Draadloze trigger set reportageflitsers

Discussies over flitsers

Onderwerp:

Draadloze trigger set reportageflitsers

Berichtdoor MarcB » zo feb 08 2015 1:45 pm

Ik ben aan het kijken naar draadloze trigger set. Deze wil ik gaan gebruiken voor de aansturing van een tweetal SB-910's.

  • De PocketWizard Plus III is een mooi produkt maar heeft geen ondersteuning voor TTL.

    Afbeelding

  • Yongnuo heeft de YN-622N-TX wat er goed uit ziet tegen een scherpe prijs. De YN-622N-TX werkt in combinatie met de YN-622N maar helaas is de YN-622N niet geschikt voor firmware updates

    Afbeelding

  • Phottix heeft recentelijk de Phottix Odin II aangekondigd. Is nog niet verkrijgbaar en komt waarschijnlijk volgende maand op de markt.

    Afbeelding


Kortom, wat is wijsheid, nog even wachten op wat de Odin II doet of gaan voor de scherp geprijsde Yongnuo?
Gebruikersavatar
MarcB

Clublid
Berichten: 654


Locatie: Waalwijk
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Draadloze trigger set reportageflitsers

Berichtdoor MartinT » zo feb 08 2015 5:28 pm

De PW MiniTT1 Nikon in combinatie met de FlexTT5 Nikon ondersteunen wel TTL.
Gebruikersavatar
MartinT

Regiocoördinator
Berichten: 1724


Locatie: Borne
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Draadloze trigger set reportageflitsers

Berichtdoor Kroontje » zo feb 08 2015 6:54 pm

Zou voor Phottix gaan ;) De oudere versie is al top....en is nog wel te koop bij Arend

Gr Kroontje
Kroontje



Onderwerp:

Re: Draadloze trigger set reportageflitsers

Berichtdoor SpiKeY » zo feb 08 2015 8:18 pm

Ik heb zelf de Pocketwizard net binnen gekregen, maar helaas niet kunnen testen. Ik mis een hotshoe/ flitsschoen om een SB700 te kunnen aansturen. Iemand suggesties of tips?
SpiKeY Inc. *̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡*̴̡ı̴̴̡
My Blog: http://wilhelmrojer.wordpress.com/
Gebruikersavatar
SpiKeY

Forumlid
Berichten: 65


Locatie: Arnhem
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Draadloze trigger set reportageflitsers

Berichtdoor Drikus70 » ma feb 09 2015 6:10 pm

De Yongnuo set werkt prima in TTL en manual.
Wel een kleine waarschuwing; als je in manual werkt icm een lichtmeter dan heb je wel het probleem dat de Yongnuo in manual nog steeds een 'pre-flash' afgeeft en helaas geen goede lichtmeting mogelijk maakt.
Daarnaast 'ligt' het schermpje van de TX terwijl ik een schermpje wat rechtop staat wat prettiger had gevonden. Vooral als je camera op statief staat is dit lastig.
O ja, wat ik erg handig vind is dat er standaard (oplaadbare) penlite AA batterijen in kunnen.
Drikus70

Forumlid
Berichten: 485


Locatie: Almelo
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Draadloze trigger set reportageflitsers

Berichtdoor JW17 » ma feb 09 2015 11:19 pm

Kroontje schreef:Zou voor Phottix gaan ;) De oudere versie is al top....en is nog wel te koop bij Arend

Gr Kroontje

Ik heb ook goede ervaringen met Phottix en met AQ4U waar ze scherp geprijsd zijn.
Groet,
JW
Gebruikersavatar
JW17

Clublid
Berichten: 528


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Draadloze trigger set reportageflitsers

Berichtdoor Vincent » di feb 10 2015 7:32 am

Drikus70 schreef:Daarnaast 'ligt' het schermpje van de TX terwijl ik een schermpje wat rechtop staat wat prettiger had gevonden. Vooral als je camera op statief staat is dit lastig.


De pocketwizard Plus III heeft dan weer een schermpje aan de 'linkerkant'. Draai je de camera verticaal via de logische weg (counterclockwise) dan wijst hey schermpje omlaag en kunnen alleen lenige mensen dat nog aflezen... Juist voor een (non-TTL) studio trigger wel een groot minpunt.

