De tegenwoordige camera's zijn volledig batterij afhankelijk. Een mechanische stand op de sluiter heeft dan ook geen enkele meerwaarde. Het filmpje (de sensor) zal zonder voeding niet veel opnemen.emdeklerk schreef:Voor die zoveel duizend euro die een D4 kost... Kunnen ze gelijk weer een mechanische, dus niet-batterij-afhankelijke vaste sluitertijd inbouwen à la F3 etc. De vakman kan dan altijd doorwerken op 1/90 of 1/125.
Bulb mode op D600
- Frank Roelofs
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Bulb mode op D600
Wat leuk Fuji spul (X-T1 | X-T3, 14, 23, 35 en 56 mm) en geen Nikon meer. Toch weer een Nikon D700 en een Fijifilm S5pro in gebruik genomen.
Die slag is u... Dom van mij...
Handgreep met knijpkat dan maar? (Is ooit voorgesteld door Hasselblad, naar ik meen!)
Of een slingertje, net als die radio's voor landen in donker Afrika waar geen lichtnet en batterijen zijn?
Handgreep met knijpkat dan maar? (Is ooit voorgesteld door Hasselblad, naar ik meen!)
Of een slingertje, net als die radio's voor landen in donker Afrika waar geen lichtnet en batterijen zijn?
- JDPix
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
De D600 van TS Hanske heeft ook een functie Tijd, aangeduid met (--) en te kiezen met de hoofdinstelschijf. Die werkt echter niet met de ontspanknop maar met de optionele ML-L3 afstandsbediening. En ook met een maximale sluitertijd van 30 min. (en een volle batterij of een lichtnetadapter).
Groeten, Johan
Foto's: https://jdroog.myportfolio.com
Foto's: https://jdroog.myportfolio.com
-
- Forumlid
Dank voor al jullie reakties.
Ik gebruik vanzelfsprekend de B in M-stand. Waar ik ook naar zal kijken is de accu.
bedankt.
Ik gebruik vanzelfsprekend de B in M-stand. Waar ik ook naar zal kijken is de accu.
bedankt.
Groeten, Hans.
Nikon D50, D200, D600, D800
Sigma objectieven: Telezoom, Macro, Groothoek en Superzoom.
Huh?emdeklerk schreef:...
Een mechanische overbrugging van de elektrotechniek zou niet zo moeilijk in te bouwen zijn. Voor die zoveel duizend euro die een D4 kost... Kunnen ze gelijk weer een mechanische, dus niet-batterij-afhankelijke vaste sluitertijd inbouwen à la F3 etc....

Een mechanische overbrugging van een digitale (elektrtonische !) sensor? Da's knap, heel knap... Hoe dacht je beeld met een DSLR te kunnen vastleggen zonder heen en weer pompende elektroontjes?

- EdvandeZilver
- Forumlid
- Contacteer:
Psst... @ Hook:
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 15#p762845" onclick="window.open(this.href);return false;
Die buiging was al gemaakt
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 15#p762845" onclick="window.open(this.href);return false;
Die buiging was al gemaakt

-
- Forumlid
Probleem is opgelost. Lag aan de instellingen van de camera.
Mag op slot.
Mag op slot.
Groeten, Hans.
-
- Forumlid
Op slot?
Ik zou wel willen weten welke instellingen nou de oorzaak van het probleem waren.
Ik zou wel willen weten welke instellingen nou de oorzaak van het probleem waren.
- Cookie1397
- Clublid
Dit draadje gaat ook helemaal niet op slot. Daar is geen enkele reden voor en wie weet waar het nog toe dient.
Nikon Z Z & de maskers