Hebben jullie al gezien dat de NIDF-norm begin 2015 behoorlijk is herschreven? Inhoudelijk is er niet veel veranderd, naar eigen zeggen.
Check.
Nieuwe NIDF-norm 2015
- MarcoEos70D
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
Nieuwe NIDF-norm 2015
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-
Marco Weening Fotografie
Marco Weening Fotografie
- JaapV
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Re: Nieuwe NIDF-norm 2015
Ik wist niet eens van het bestaan!
Maar het bevat erg veel nuttigs
Maar het bevat erg veel nuttigs

Groet, Jaap
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
- MarcoEos70D
- Clublid
Of het nuttig is, bepaal jij 

"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-
Marco Weening Fotografie
Marco Weening Fotografie
- JaapV
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Ach, er zullen best veel min of meer arbitraire waarden in staan, maar het geeft bijvoorbeeld in elk geval "houvast" waar gevraagd wordt om streefwaarden in te vullen in mijn i1Display calibratie software.
Het deed me genoegen te zien dat ik die toevallig al net zo had ingevuld heb staan.
Bedoel je dat?
Het deed me genoegen te zien dat ik die toevallig al net zo had ingevuld heb staan.
Bedoel je dat?
Groet, Jaap
- MarcoEos70D
- Clublid
Inderdaad, onder meer dat soort zaken. Als je je werkomgeving op orde wilt hebben (op professioneel niveau) kan je niet om deze norm heen, denk ik. Voor hobbyisten zoals ik gaat het minstens een brug te ver.
Marco Weening Fotografie
Marco Weening Fotografie
Heb het doorgelezen. En toevallig heb ik het boek (zie link) al thuis, nadat ik het gewonnen bij Profotonet
Ook daar staat veel informatie in waardoor mijn workflow stukken hoger is gegaan.
Maar met deze info erbij is het weer uptodate.

Maar met deze info erbij is het weer uptodate.