Verder prima betrouwbare dingen hoor, ook ideaal voor remote camera's, maar ik zou ze niet adviseren als je ook naar TTL mogelijkheden kijkt.
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4521


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Draadloze trigger set reportageflitsers

Berichtdoor Ingmar » di feb 10 2015 8:46 am

Drikus70 schreef:Wel een kleine waarschuwing; als je in manual werkt icm een lichtmeter dan heb je wel het probleem dat de Yongnuo in manual nog steeds een 'pre-flash' afgeeft en helaas geen goede lichtmeting mogelijk maakt.

@Drikus…die pre-flash kun je toch via persoonlijke instellingen toch uitzetten ?
Grtz,
Ingmar
Grtz Ingmar
D700, Sigma 70-200F 2.8 OS, Nikon 24-70 f2.8, Nikon 16-35 F4, Nikon 85 mm AF-D 1.4 , Godox ad360II, Godox TT600 en nog wat andere zooi
Gebruikersavatar
Ingmar

Clublid
Berichten: 535


Locatie: Amsterdam
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Draadloze trigger set reportageflitsers

Berichtdoor oud0001 » di feb 10 2015 10:41 am

Je had met 2 flitsers ook eerst het CLS kunnen gebruiken. Dat heb je al. :wink:
oud0001



Onderwerp:

Re: Draadloze trigger set reportageflitsers

Berichtdoor Kroontje » di feb 10 2015 10:46 am

CLS werkt niet altijd onder div toestanden ;)
Kroontje



Onderwerp:

Re: Draadloze trigger set reportageflitsers

Berichtdoor oud0001 » di feb 10 2015 11:14 am

Ja ja, dat weten we wel.
Gebruik vooral het reeds in je camera aanwezige CLS niet want dat is te goedkoop en dan kun je niet om de hoek flitsen bla di bla di bla.

Het tegendeel: http://youtu.be/EWk_GnTzyWw?list=FL0yS9 ... _vZWGMaV1g
oud0001



Onderwerp:

Re: Draadloze trigger set reportageflitsers

Berichtdoor Kroontje » di feb 10 2015 11:22 am

Bla bla bla dan maar !
Kleuter school
Laatst gewijzigd door Kroontje op di feb 10 2015 5:20 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Kroontje



Onderwerp:

Re: Draadloze trigger set reportageflitsers

Berichtdoor Wilci » di feb 10 2015 11:25 am

Als je de tijd hebt dan kun je prima met CLS werken. Voor snel reportagewerk op vreemde locaties heb ik teveel zitten klungelen met CLS. Dus dat heb ik geskipt. Triggers werken min of meer feilloos.
Gebruikersavatar
Wilci

Forumlid
Berichten: 410


Locatie: Gemeente Zevenaar
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Draadloze trigger set reportageflitsers

Berichtdoor staal571 » di feb 10 2015 2:44 pm

Ik ben erg blij met mijn recent aangeschafte set Youngnuo triggers/receivers 622N, en mijn flitsers SB 700 en Meike MK 910

Gr Peter
Ik ben nog steeds blij met mijn Nikon D600 ondanks dat het geen „”Pro camera is””, maar ben ook gek op Nikon F5
Gebruikersavatar
staal571

Forumlid
Berichten: 753


Locatie: Overijssel
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Draadloze trigger set reportageflitsers

Berichtdoor oud0001 » di feb 10 2015 2:59 pm

Dat is je gegund Peter, dat weet je. Had je ze nu echt wel nodig?
Tijd is geen factor. Ik gebruik ook triggers met mijn Fuji.
Dat gaat niet sneller of langzamer dan met CLS. Sterker nog, een lichtsignaal gaat met de lichtsnelheid en is per definitie sneller dan een radio signaal. :wink: Een beetje flauw maar wel een feit.
Ik gebruik zelf ook triggers. Cactus V6 triggers dan omdat ik miijn Nikon flitsers met mijn Fuji camera gebruik.
Ik ken dus beide vormen. Beide manieren zijn even snel. Er is genoeg joesoep materiaal te vinden dat ook aantoont dat je rustig verder weg kunt gaan staan, in de zon kunt flitsen en ook wel eens een flitsertje buiten the line of sight kunt laten ontsteken met CLS. Googel er maar eens op i.p.v. telkens maar te roepen dat het niet kan.

P.S. snel ff shooten? Dat is niet aan mij besteed als ik aan het flitsen ben want dan gaan we meten. In die zin is CLS sneller. :mryellow:
oud0001




Terug naar “Flitsers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten