Belichting vergrendelen..maar niet de focus..

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.

Onderwerp:

Belichting vergrendelen..maar niet de focus..

Berichtdoor Dimar » do mar 26 2015 4:06 pm

Hoi allen.. ben ik weer.. met wederom een vraagje. Ik las net dat je erg mooie resultaten kan krijgen (silhouetten) met het meten van de lucht voor belichting, deze vastzetten en vervolgens autofocussen op he onderwerp. Nu zag ik in de D7000 handleiding dat er een knopje is voor de vergrendeling, maar die pakt ook de autofocus vergrendeling mee. Weet iemand hoe hiermee om te gaan? Ik ga morgen met de kids een weekendje naar de eftelin en ik zou dolgraag wat mooie avond-foto's maken..vandaar. Alvast bedankt..groetjes, Dimar
Dimar

Forumlid
Berichten: 22


Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Belichting vergrendelen..maar niet de focus..

Berichtdoor Gloster » do mar 26 2015 4:26 pm

Zoek even in je handleiding op AE lock. Zoals jij het omschrijft staat hij nu op AE/AF lock waardoor dus ook je autofocus vast staat.

EDIT: even online in de gebruikshandleiding opgezocht. Je moet kijken in je menu bij f5
Gloster

Clublid
Berichten: 13


Locatie: Oss
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Belichting vergrendelen..maar niet de focus..

Berichtdoor Dimar » do mar 26 2015 5:02 pm

Top! Hartstikke bedankt, ik denk dat ik 'm in de manual over het hoofd heb gezien... Ik trof nog een handige AE lock aan, dan is de belcihting vergrendeld totdat de AE-lock knop nogmaals wordt ingedrukt.

Thanks!

Dimar
Dimar

Forumlid
Berichten: 22


Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten