SB700 of SB910

Discussies over flitsers

Onderwerp:

Re: SB700 of SB910

Berichtdoor Redblockman » do dec 18 2014 11:45 am

Ik weet niet of je gecharmeerd ben van 2dehands dealtjes...
Maar aan de prijs die ik neer geteld heb voor mijn SB900 kan je nog geen nieuwe SB700 halen.
Daarnaast hebben onder andere Merken als Meike, Yongnuo en Nissin interresante en feature rijke apparaten...

Je kan ook een andere weg bewandelen, haal nu de SB700 en vogel uit of dit apparaat aan al je eisen voldoet... Zoniet dan kan je altijd die 2e flitser bij halen in de vorm van de SB910, met de SB700 heb je dan 2 opties. De SB700 kan je dan erbij houden voor het extra lichtje of je kan em proberen te slijten via marktplaats.
Redblockman

Forumlid
Berichten: 200


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: SB700 of SB910

Berichtdoor jacobus » vr dec 19 2014 9:41 am

Is deze met de flitsers die jullie noemen te vergelijken, hij kost met 24 mnd garantie € 99

Sigma EF-610 DG ST voor Nikon i-TTL

Marcel
Sony RX100 Mark4
Gebruikersavatar
jacobus

Forumlid
Berichten: 511


Locatie: Delft
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: SB700 of SB910

Berichtdoor staal571 » vr dec 19 2014 11:58 am

Ik zou het echt niet weten, ik heb alleen de specs van de nikon en de meike met elkaar vergeleken.

Gr Peter
Laatst gewijzigd door Cyrus op ma dec 22 2014 4:11 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd
Ik ben nog steeds blij met mijn Nikon D600 ondanks dat het geen „”Pro camera is””, maar ben ook gek op Nikon F5
Gebruikersavatar
staal571

Forumlid
Berichten: 753


Locatie: Overijssel
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: SB700 of SB910

Berichtdoor Bruud » ma dec 22 2014 10:00 pm

Het grote nadeel van de SB910 flitser is het formaat. Het is echt een lomp groot ding! Dat is echt een nadeel tov de SB700.
Maar toen ik voor de keuze stond, heb ik toch gekozen voor de SB910. En geen seconde spijt gehad!

Ik gebruik 'm samen met mijn SB600. Dat wil zeggen: als ik 2 flitsers nodig heb. Bij 1 flitser is de SB910 de eerste keus. Altijd.
De mogelijkheid om extra te kunnen zoomen is het al waard voor mij. Je hebt dan net iets meer controle over het licht, zonder allerlei 'light modifier' te moeten gebruiken
De AF assist van de SB910 heeft een volledige dekking van mijn 39AF punten van de D600. De SB700 heeft daarin 'gaten' zitten, net als de SB600. Dat kan, als je snel moet scherpstellen, nogal frustrerend zijn. Zeker als je er geen rekening mee houdt. Wellicht iets om mee te wegen in je beslissing.
Met 'vreemde' merken heb ik in het verleden geen al te beste ervaringen. Persoonlijk laat ik die daarom links liggen. Je krijgt immers de kwaliteit waar je voor betaald. En over kwaliteit gesproken: Mijn oude SB600 is diverse malen op de plavuizen en stoeptegels gestuiterd en doet het nog steeds zonder kuren. Ook dat is een kwaliteit die zich niet laat uitdrukken in richtgetallen en andere specs.

Groet
Ruud
Gebruikersavatar
Bruud

Forumlid
Berichten: 157


Locatie: Nieuw-Vennep
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: SB700 of SB910

Berichtdoor staal571 » ma dec 22 2014 10:12 pm

Bruud schreef:Met 'vreemde' merken heb ik in het verleden geen al te beste ervaringen. Persoonlijk laat ik die daarom links liggen. Je krijgt immers de kwaliteit waar je voor betaald.

Groet
Ruud


Waar is deze opmerking op gebasseerd, welke ervaring?

Gr Peter
Laatst gewijzigd door staal571 op di dec 23 2014 9:14 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ben nog steeds blij met mijn Nikon D600 ondanks dat het geen „”Pro camera is””, maar ben ook gek op Nikon F5
Gebruikersavatar
staal571

Forumlid
Berichten: 753


Locatie: Overijssel
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: SB700 of SB910

Berichtdoor Patrick » di dec 23 2014 12:05 am

De SB700 is in zeker 90% van de gevallen een uitstekende keus. Meer heb je zelden nodig.

Ik ken een professional, winnaar van vele grote prijzen, die dat ding standaard mee heeft. Hij maakt reportages. Alleen voor heftig flitswerk bij feesten en partijen en wellicht trouwerijen zou ik een SB910 overwegen. Het is inderdaad een joekel! Ik neem veelal mijn SB800 mee in plaats van mijn SB900, enkel om die reden...
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Online
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26853


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: SB700 of SB910

Berichtdoor Hans Braakhuis » di dec 23 2014 7:57 am

jacobus schreef:Is deze met de flitsers die jullie noemen te vergelijken, hij kost met 24 mnd garantie € 99
Sigma EF-610 DG ST voor Nikon i-TTL Marcel


Ga naar http://www.hansbraakhuis.nl/Nikon-iDDL-flitsers.xls
kopieer deze Excel file naar je eigen PC en zet er een regel tussen voor de Sigma die je op het oog hebt.

Belangrijkste kenmerken van de 2 Nikon flitsers die hier genoemd zijn:
betrouwbaar, degelijk, slaaf functie en commander functie.

Meer lezen:
http://www.hansbraakhuis.nl/Nikon%20SB- ... litser.pdf
Gebruikersavatar
Hans Braakhuis

Forumlid
Berichten: 6051


Locatie: Gelderland
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: SB700 of SB910

Berichtdoor jettiny » ma feb 27 2017 10:04 pm

Ondanks dat dit draadje al wat ouder is wil ik toch even reageren op de genoemde Meike910 vs Nikon sb 910.
Er is wel degelijk verschil en niet zo'n beetje ook.
Afgelopen zaterdag een Meike 910 gekocht omdat de sb 910 niet meer te koop is cq moeilijk tweedehands.
Mijn verwachting was hoog gespannen dat de Meike identiek was aan de Nikon.
Onjuist. Ik was teleurgesteld toen ik een test deed op manual 1/1 in vergelijking met mijn Metz 52 AF -1.
De Metz won overduidelijk. Maar he, daar heb ik hem niet voor aangeschaft dacht ik.
Twee dagen later terug naar de winkel en mijn ontevredenheid met hen gedeeld.
Er lag als alternatief een Metz 64 AF-1 klaar.
Echter dacht ik nog aan de opmerking die de eigenaar/verkoper van de zaak maakte toen ik de Meike voor mijn neus had liggen, dat hij ter vergelijking met de Meike wel even de sb 910 wilde halen.
Dat hoefde voor mij op dat moment niet.
Toen ik de Meike terug ging brengen dacht ik dat ik mogelijk wel een deal kon maken de Meike om te ruilen met de sb 910 !!

En ja dat lukte.
Nu heb ik de Nikon SB 910 gescoord en vergelijk ik hem met de Meike 910 en qua power met de Metz 52 AF -1.
De Nikon won qua flitspower van de Metz.
Verder de kwaliteit vergeleken met de Meike.
De Nikon wint met vlag en wimpel.
De bouwkwaliteit is beter, kleine dingen zoals een lock op de on positie, een lock op het batterijhuis, een uitgebreider menu.
Zijn dingen die ik nu zo heb opgemerkt en er zal ongetwijfeld wel meer opdoemen.

Kortom, de Meike 910 zal best een goede flitser zijn maar is zeker geen " goedkope " Nikon SB 910 !!!

Vrgr
Tiny
jettiny

Forumlid
Berichten: 3087


Locatie: Uden
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: SB700 of SB910

Berichtdoor Ingmar » di feb 28 2017 11:24 am

Tiny,

Ik vindt op basis van mijn eigen ervaring dat de prijs-prestatie verhouding van de Meike ten opzichte van de SB-910 zonder meer goed te noemen is, ik denk ook dat als je reviews gelezen hebt dat jouw verwachting wellicht wat minder hoog gespannen zouden zijn. Voor de prijs van een SB-910 kun je bijna 4 meike's kopen. Ik heb ze in de praktijk vergeleken en ik moet zeggen dat behoudens de bediening en lagere lichtopbrengst ik niet echt overtuigende aspecten heb gevonden die het prijsverschil rechtvaardingen.

Grtz,
Ingmar
Grtz Ingmar
D700, Sigma 70-200F 2.8 OS, Nikon 24-70 f2.8, Nikon 16-35 F4, Nikon 85 mm AF-D 1.4 , Godox ad360II, Godox TT600 en nog wat andere zooi
Gebruikersavatar
Ingmar

Clublid
Berichten: 535


Locatie: Amsterdam
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: SB700 of SB910

Berichtdoor Janvis » di feb 28 2017 12:13 pm

Ik zat laatst ook wat te lezen over flits technieken op het internet en tijdens het neuzen over het net kwam ik ook de meike tegen, ik kon m'n ogen bijna niet geloven toen ik de prijs zag i.c.m. de toch behoorlijk lovende recensies die de flitser krijgt. In China kom je de meike zelfs onder de 100 euro tegen dus om de prijs hoef je het niet laten, hoewel ik nog 0.0 ervaring heb met flitsers en eigenlijk nog niet vaak het gevoel heb gehad een flitser nodig te zijn (maar dat ligt meer aan mijn gebrek aan ervaring, want als ik er over lees op internet denk ik dat een flitser een zeer grote toegevoegde waarde kan hebben bij bepaalde vormen van fotografie) denk ik dat ik voor dat geld toch eens één ga aanschaffen al is het alleen om er wat mee te gaan oefenen en kijken wat een flitser voor mij kan betekenen.
M.v.g. Jan Willem Visser

Flickr
Facebook

Ideeën voor uitjes? Laat het me weten, tips zijn meer dan welkom :-)
Gebruikersavatar
Janvis

Forumlid
Berichten: 1436


Locatie: Bovensmilde
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: SB700 of SB910

Berichtdoor Ingmar » di feb 28 2017 1:12 pm

Jan-Willem.....wat let je en schrijf je in zaterdag over twee weken... viewtopic.php?f=10&t=66533
Heb helaas mijn Meike laatst aan een forum-lid verkocht, omdat ik al een SB-910 had en daarnaast nog 2 Godox manual only strobes, dus uitproberen lukt dan niet meer.
Grtz,
Ingmar
Grtz Ingmar
D700, Sigma 70-200F 2.8 OS, Nikon 24-70 f2.8, Nikon 16-35 F4, Nikon 85 mm AF-D 1.4 , Godox ad360II, Godox TT600 en nog wat andere zooi
Gebruikersavatar
Ingmar

Clublid
Berichten: 535


Locatie: Amsterdam
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: SB700 of SB910

Berichtdoor Janvis » di feb 28 2017 1:36 pm

Ik woon in bovensmilde (vlak bij Assen) dus Ridderkerk is me iets te ver rijden... Ik had hem trouwens al wel voorbij zien komen en heb er wel over zitten nadenken... Maar het is wel een heel eind rijden :(
M.v.g. Jan Willem Visser

Flickr
Facebook

Ideeën voor uitjes? Laat het me weten, tips zijn meer dan welkom :-)
Gebruikersavatar
Janvis

Forumlid
Berichten: 1436


Locatie: Bovensmilde
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: SB700 of SB910

Berichtdoor jettiny » di feb 28 2017 5:58 pm

Ingmar de Meike MCO 910 kostte € 299,00.
De Nikon sb 910 kostte volgens mij rond de € 500,00.

Geen 4 meikes dus voor 1 Nikon. :D
Wellicht andere types wel.

Zaterdag werd ik verrast door de Meike, dus niet in de gelegenheid geweest reviews te lezen.
Toch een nachtje over slapen een volgende aankoop :D

Vrgr
Tiny
jettiny

Forumlid
Berichten: 3087


Locatie: Uden
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: SB700 of SB910

Berichtdoor Janvis » di feb 28 2017 6:50 pm

jettiny schreef:Ingmar de Meike MCO 910 kostte € 299,00.


Je bedoeld neem ik aan de MK-910? De MCO 910 ken ik niet.

Op dit moment kom ik de Meike MK-910 op meerdere plekken tegen voor minder dan 100 euro...
M.v.g. Jan Willem Visser

Flickr
Facebook

Ideeën voor uitjes? Laat het me weten, tips zijn meer dan welkom :-)
Gebruikersavatar
Janvis

Forumlid
Berichten: 1436


Locatie: Bovensmilde
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: SB700 of SB910

Berichtdoor jettiny » di feb 28 2017 8:17 pm

Hey Jan Willem, de flitser die ik had was de MCOplus MCO910N speedlite voor Nikon.
Er zat een Nederlandse handleiding bij met die naam, maar ook een boekje Chinees waar Meike op staat.
Wellicht praten we dan toch over andere flitsers bedenk ik me nu.
Deze speedlite heeft dus de Nikon SB 910 look.

Vrgr
Tiny
jettiny

Forumlid
Berichten: 3087


Locatie: Uden
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Flitsers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten