Handige rugzak voor 3 weken tropen

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.
Vincent
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Handige rugzak voor 3 weken tropen

Bericht door Vincent » di jan 06 2015 8:26 am

Redblockman schreef:Momenteel gebruik ik een goede backpack(Gregory Z40 in mijn geval) waar ik mijn camerazooi apart in verpak, zit zelf nog te denken aan een F-stopper ICU erbij te scoren.
Als je al een geode rugzak hebt dan is een insert vaak een prima oplossing. Als je echter op zoek bent naar een nieuwe rugzak, speciaal voor het vervoer van camera spullen tijdens lange hikes, dan zou ik persoonlijk wel naar een dedicated oplossing kijken. Bereikbaarheid van camera spul is juist tijdens zulke momenten van crusiaal belang want als de moeheid zijn intrede doet dan moet een camera snel een eenvoudig binnen bereik liggen anders laat je hem onbewust (te) vaak in de tas zitten.

Ik heb zelf voor lange hikes de Contrejour 30 van Click Elite maar die lijkt mij voor TS iets aan de grote kant. Daar kan echt een berg kleding en andere zooi bij, terijl hij toch beschikt over een goed bereikbaar camera compartiment. En deze ligt echt goed op de rug wat natuurlijk ook erg belangrijk is bij langere periodes lopen met tas. Als je echt 3 weken veel gaat lopen dan zou ik tassen als de Flipside persoonlijk niet nemen vanwege de 'rugligging', instelmogelijkheden en vooral ook de heupband. Zulke tassen zijn uitstekend voor dagjes en uitjes maar zijn wat mij betreft niet geschikt voor echt lange tochten vanwege
Fin.

John Jansen
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door John Jansen » di jan 06 2015 8:43 am

Misschien iemand met een tip ? Zit met zo'n zelfde probleem,ga naar Gambia en wil in het vliegtuig als hand bagage mijn apparatuur meenemen. Het gaat om 2 pro body's een 500mm F4 een 70-200 een groothoek en de laptop. Heb twee opties de guragear kiboko 22l+ of de lowepro AW500. Op bestemming wissel ik met een kleinere tas wat ik per dag wil gebruiken,de rest van de spullen gaan in de koffer. Wie heeft hier ervaring mee?

Redblockman
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Redblockman » di jan 06 2015 8:51 am

Dat is zeker een dingetje, het draagsysteem van veel cameratassen is redelijk patat... Of ze gaan flink over budget van TS heen als het wel werkt. Mijn hikingpack zat al aan het budget en daar zit nog geen camera oplossing bij.
Wat ook wel idd een dingetje is, is de bereikbaarheid van je spullen. Zeker tegen het einde van de dag als je gaar bent.

@John je hebt nogal wat spullen dat je aan vrij specifieke tassen zit denk ik om het kwijt te kunnen. Ik weet niet of er überhaupt tassen zijn die geaccepteerd worden als handbagage waar deze mooie spulletjes in mogen. Als de tas puur voor de oversteek is, waarom geen schoudertas alle een Thinktank retrospective 40 of 50? Al zal dat misschien ook erg krap worden met de 500mm F4

Vincent
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Vincent » di jan 06 2015 8:52 am

John Jansen schreef:Wie heeft hier ervaring mee?
De Thinktank airport serie voldoet aan de (meeste) internationale afmetingen voor continentale vluchten (wel even voor de zekerheid checken uiteraard). Ik heb zelf de Airport Takeoff al meerdere keren meegenomen als handbagage zonder problemen. In deAirport Accelerator past ook een 500 f4 volgens de website dus dat zou een mooie optie zijn. Niet de goedkoopste tassen maar wel prima kwaliteit en meer dan uitstekende customer support!!
Fin.

Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Hans Braakhuis » di jan 06 2015 8:53 am

Zijn er rugzakken waarbij je niet gaat zweten? Ja met een loshangend frame.

Ben één keer in de tropen geweest: Zimbabwe en Mozambique, had een 4wd Toyota met koelkast voor het water bij me, kon deze trip dus doen met m'n gewone schoudertas.

Tropen is relatief. Zimbabwe was op een hoogte van 2500 meter. Na zomer periode temperatuur overdag rond de 20 graden. Mozambique was een week later, 0 meter hoog, vochtigheid rond de 90%, temperatuur rond de 40 graden.

Redblockman
Forumlid
Forumlid

Bericht door Redblockman » di jan 06 2015 9:05 am

@Djunclesam, Thinktank zijn hele mooie tassen, heb zelf sinds kort de retrospective 30. Ben er erg blij mee, kan veel in, voelt degelijk aan en ziet er imho mooi uit!

@Hans, een rugzak waar je niet bij gaat zweten, die zijn er.... Dat is de rugzak die naast je in je auto met airco staat.

Faiz
Forumlid
Forumlid

Bericht door Faiz » di jan 06 2015 10:03 am

Het wordt geen hardcore hiken, maar een rondreisje van 23 dagen door Costa Rica. Ik wil dan graag zo efficiënt mogelijk mijn camera en 2 (misschien 3) lenzen meenemen, plus wat accu's en andere meuk. Ik heb overigens een Think Tank retrospective 10 schoudertas, die best handig is, maar die is net te krap voor zo'n tripje.
Ik heb wat nuttige tips voorbij zien komen, thanks! De metalen waterfles staat op de shoppinglist!

Faiz
Forumlid
Forumlid

Bericht door Faiz » za jan 10 2015 9:22 pm

Vanmiddag even bij de Bever geweest. Zag per toeval dat ze daar ook wat fototassen hadden. Zag daar een Lowepro Photo Sport AW200. Best een mooi ding. Heeft ruimte voor de camera en wat lenzen, maar ook voor wat extra spullen... Moet nog even kijken of het ook gaat passen met wat ik aan apparatuur mee ga nemen.....

Reest
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door Reest » zo jan 11 2015 11:35 am

John Jansen schreef:Misschien iemand met een tip ? Zit met zo'n zelfde probleem,ga naar Gambia en wil in het vliegtuig als hand bagage mijn apparatuur meenemen. Het gaat om 2 pro body's een 500mm F4 een 70-200 een groothoek en de laptop. Heb twee opties de guragear kiboko 22l+ of de lowepro AW500. Op bestemming wissel ik met een kleinere tas wat ik per dag wil gebruiken,de rest van de spullen gaan in de koffer. Wie heeft hier ervaring mee?
Guragear is TOP voor dit soort reizen.
Zowel in Gambia/Costa Rica gebruikt.

Rinus
Nikon | Gitzo en iets wat schommelt

JvdKooij
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door JvdKooij » zo jan 11 2015 11:37 am

Die zijn wel aan de prijs vind ik, Rinus, maar inderdaad mooi. Zit zelf ook te kijken want de lowepro pro runner dieik nu heb is eigenlijk net te groot voor de handbagage
Groetjes,
Jaap

Reest
Clublid
Clublid

Bericht door Reest » zo jan 11 2015 11:41 am

Inderdaad Jaap, wel aan de prijs.
Maar ze zijn leeg ook een stuk lichter dan de goedkopere merken. Scheelt al gauw 1,5 tot 2 kiiootjes.
Natuurlijk zijn er zat alternatieven en een beetje overgewicht kun je wel door de controle heen 'l*llen' :mryellow:
Rinus

Faiz
Forumlid
Forumlid

Bericht door Faiz » zo jan 11 2015 5:07 pm

John: check even bij je vliegmaatschappij wat de max. maten zijn voor cabine bagage en hoeveel stuks je mee mag nemen. De AW500 is een grens gevalletje als je naar de afmeting kijkt, volgens mij is die zelfs iets te groot. Als ze erg strikt zijn dan kan je hem inchecken (tegen een huftertarief), als ze een beetje relaxt zijn, dan kan je hem meenemen het vliegtuig in, maar is geen garantie. Met de AW400, als dat een optie is, zou je qua afmeting aan de veiligere kant zitten.

Aangezien wij via Houston vliegen, heb ik geen zin in gezeik met zo'n lekkere chagrijnige Amerikaanse douanebeambte, dus voor een niet al te grote tas aan het kijken waarbij ik nog wat extra spullen kan meesleuren.

Martin
Regiocoördinator
Regiocoördinator

Bericht door Martin » zo jan 11 2015 5:50 pm

Reest schreef:
Guragear is TOP voor dit soort reizen.
Zowel in Gambia/Costa Rica gebruikt.

Rinus
Wat vind je er zo goed aan?
Ben ook geïnteresseerd.
Martin

Reest
Clublid
Clublid

Bericht door Reest » zo jan 11 2015 7:01 pm

Lage gewicht
Twee hoofdcompartimenten (apart te openen!)
Twee voorvakken, voldoende voor kaartjes, batterijen en klein gesnor
Draagstel is gepolsterd/comfortabel en niet al te 'zweterig' bij warm weer
Draagstel/riemen is aan achterzijde op te bergen (met ritssluiting), dus achterwand wordt glad. Dus geen slingerende riemen/bandjes in bv. de overhead vliegtuigbakken/auto etc
Handvat aan 'kop 'zijde, maar ook aan de 'lange kant'...handig.
Niet 100% waterdicht maar kan best wat druppeltjes hebben zónder de regenhoes. De regenhoes is er WEL bij hoor.
Aan weerszijden van die handige (gaas-) vakjes voor bv fles(sen) water en/of statief.

Dat was het zo wel geloof ik.
Wel op de goede maat letten: voor telewerk heb je wel de 30/32L nodig.
Duidelijk te zien op de webpagina.

Rinus

Martin
Regiocoördinator
Regiocoördinator

Bericht door Martin » zo jan 11 2015 7:47 pm

allemaal goede punten
dank je wel.