interessante faillissementsveiling fotowinkel

Overige onderwerpen op het gebied van fotografie in het algemeen

Onderwerp:

Re: interessante faillissementsveiling fotowinkel

Berichtdoor Jenny71 » di jan 20 2015 7:43 pm

Ik ben helemaal verbaast. Er worden bij de veilig de volgende objectieven aangeboden: Lens Nikon, type nikkor lens, AF-S DX VR zoom-Nikkor, 55-200mm, f/4.5-6G IF-ED (2 stuks)
Beide staan al op een bod van € 101,00.
Even voor mezelf uitgaande van marge + reiskosten en verlies garantie..... Nieuw kosten ze bij winkel € 149,00.
Ik vraag mij af waarom mensen zo hoog bieden terwijl ze dus alsnog een flinke prijs moeten betalen en geen garantie.
Voor wat voor bedrag zijn jullie om bereid de garantie op te geven???
Is de garantie voor mensen maar hooguit enkele tientjes waard?
Ik ben benieuwd wat jullie mening is.
Jenny71

Forumlid
Berichten: 20


Locatie: Gasselte
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: interessante faillissementsveiling fotowinkel

Berichtdoor CaptainHook » di jan 20 2015 7:49 pm

Mening?
Mensen hebben zich laten opjagen c.q. geen rekening gehouden met opgeld + BTW. :wtf:
Want nu zijn die objectieven al duurder dan in een reguliere winkel (die ze dan ook vaak nog gratis opstuurt)
CaptainHook



Onderwerp:

Re: interessante faillissementsveiling fotowinkel

Berichtdoor PatrickHberg » di jan 20 2015 7:53 pm

Meestal zijn het mensen die er niet bij nadenken. Dat zie ja ook vaak op die vakantieveiling.nl
D7200
Tokina 12-24mm at-x pro dx II
Tamron AF 18-270mm f/3.5-6.3 Di II VC PZD
Nikon 50mm 1.8d
Tokina 100mm f/2.8 af pro d
https://www.facebook.com/patrickherzbergfotografie
Gebruikersavatar
PatrickHberg

Clublid
Berichten: 319


Locatie: Koudekerk aan den Rijn
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: interessante faillissementsveiling fotowinkel

Berichtdoor Jenny71 » di jan 20 2015 7:55 pm

Bij marge kosten de objectieven nu al ruim € 120,00.
Ook al wonen ze in de buurt dan nog zullen ze wat reiskosten hebben, laten we daar een tientje voor tellen.
Stel ze winnen de veiling, dan hebben ze de lens € 20,00 goedkoper maar hebben geen garantie.
Persoonlijk is mij de garantie meer waard, in dat geval zou ik nieuw kopen inclusief garantie...
Jenny71

Forumlid
Berichten: 20


Locatie: Gasselte
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: interessante faillissementsveiling fotowinkel

Berichtdoor jfbat » di jan 20 2015 9:28 pm

Tsja, veilingkoorts en/of niet doorhebben dat die veilingkosten er nog bij komen. En zich niet beseffen dat een bod wettig en bindend is, oftewel dat het geen marktplaats is waar ze kunnen zeggen "oh, oeps, foutje, laat maar zitten".

Je ziet het elke keer weer bij dit soort veilingen.
Niet omdat het moet • Maar omdat het kan
D7100 [Si 35 f1.4 A • Ni 85 f1.8G • Ta 17-50 f2.8 • To 11-16 f2.8] • OM-D E-M10 [Pa 20 f1.7 • M.Z 14-42 f3.5-5.6 • Sa 7,5 f/3.5 fisheye]
Gebruikersavatar
jfbat

Forumlid
Berichten: 1017



Onderwerp:

Re: interessante faillissementsveiling fotowinkel

Berichtdoor Jacob_O » ma jan 26 2015 8:31 pm

Inderdaad, de veilingkoorts slaat toe:

Lens Nikon, type nikkor lens, AF-S DX VR zoom-Nikkor, 55-200mm, f/4.5-6G IF-ED

Kavel gesloten op € 141,-

Totale kosten incl. 16% opgeld en 21% BTW = € 197.90 :shock:

Nikon AF-S 55-200mm f/4-5.6G ED VR DX bij Coolbue: € 149,-

Edit:

Een Canon Powershot G7 voor zo'n € 324,- (incl. alle kosten) lijkt me ook niet echt een koopje :shock:
Dus de oude "gewone" G7 uit 2006 en niet de nieuwe G7X.
Jacob_O

Forumlid
Berichten: 1665


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: interessante faillissementsveiling fotowinkel

Berichtdoor Highlander » ma jan 26 2015 10:44 pm

Nou, nou, dat was me wel een avondje, van de 58 kavels die ik had uitgezocht, heb ik er 5.
Heel veel kavels werden voor zo`n +/- € 20 minder als winkelprijs gesloten, sommige zelfs over de winkelprijs heen.
En wat mij opviel bij de prijsbepaling op het www, dat 80% van de items gedateerd zijn.de beste man heeft de laatste tijd geen inkopen meer gedaan.
Met vriendelijke groet,
Chris

Plaatjes kieken van Duncen McLeod kan HIER
Gebruikersavatar
Highlander

Forumbeheerder
Berichten: 6480


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: interessante faillissementsveiling fotowinkel

Berichtdoor CaptainHook » di jan 27 2015 8:13 am

Highlander schreef:...
dat 80% van de items gedateerd zijn.de beste man heeft de laatste tijd geen inkopen meer gedaan.

En da's nou één v.d. vele redenen waarom er nog veel meer fysieke winkels zullen omvallen... :(
Er valt gewoon niet tegen online aanbod op te knokken. De fysieke winkel heeft dan wellicht wel nieuwere spullen op voorraad (die wel verkocht werden), maar je blijft altijd met wat oudere spullen zitten, die je uiteindelijk alleen nog maar bij dergerlijke opruimacties kwijt kunt. Maar al die tijd daarvoor was het wel geïnvesteerd kapitaal en renteverlies...
Mensen komen binnenlopen, kijken wat rond, zien prijskaartjes, vergelijken online en whoppa KOPEN ook online. Fysiek winkelen zal een uitstervend fenomeen worden. :think:

Boeiende gezichtspunten over de zonsondergang van fysieke winkels: http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... es/1621978
CaptainHook



Onderwerp:

Re: interessante faillissementsveiling fotowinkel

Berichtdoor Highlander » di jan 27 2015 9:11 am

Een leuk linkje, zitten inderdaad interessante gezichtspunten in.

Voor mij zelf denk ik dat je het als ondernemer vooral moet zoek in waar kan ik mijzelf in onderscheiden.
Dat was altijd al een een belangrijk ding binnen de marketingstrategie, maar is vandaag te dag nog belangrijker geworden.

Voorbeeld;
In elk dorp/ stad zit wel één of meerdere chinees restaurants, allemaal de zelfde naam, zelfde interieur, zelfde muziek, en het zelfde eten.
Nu is er een jonge chinees die de zaak van zijn ouders overnam, die dacht dit moet anders.
Die heeft het hele chinees interieur in de verkoop gedaan, een bekend stylist in gehuurd en er een strakke, hippe tent van gemaakt.
Menu`s wat aan gepast, maar nog steeds chinees, en wala een goed lopend restaurant.
Zo zie je dat je moet onderscheiden en dat hoeft niet alleen maar door de prijs, en als de concurrentie gevolgd heeft verzin je weer wat anders, en dat heet ondernemen !
Met vriendelijke groet,
Chris

Plaatjes kieken van Duncen McLeod kan HIER
Gebruikersavatar
Highlander

Forumbeheerder
Berichten: 6480


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: interessante faillissementsveiling fotowinkel

Berichtdoor Marten » di jan 27 2015 9:44 am

Precies, Chris, dat is ondernemen.
De "erkende fotowinkel" die niet met zijn tijd meegaat legt vroeg of laat het loodje.
Vernieuwing kan zoveel zijn: Uiteraard een internetwinkel met de mogelijkheid dat de mensen hun spullen in de winkel ophalen. Sensorcleaning, al dan niet verzorgd door Nikon. Maar ook AF afstelling met goeie apparatuur. Cursussen. Vooraadvorming, zodat alle courante modellen beschikbaar zijn. Uitleen exemplaren. Verhuur. Kennis, véél kennis. Nieuwsbrief met aanbiedingen. Klantentevredenheidsonderzoek. Zeven dagen per week open. Razendsnelle levering, in de regio met eigen bezorgdienst. SMS service. En vooral: scherpe prijzen.
Als je alleen maar een kop koffie aanbiedt.....
Marten

Forumlid
Berichten: 6933


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: interessante faillissementsveiling fotowinkel

Berichtdoor ArendV » di jan 27 2015 11:20 am

De combinatie van internetwinkel en fysieke winkel met goede service kan echt wel overeind blijven. Dat zie je b.v. aan Coolblue die puur als internetwinkel zijn begonnenn en later ook fysieke winkels hebben geopend. Inmiddels heb ik wel mijn eigen selectie op basis van ervaring van goede fotozaken met goede service en dat zijn er tot op heden gelukkig nog genoeg.
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
Gebruikersavatar
ArendV

Forumlid
Berichten: 2463


Locatie: Omgeving Breda
Contacteer:

Onderwerp:

Re: interessante faillissementsveiling fotowinkel

Berichtdoor Jacob_O » di jan 27 2015 9:42 pm

Via de veilingsite kwam ik nog een Wacom Intuos 4 PTK-640 tegen.
Leek me een interessant apparaat dus maar even in de gaten gehouden.
Niet veel liefhebbers blijkbaar, dus een kansje gewaagd en nu ben ik de hoogste bieder met € 51,-
Inclusief opgeld en BTW is dat dus € 71,58 en de (brandstof)kosten van het afhalen.
Nu is het nog afwachten of de tablet gegund wordt door de verkoper.
Jacob_O

Forumlid
Berichten: 1665


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: interessante faillissementsveiling fotowinkel

Berichtdoor jfbat » wo jan 28 2015 10:17 pm

Highlander schreef:En wat mij opviel bij de prijsbepaling op het www, dat 80% van de items gedateerd zijn.de beste man heeft de laatste tijd geen inkopen meer gedaan.

Dat hoeft niet. In veel gevallen worden de courante spullen (nieuwe voorraad en dergelijke) al eerder bij opbod verkocht aan handelaren. Of het gaat terug naar de importeur/distributeur, omdt er nog krediet op zat. De rest - winkeldochters, minder courant spul en showroommodellen - komt dan in deze veilingen.

Maar heel veel winkels hebben sowieso niet veel voorraad meer. Als de importeur of distributeur binnen een dag kan leveren, is dat ook niet nodig: een handvoorraad volstaat, meer voorraad is alleen maar rentederving.

Het is wel vaak frappant hoeveel incourant spul dit soort winkels nog op voorraad heeft - en wellicht eigenlijk ook een deel van de oorzaak. Enige tijd geleden ging een bekende muziekwinkel op de fles. Winkel was ook in het verleden importeur geweest van een bepaald gitaarmerk. Ze hadden nog bijna 100 gItaren van dat merk in de voorraad, best prijzige modellen in compleet foute kleuren. Dan zit er nog best een stuk kapitaal vast in. Vrijwel onverkoopbare voorraad.

En als je tegen een fillisement aanzit, is het uberhaupt lastig nog in te kopen.
Niet omdat het moet • Maar omdat het kan
D7100 [Si 35 f1.4 A • Ni 85 f1.8G • Ta 17-50 f2.8 • To 11-16 f2.8] • OM-D E-M10 [Pa 20 f1.7 • M.Z 14-42 f3.5-5.6 • Sa 7,5 f/3.5 fisheye]
Gebruikersavatar
jfbat

Forumlid
Berichten: 1017



Onderwerp:

Re: interessante faillissementsveiling fotowinkel

Berichtdoor Highlander » wo jan 28 2015 10:54 pm

Dat hoeft niet. In veel gevallen worden de courante spullen (nieuwe voorraad en dergelijke) al eerder bij opbod verkocht aan handelaren. n


Nou die tijd van opbod door handelaren is een beetje passe, curators hebben echt het internet ontdekt de laatste jaren.

Of het gaat terug naar de importeur/distributeur, omdat er nog krediet op zat. De rest - winkeldochters, minder courant spul en showroommodellen - komt dan in deze veiling


ik weet uit ervaring dat je als importeur/ distributeur als laatste aan de beurt bent, laatst nog hier een, bank zegt, dit was het, nu eerst rente betalen,en anders deur op slot
Is geen 24 uur overheen gegaan
Met vriendelijke groet,
Chris

Plaatjes kieken van Duncen McLeod kan HIER
Gebruikersavatar
Highlander

Forumbeheerder
Berichten: 6480


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: interessante faillissementsveiling fotowinkel

Berichtdoor MarcoEos70D » do jan 29 2015 1:59 pm

Highlander schreef:
Of het gaat terug naar de importeur/distributeur, omdat er nog krediet op zat.


ik weet uit ervaring dat je als importeur/ distributeur als laatste aan de beurt bent, laatst nog hier een, bank zegt, dit was het, nu eerst rente betalen,en anders deur op slot
Is geen 24 uur overheen gegaan

Als de leverancier eigendomsvoorbehoud heeft bedongen (en dat is vrijwel standaard) is deze zeker niet als laatste aan de beurt. Ook als de bank de deur op slot gooit (wat de bank eigenlijk nooit doet, dat doet een curator... of een deurwaarder) blijft dat eigendomsrecht gewoon overeind.
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-

Marco Weening Fotografie
Gebruikersavatar
MarcoEos70D

Forumlid
Berichten: 2329


Ervaringsniveau: ****


Terug naar “Overig fotografie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten