Draadloze trigger set reportageflitsers

Discussies over flitsers

Onderwerp:

Re: Draadloze trigger set reportageflitsers

Berichtdoor MartinT » di feb 10 2015 4:20 pm

Je hebt voor amateurs, die alle tijd hebben, wel een punt(je).
Maar je moet je natuurlijk wel in de ander kunnen verplaatsen André.
Voor een reportagefotograaf telt tijd wel degelijk.
Mijn ervaring is dat CLS inderdaad vaak werkt.
Maar voor de fotograaf die er z`n geld mee verdient moet de flits geheid afgaan en dat is bij een radiotrigger nu eenmaal veel zekerder.
martin
Gebruikersavatar
MartinT

Regiocoördinator
Berichten: 1723


Locatie: Borne
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Draadloze trigger set reportageflitsers

Berichtdoor ATOR » di feb 10 2015 4:42 pm

Spaar je adem Martin, André is al jaren de Don Quichotte van CLS en niemand heeft met feiten ook maar iets kunnen veranderen aan zijn roze bril CLS is god opinie :P
Gebruikersavatar
ATOR

Clublid
Berichten: 2850


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Draadloze trigger set reportageflitsers

Berichtdoor Peter » di feb 10 2015 5:55 pm

Genoeg bla bla en op de man gespeeld dunkt me !

bla bla kan ook inhoudelijk verwoord worden
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7745


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Draadloze trigger set reportageflitsers

Berichtdoor oud0001 » di feb 10 2015 6:15 pm

Martin, de grap is dat ik dat juist heel goed begrijp.
Ik heb vroeger bruiloften en evenementen gedaan. Ik ken het tempo en de druk uit eigen ervaring.
Dan sta je ook niet te ploffen met meer dan 1 flitser. Behalve het ochtend ritueel waar je ook iets meer tijd hebt.
Er zit geen verschil in snelheid. Dat verschil zit tussen de oren.
Als je kunt biljarten kun je ook met CLS werken of je nu een bruiloft doet, een interieur of een model shoot maakt niet uit.

Laat mij dan maar een roepende in de woestijn zijn. Er zullen vast mensen meelezen en er hun voordeel mee doen.
Als 1 mens er zijn voordeel uit haalt is mijn roepen al zinvol geweest. Dat zal idd nooit veranderen ATOR. :mryellow:
oud0001



Onderwerp:

Re: Draadloze trigger set reportageflitsers

Berichtdoor ATOR » di feb 10 2015 6:53 pm

Dat weet ik André, ik probeer slechts de mensen te beschermen die nog het idee hebben dat ze jou kunnen overtuigen :P


Wat on topic:
De Yongnuo set is de baas in prijs versus specificaties. Al zou ik in de bedenkperiode wel even goed checken of alles goed werkt met jouw camera/flitser combinaties, iets wat ik overigens ook zou doen met de Odin.
Voor mezelf zou ik de dubbele prijs van het Odin systeem niet kunnen verantwoorden.
Gebruikersavatar
ATOR

Clublid
Berichten: 2850


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Draadloze trigger set reportageflitsers

Berichtdoor oud0001 » di feb 10 2015 7:20 pm

Mwa, ik ben prima te overtuigen, maar dan moet het wel feitelijk zijn. :wave:
Niemand hoeft tegen mij beschermd te worden. Ik ben een vredelievend mens. :thumbup:
oud0001



Onderwerp:

Re: Draadloze trigger set reportageflitsers

Berichtdoor staal571 » wo feb 11 2015 9:46 am

ATOR schreef:
De Yongnuo set is de baas in prijs versus specificaties. Al zou ik in de bedenkperiode wel even goed checken of alles goed werkt met jouw camera/flitser combinaties, iets wat ik overigens ook zou doen met de Odin.
.


Gisteravond op de fotoclub hadden we een onderwerp produktfotografie en heb ik de Yongnuo set uitgebreid getest, en het werkt perfect kan ik zeggen, 2 flitser de SB700 en de meike MK910 doen het gewelding samen met de receivers, en het schermpje van de triger is duidelijk verlicht af te lezen.

Ik ben er ""happy "" mee, en zal ze op flits uitleg dag in maart meenemen

Gr Peter
Ik ben nog steeds blij met mijn Nikon D600 ondanks dat het geen „”Pro camera is””, maar ben ook gek op Nikon F5
Gebruikersavatar
staal571

Forumlid
Berichten: 753


Locatie: Overijssel
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Draadloze trigger set reportageflitsers

Berichtdoor Ingmar » wo feb 11 2015 11:22 am

Peter,

Ik heb de set ook icm een SB-910 en MK-910 en die werkt voor zover ik heb kunnen nagaan goed. Wat mij alleen opviel is dat de flitsers in de TTL-mode moeten staan wil je op de remote TTL danwel manual kunt gebruiken. De displays geven behoudens de gekozen diafragma, zoom en ISO waarden niet aan of de bestuurde flitser in manual off TTL staat…is dit ook jouw ervaring ?

Grtz,
Ingmar
Grtz Ingmar
D700, Sigma 70-200F 2.8 OS, Nikon 24-70 f2.8, Nikon 16-35 F4, Nikon 85 mm AF-D 1.4 , Godox ad360II, Godox TT600 en nog wat andere zooi
Gebruikersavatar
Ingmar

Clublid
Berichten: 535


Locatie: Amsterdam
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Draadloze trigger set reportageflitsers

Berichtdoor staal571 » wo feb 11 2015 12:15 pm

Ik moet eerlijk zeggen dat ik daar helemaal niet naar gekeken hen, ik was met de opstelling bezig en een mede forum lid heeft even de flitsers opgesteld/ingesteld dus ik moet je het antwoord schuldig blijven ik zal er de volgende keer op letten of als ik tijd heb er zelf eens mee experimeteren,

Gr Peter
Ik ben nog steeds blij met mijn Nikon D600 ondanks dat het geen „”Pro camera is””, maar ben ook gek op Nikon F5
Gebruikersavatar
staal571

Forumlid
Berichten: 753


Locatie: Overijssel
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Draadloze trigger set reportageflitsers

Berichtdoor MarcB » wo feb 11 2015 9:46 pm

Bedankt voor de reacties, weer voldoende stof om over na te denken :)
Gebruikersavatar
MarcB

Clublid
Berichten: 654


Locatie: Waalwijk
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Draadloze trigger set reportageflitsers

Berichtdoor janvanvelzen » zo mar 22 2015 8:14 pm

Radio signaal gaat vrijwel gelijk met lichtsnelheid .... dat verschil in nihil .ik loop ook regelmatig tegen de beperkingen aan van cls en ga ook opzoek nar radiotriggers zie ook topic sb900 cls
niet kijken maar zien.
janvanvelzen

Clublid
Berichten: 68


Locatie: zoetermeer
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Draadloze trigger set reportageflitsers

Berichtdoor oud0001 » zo mar 22 2015 9:03 pm

Jan je stelling in het topic is geen beperking van het CLS systeem, maar eerder onvoldoende kennis m.b.t. het CLS.

Hoe je het kunt instellen vindt je hier: http://www.nikon-club-nederland.nl/forum/viewtopic.php?f=35&t=23384
oud0001



Onderwerp:

Re: Draadloze trigger set reportageflitsers

Berichtdoor Vincent » ma mar 23 2015 8:31 am

Tuihanti schreef:maar eerder onvoldoende kennis m.b.t. het CLS.


Dat kun je hier dan weer niet concluderen zonder te weten waar Jan tegen beperkingen aan loopt. :angel:

Feit is natuurlijk wel dat er beperkingen zijn aan het CLS systeem, maar dat de meeste daar helemaal niet tegenaan lopen (zoals jij meermaals terecht herhaalt in dit topic). Lijkt meer op een mooi excuus om triggers te kunnen kopen. Waar verder niets mis mee is want ik werk zelf ook gewoon met triggers. :wink:

Want geloof me, als je op een klaarlichte dag op een mountainbike parcours op afstand wilt inflitsen met de flitser buiten line of sight, dan werkt CLS echt niet zo heel goed meer. En ja ik heb het geprobeerd :wink:
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4518


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Draadloze trigger set reportageflitsers

Berichtdoor oud0001 » ma mar 23 2015 4:20 pm

Als je het aangegeven draadje had gevolgd en aldaar zijn vragen had gelezen had je dit niet geschreven.
Ik heb dat draadje gelezen en doe daarin geen aanname. :mryellow:

Heb je een SB op je camera als commander gebruikt op 105mm? Dan haal je maximaal 90 meter met line of sight.
Je geeft zelf al aan dat er geen line of sight was. Wat verwacht je dan? Je verwacht iets dat niet kan. :crazy:
Dan heb je een bouncekaartje nodig om het signaal de hoek om te bouncen. Dan wordt de afstand wel korter maar ach, wie zet de flitsers 90 meter (100 yards) verderop? Dat zal hooguit bij uitzondering gebeuren. Voor de meesten is 30 meter al verder dan gebruikelijk. Uitzonderingen daargelaten.
oud0001



Onderwerp:

Re: Draadloze trigger set reportageflitsers

Berichtdoor Vincent » ma mar 23 2015 4:31 pm

Tuihanti schreef:Als je het aangegeven draadje had gevolgd en aldaar zijn vragen had gelezen had je dit niet geschreven.
Ik heb dat draadje gelezen en doe daarin geen aanname. :mryellow:


Ik heb geen linkje gezien :angel:

Je geeft zelf al aan dat er geen line of sight was. Wat verwacht je dan? [...] wie zet de flitsers 90 meter (100 yards) verderop? Dat zal hooguit bij uitzondering gebeuren.


Ik verwacht helemaal niets hoor :angel: Ik denk ook dat je gelijk hebt dat CLS in veel situaties meer dan toereikend is. Maar niet altijd. Ik geef alleen een voorbeeld waarin het niet (altijd) functioneert. Te verwachten, maar zeggen dat het weinig gebeurd is geen argument. Want dat is juist de reden dat triggers zijn uitgevonden :lol:
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4518


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Flitsers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten