AF-S DX 35/1,8G
Gebruikersavatar
Tien

Forumlid
Berichten: 484


Ervaringsniveau: **


Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten