foto recovery

Discussies over fotobewerking en archivering

Onderwerp:

foto recovery

Berichtdoor peturbo » vr feb 20 2015 9:10 pm

Op dit moment heb ik een Sandisk 64Gb SD kaart, waarvan circa 100 foto's plots niet meer zichtbaar zijn, dat gebeurde tijdens het overspelen via een cardreader.
Even googelen op Sandisk recovery leverde geen betrouwbare software downloads op.
Lexar image recovery was nog de meest betrouwbare, een trial versie hiervan leverde 8 teruggehaalde foto's op, verder gaat deze niet, dan moet je betalen.

Ik werk met een mac.

Heeft iemand recent ervaring met een betaalbaar en betrouwbaar software tooltje, bijvoorbeeld Lexar of via een betrouwbare site Sandisk?

met vriendelijke groeten,
Peter.
D4/ Z9/14-24 2.8/ 24-70 2.8/ 70-200 2.8/ 85 1.4/ 200-500/ Gitzo 1poot en statief / SB900
Gebruikersavatar
peturbo

Clublid
Berichten: 152


Locatie: Berghem
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: foto recovery

Berichtdoor Léon Obers » vr feb 20 2015 9:16 pm

Meestal zitten bij de verpakkingen van geheugenkaartrjes van Sandisk een licentienummer van hun recovery software bijgesloten. Nooit gebruikt?
Met Mac software heb ik helaas geen ervaringen met freeware recovery programma's.
Maar probeer deze eens:
http://www.recuvaformac.com/
Vriendelijke groet, Léon Obers
Gebruikersavatar
Léon Obers

Forumlid
Berichten: 14887


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: *****

Onderwerp:

Re: foto recovery

Berichtdoor Jacob_O » vr feb 20 2015 9:18 pm

Ik meen dat er mer Recuva goede resultaten geboekt worden: https://www.piriform.com/recuva

Edit:

Niet goed gelezen: Je zoekt software voor een Mac.
Inmiddels heb je al een andere reactie die verwijst naar een voor jou geschikte versie zie ik.
Laatst gewijzigd door Jacob_O op vr feb 20 2015 9:20 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Jacob_O

Forumlid
Berichten: 1665


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: foto recovery

Berichtdoor Léon Obers » vr feb 20 2015 9:20 pm

Vandaar dat ik inderdaad verwees naar Recuva for MAC. 8) :lol:
Vriendelijke groet, Léon Obers
Gebruikersavatar
Léon Obers

Forumlid
Berichten: 14887


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: *****

Onderwerp:

Re: foto recovery

Berichtdoor peturbo » vr feb 20 2015 9:29 pm

Leon,
Heb inderdaad destijds bij aankoop de recovery software niet geprobeerd, rechtstreeks via de Sandisk site kom ik niet op (voor mij) betrouwbare download sites.

Heb deze (Recuva) nu even gedownload, helaas ontbreekt het me op dit moment aan tijd.
Kom er na dit weekend op terug of het lukt, ja dan nee, met Recuva.

Tot zover dank,
Groetjes Peter.
D4/ Z9/14-24 2.8/ 24-70 2.8/ 70-200 2.8/ 85 1.4/ 200-500/ Gitzo 1poot en statief / SB900
Gebruikersavatar
peturbo

Clublid
Berichten: 152


Locatie: Berghem
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: foto recovery

Berichtdoor Highlander » vr feb 20 2015 9:41 pm

Mocht het niet lukken ik heb nog zo`n activatiecode die bij mijn Lexar kaartje zat
Progje ( Image Rescue 5 ) kun je downloaden van Lexar site
Dan stuur je maar een pb-tje
Met vriendelijke groet,
Chris

Plaatjes kieken van Duncen McLeod kan HIER
Gebruikersavatar
Highlander

Forumbeheerder
Berichten: 6485


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: foto recovery

Berichtdoor amjsch » vr feb 20 2015 10:59 pm

Hallo Peturbo,

Ik heb destijds - uit voorzorg - eens flink gespeeld met de bijgeleverde recovery software van Sandisk en Lexar. Deze werkte uitstekend. Ook nadat ik de kaartjes had geformateerd! Want dan zijn de foto's nog niet gewist, maar wel de namen en de plaatsen waar ze staan (de FAT) Maar de recovery software van Sandisk werkt niet met kaartjes van Lexar en anderom. Kennelijk willen ze alleen de kaartjes van hun eigen merk lezen.

Succes

Groetjes Fons
amjsch

Forumlid
Berichten: 77


Locatie: Amsterdam

Onderwerp:

Re: foto recovery

Berichtdoor Replay » za feb 21 2015 11:36 am

Voor Mac: Stellar Phoenix Photo Recovery. http://www.photo-recovery-software.com/ ... 3godsxsABg

Let wel dat de download gratis is en dat het programma wel werkt en gaat zoeken. Maar wanneer je de gevonden bestanden wil opslaan moet je je registeren en het programma aanschaffen. Ik dacht een paar tientjes.

Ik heb dit enkele jaren geleden aangeschaft. Ondertussen zal er wel weer een nieuwere versie van zijn,denk ik.
Ik had een folder overschreven i.p.v. aangevuld met nieuwe foto's. Toen ik erachter kwam was alles overschreven. Het programma ging de hele harde schijf scannen en hij had toen 149.459 foto's (589Gb) gevonden(bestaande en verwijderde foto's). Daar heeft het wel non-stop een paar dagen voor moeten draaien.
Het heeft mij enorm geholpen en mijn collega heeft later ook foto's van zijn (beschadigde) cf kaart terug kunnen halen.

Succes ermee.
Gebruikersavatar
Replay

Forumlid
Berichten: 980


Locatie: Best
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: foto recovery

Berichtdoor peturbo » za feb 21 2015 11:43 am

Uit bovenstaande reactie's concludeer ik dat "third party" software uiteindelijk beter werkt, zie post van Fons, op meerdere merken kaartjes.
Recuva of Stellar Phoenix zijn dan optie's.

Wordt vervolgd.
D4/ Z9/14-24 2.8/ 24-70 2.8/ 70-200 2.8/ 85 1.4/ 200-500/ Gitzo 1poot en statief / SB900
Gebruikersavatar
peturbo

Clublid
Berichten: 152


Locatie: Berghem
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: foto recovery

Berichtdoor rgv » za feb 21 2015 12:35 pm

MiniTool Power Data Recovery 6.5 werkt prima , zolang de bestanden niet beschadigd zijn, is overigens over windows. Als je wilt kan je je kaartje meenemen ( plus hd of stick). dan doe ik het voor je, Culemborg is 3/4 uur rijden. Stuur maar een PB als je dat wil
rgv

Clublid
Berichten: 137


Locatie: Culemborg
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: foto recovery

Berichtdoor peturbo » zo feb 22 2015 10:30 am

Highlander en rgv zeer bedankt voor jullie aanbod, ik heb echter inmiddels Stellar Phoenix aangeschaft, kost wat minder dan recuva.
Uiteindelijk wil ik toch graag (ook voor de toekomst) minder afhankelijk te werk gaan, vandaar deze aanschaf.
Als het er van komt wil ik evt. vanmiddag e.e.a. gaan proberen.
D4/ Z9/14-24 2.8/ 24-70 2.8/ 70-200 2.8/ 85 1.4/ 200-500/ Gitzo 1poot en statief / SB900
Gebruikersavatar
peturbo

Clublid
Berichten: 152


Locatie: Berghem
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: foto recovery

Berichtdoor rgv » zo feb 22 2015 5:29 pm

succes dan
rgv

Clublid
Berichten: 137


Locatie: Culemborg
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: foto recovery

Berichtdoor guillaume65 » do feb 26 2015 2:31 pm

Ik heb goede ervaringen met http://www.cgsecurity.org/wiki/PhotoRec.
Niet zo lang geleden heb ik er aardig wat bestanden mee kunnen redden van een kapotte harde schijf.

Enne..... gratis.

Wim
guillaume65

Forumlid
Berichten: 20


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: foto recovery

Berichtdoor peturbo » zo mar 01 2015 3:12 pm

Ik heb Stellar Phoenix gebruikt, met ongeveer 40 minuten alle foto' s terug....

Je kunt aangeven welke onderdelen (in mijn geval foto's) en welke extensie's (in mijn geval NEF) gezocht moeten worden, dat scheelt erg veel tijd, zoals geschreven 40 minuten, en dit programma leest alle merken kaartjes / schijven.

Iedereen dank voor het meedenken.

groeten,
Peter.
D4/ Z9/14-24 2.8/ 24-70 2.8/ 70-200 2.8/ 85 1.4/ 200-500/ Gitzo 1poot en statief / SB900
Gebruikersavatar
peturbo

Clublid
Berichten: 152


Locatie: Berghem
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: foto recovery

Berichtdoor Highlander » zo mar 01 2015 3:29 pm

Super Peter, zal een hele opluchting zijn.
Hebben nu de foto`s nog de originele bestandsnaam of heeft dit programma er allemaal een nieuwe aan gegeven ??
Met vriendelijke groet,
Chris

Plaatjes kieken van Duncen McLeod kan HIER
Gebruikersavatar
Highlander

Forumbeheerder
Berichten: 6485


Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Fotobewerking en archivering”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten