I Am.... Advancing

Discussies over ons favoriete merk

Onderwerp:

I Am.... Advancing

Berichtdoor Cyrus » vr jan 09 2015 10:51 am

Nikon gaat binnenkort een programma uitrollen met geavanceerde firmware-updates, vergelijkbaar met wat Fuji op dit moment doet.

Volgens de berichten wordt dit programma in eerste instantie uitgerold voor 6 FX-camera's: D600, D610, D750, D800, D800E en D810. Onderdeel van het programma is ook een nieuwe update manager voor Windows en Mac.

Volgens berichten op petapixel.com en nikonrumors.com zal dit programma op 19-1-2015 worden aangekondigd, zo blijkt uit een gelekt persbericht.

De eerste updategaat het dan onder andere om een nieuw algoritme voor witbalans, een "Metallic" picture control voor opnamen met hoog contrast en de "Flat" picture control van de D810. Voor de D750 zal er ook een elektronisch 1e gordijn komen. Voor RAW-fotografen komt er een nieuw full-screen histogram beschikbaar (RGB, alle kanalen worden tegelijk getoond).

En dat zou nog slechts het begin zijn...

Nikon heeft voor dit programma een speciale website, is op dit moment echter nog niet in de lucht: http://imaging.nikon.com/advancing.
Groeten,
Edwin

flickr - website
Gebruikersavatar
Cyrus

Clublid
Berichten: 3338


Locatie: NH
Contacteer:

Onderwerp:

Re: I Am.... Advancing

Berichtdoor strangeartefact » vr jan 09 2015 12:28 pm

72 views en niemand vind hier iets van, haha weinig fx gebruikers online zeker. Dit klinkt toch als een stap vooruit voor Nikon gebruikers, best benieuwd naar meningen hierover eigenlijk.

groet
Bijna leeg hier....
Gebruikersavatar
strangeartefact

Forumlid
Berichten: 2857


Locatie: Zutphen
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: I Am.... Advancing

Berichtdoor jfbat » vr jan 09 2015 12:32 pm

Dat iemand geen rectie plaats betekent niet automatisch dat iemand er niks van vind. Blijf dat raar vinden, de verwachting dat iemand die een topic bekijkt ook moet reageren...

Wat ik ervan vind? We gaan het zien, vooralsnog is het afwachten wat er daadwerkelijk gaat komen. Ontwikkelingen richting het uitbreiden van functionaliteit door bestaande hardware eens echt opnieuw te bekijken in plaats van kleine verplichte aanpassinkjes om bestaande foutjes te verbeteren, zijn absoluut welkom.
Niet omdat het moet • Maar omdat het kan
D7100 [Si 35 f1.4 A • Ni 85 f1.8G • Ta 17-50 f2.8 • To 11-16 f2.8] • OM-D E-M10 [Pa 20 f1.7 • M.Z 14-42 f3.5-5.6 • Sa 7,5 f/3.5 fisheye]
Gebruikersavatar
jfbat

Forumlid
Berichten: 1017



Onderwerp:

Re: I Am.... Advancing

Berichtdoor Kroontje » vr jan 09 2015 12:35 pm

Had het al gelezen op Rumours en hier, maar wil toch eerst bij Nikon zien wat er op de site komt te staan ;)
Dus ook vandaar dat ik nog niet reageerde...Ik wacht af
Kroontje



Onderwerp:

Re: I Am.... Advancing

Berichtdoor ATOR » vr jan 09 2015 12:40 pm

Ik vind het geweldig, Nikon wordt wakker en beseft dat er meer is om klanten tevreden te houden dan alleen een goede camera maken. Ik heb nooit begrepen waarom ze dit niet deden.

Een histogram wat de RAW waarden weergeeft!

Mijn grootste D800e wens is grotere stappen dan 1ev bij bracketing, liefst tot 3ev. Gewoon even copy and paste van de D810 code :D
Gebruikersavatar
ATOR

Clublid
Berichten: 2850


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: I Am.... Advancing

Berichtdoor Redblockman » vr jan 09 2015 1:00 pm

Ik heb de link nog niet gelezen, maar jou samenvatting ervan klinkt erg goed. Ik ben benieuwd hoeveel mooie en nuttige features ze naar mijn D600 kunnen brengen.
Redblockman

Forumlid
Berichten: 200


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: I Am.... Advancing

Berichtdoor Cyrus » vr jan 09 2015 1:10 pm

Zou fijn zijn als de bracketing-opties flink worden uitgebreid. De prosumer bodies kunnen een bracket van max 3 opnamen maken. Weliswaar met 2EV/frame verschil maar dat is nog steeds best beperkt. Zou fijn zijn als dat naar minstens 5 frames wordt uitgebreid.
Groeten,
Edwin

flickr - website
Gebruikersavatar
Cyrus

Clublid
Berichten: 3338


Locatie: NH
Contacteer:

Onderwerp:

Re: I Am.... Advancing

Berichtdoor strangeartefact » vr jan 09 2015 1:14 pm

jfbat, ik vind het byzonder dat jij die invulling geeft aan mijn post. Van mij MOET niemand IETS. Ik uit enkel mijn mening dat ik verbaasd ben en dat ik benieuwd ben, ik grap er zelfs over. Dat is heel wat anders. Tjee....
Bijna leeg hier....
Gebruikersavatar
strangeartefact

Forumlid
Berichten: 2857


Locatie: Zutphen
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: I Am.... Advancing

Berichtdoor josj » vr jan 09 2015 1:18 pm

Mmmm dat ze eerst maar hun bodies op orde krijgen na introductie.....olie d600 ,focus punten d7100, flare d750.
josj

Forumlid
Berichten: 216


Locatie: roermond

Onderwerp:

Re: I Am.... Advancing

Berichtdoor Cyrus » vr jan 09 2015 1:21 pm

@josj: deels mee eens, maar laten we die discussie maar niet hier gaan voeren, dat gebeurt elders op dit forum al. ;)
Groeten,
Edwin

flickr - website
Gebruikersavatar
Cyrus

Clublid
Berichten: 3338


Locatie: NH
Contacteer:

Onderwerp:

Re: I Am.... Advancing

Berichtdoor jfbat » vr jan 09 2015 1:24 pm

strangeartefact schreef:jfbat, ik vind het byzonder dat jij die invulling geeft aan mijn post. Van mij MOET niemand IETS. Ik uit enkel mijn mening dat ik verbaasd ben en dat ik benieuwd ben, ik grap er zelfs over. Dat is heel wat anders. Tjee....

Tsja, ik las wat er letterlijk stond. Misschien iets teveel getriggerd door eerdere opmerkingen in die trant van mensen die "klagen" over veel views (van hun eigen topic, dat dan wel weer) en geen reacties.

Zal je in het vervolg niet meer serieus nemen, okee? :wink:
Laatst gewijzigd door jfbat op vr jan 09 2015 1:25 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Niet omdat het moet • Maar omdat het kan
D7100 [Si 35 f1.4 A • Ni 85 f1.8G • Ta 17-50 f2.8 • To 11-16 f2.8] • OM-D E-M10 [Pa 20 f1.7 • M.Z 14-42 f3.5-5.6 • Sa 7,5 f/3.5 fisheye]
Gebruikersavatar
jfbat

Forumlid
Berichten: 1017



Onderwerp:

Re: I Am.... Advancing

Berichtdoor josj » vr jan 09 2015 1:24 pm

Cyrus schreef:@josj: deels mee eens, maar laten we die discussie maar niet hier gaan voeren, dat gebeurt elders op dit forum al. ;)


:thumbup: :thumbup: :thumbup:
josj

Forumlid
Berichten: 216


Locatie: roermond

Onderwerp:

I Am.... Advancing

Berichtdoor MarcB » za jan 10 2015 10:43 am

Dit klinkt toch wel erg goed, vooral het RAW histogram. Ben benieuwd :-)
Gebruikersavatar
MarcB

Clublid
Berichten: 654


Locatie: Waalwijk
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: I Am.... Advancing

Berichtdoor CaptainHook » wo jan 21 2015 1:49 am

Afbeelding

Het is inmiddels 21 januari en nog geen teken van leven... :frown:
CaptainHook



Onderwerp:

Re: I Am.... Advancing

Berichtdoor Ed Post » wo jan 21 2015 9:09 am

En waarom mis ik hier nou de D700?
Die is zeker zo goed dat er geen firmware updates nodig zijn..... :crazy:
Take nothing but photographs, leave nothing but foot prints.
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....
Gebruikersavatar
Ed Post

Clublid
Berichten: 2341


Locatie: Tweede Exlöermond
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Nikon”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten