Professional Imaging Nijkerk

Plaats hier je tips over komende evenementen die interessant kunnen zijn om te fotograferen. Zet de periode/datum en plaats in je onderwerptitel.

Onderwerp:

Re: Professional Imaging Nijkerk

Berichtdoor signxpress » zo mar 29 2015 11:48 am

gvdnberg schreef:
Kroontje schreef:We gaan het ook meemaken maandag, maar als ik terug kijk naar de Zoom beurzen wat daar al niet gebeurde ..Hoop ik dat het mee zal vallen en dat het woord PRO hoog wordt gehouden....


Daar moet ik je toch wat teleurstellen Mark. Ik sprak met iemand van Manfrotto en die schatte in dat er zaterdag zo'n 80-90% hobby amateurs rondliepen.

Wanner is het pro en wanneer is het amateur?
Pro is als het je beroep is denk ik.
De kwaliteit zit hem in de kunst wat voor een foto wordt gemaakt lijk mij.
Met een betaalbare camera als de D5300 welke ik hebt kan iedereen wel leuke foto's maken en het bedrag is niet schrikbarend meer zoals vroeger.
Een iemand die het vak goed verstaat kan zelfs al met een iPhone een foto maken waarbij de mensen achterover vallen denk ik.
Ik heb ook foto's gezien van pro's die ik niet echt geweldig vindt, maar omdat ze bekend zijn en pro's worden deze foto's de hemel in geprezen.
Nikon D850 // Nikon D5300
Sigma 35mm 1:1.4 DG Art // Sigma 150mm 1:2.8 APO Macro DG hsm
Sigma 150-600mm f/5.0-6.3 DG OS HSM Sports // Sigma 14mm 1:1.8 DG Art
Sigma 100-400mm 1:5-6.3 DG

Flickr
signxpress

Forumlid
Berichten: 550


Locatie: Geldermalsen
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Professional Imaging Nijkerk

Berichtdoor Kroontje » zo mar 29 2015 5:18 pm

Daar gaat het niet om..totaal niet.
Het gaat om de personen zelf.
Maargoed zoals Gert al schreef..80-90%. Weet ik al genoeg. Dank.
Kroontje



Onderwerp:

Re: Professional Imaging Nijkerk

Berichtdoor Patrick » zo mar 29 2015 6:27 pm

Maandag zullen de percentages behoorlijk anders liggen...

Ik was er zondag en ben nauwelijks de figuren met een hoog Zoom-gehalte tegengekomen..
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Online
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26849


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Professional Imaging Nijkerk

Berichtdoor Ericb » zo mar 29 2015 6:38 pm

Ik ben vandaag geweest. Behoorlijk druk. Ik kan mij voorstellen dat het weer hier debet aan geweest is.
Ik zie eigenlijk weinig verschil met de oude zoom beurzen. Althans op de zondag.
Nikon Z8, Z6 en wat lenzen en een hoop andere zooi.
Ericb

Clublid
Berichten: 799


Locatie: Nieuwegein
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Professional Imaging Nijkerk

Berichtdoor Kroontje » zo mar 29 2015 6:58 pm

Klopt Eric. Ik hoor al meer van dit soort verhalen..de glans is er van af.
Morgen zal de laaatste keervoor mij zijn dat ik ga ;)
Kroontje



Onderwerp:

Re: Professional Imaging Nijkerk

Berichtdoor Ericb » zo mar 29 2015 7:50 pm

Op zich was er best een hoop moois te zien, en dan bedoel ik de apparatuur :-)
Je kunt er een hoop verschillende merken bekijken waar je anders stad en land voor af moet rijden.
Voor een licht carbon reisstatief ben ik er nu wel uit, dat gaat een Sirui worden.
En voor mijn beoogde uitbreiding op tele gebied valt de Sigma 150/600 S in ieder geval af, die is mij te zwaar.
(zie draadje in de categorie vast brandpunt)
Nikon Z8, Z6 en wat lenzen en een hoop andere zooi.
Ericb

Clublid
Berichten: 799


Locatie: Nieuwegein
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Professional Imaging Nijkerk

Berichtdoor Debby » zo mar 29 2015 10:40 pm

In eerste instantie had ik gepland om op de maandag te gaan, maar na een blik op het programma geworpen te hebben leek mij de zaterdag toch interessanter.

Ik weet niet welke personen (in jullie ogen) een stempel amateur fotograaf krijgen, in mijn ogen waren dit de mensen die rondliepen met hun eigen camera en niet direct aan de beurs gerelateerd waren. Heb mij echt verbaasd over het feit dat er gewoon een hele groep mee staat te fotograferen, bij bijvoorbeeld de stand van Elinchrom. Waar naar mijn idee enkel het effect van de flitsers met bijbehorende hulpstukken gedemonstreerd werd. Waarom zou je in hemelsnaam dit willen doen?! :crazy:

Maar goed... ik kwam er om informatie over producten op te doen en ik had mijn zinnen gezet op een aantal lezingen. Die lezingen waren iets minder goed georganiseerd naar mijn mening. Zo was de zaal niet berekend op de grote opkomsten voor sommige lezingen, zo kon ik de eerste van Scott Kelby, en vele anderen met mij, niet bijwonen. De tweede van hem vond ik overigens een aanfluiting. Dit was meer een soort van promotie voor Lightroom mobile wat hij niet eens goed werkend had en kreeg aan het begin. Ook heb ik die van Gerhard Nel en van Frank Doorhof bijgewoond, moet zeggen dat ik die wel beter vond maar dat ik nou veel heb geleerd...

Ondanks dat alles, heb ik mij er prima vermaakt en kon ik het vanwege de 40 euro korting (€20,- beurskorting + 5% NCN-clubkorting + gratis uitrijkaart van €5,- :clap: :mryellow: ) niet laten om een Wacom Intuos Pro aan te schaffen.
Gebruikersavatar
Debby

Regiocoördinator
Berichten: 555


Locatie: Assen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Professional Imaging Nijkerk

Berichtdoor wopper » zo mar 29 2015 11:09 pm

Tja zo te lezen is het wel al met al een mooie beurs geweest, had de kaarten in the house, maja buikgriep heeft me in the house gehouden afgelopen wiekend...... :oops:

Had er graag de stand van FotoFlits bezocht en de lezing van Frits van Eldik willen bij wonen, maja next time beter.....................toch.

Voor diegene wat morgen gaan, een fijne leerzame dag gewenst :thumbup:
Gr.Wim

Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift


Bouwmachineweb.com
Gebruikersavatar
wopper

Clublid
Berichten: 940


Locatie: Posterholt Limburg
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Professional Imaging Nijkerk

Berichtdoor gvdnberg » zo mar 29 2015 11:09 pm

En Debby, heb je jouw aankoop ook nog even op de Wacom stand getoond? Daarmee zou je een voucher kunnen krijgen voor een flink aantal lessen voor het gebruik van de tablet. Ik heb het overwogen, maar ik wil eerst nog eens nadenken over het gebruik van zo'n teken tablet. Maar ik heb me wel laten informeren op de Wacom stand, en daar werd mij het bovenstaande verteld.
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,
Actieve Nikon gebruiker met The difference maker, mooi glas en nog wat spullen. Vraag even een nefje als je mijn foto's wilt verbeteren. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
Gebruikersavatar
gvdnberg

Clublid
Berichten: 3132


Locatie: Tilburg
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Professional Imaging Nijkerk

Berichtdoor André » zo mar 29 2015 11:11 pm

Kroontje schreef:Daar gaat het niet om..totaal niet.
Het gaat om de personen zelf.
Maargoed zoals Gert al schreef..80-90%. Weet ik al genoeg. Dank.


Misschien een onbeschofte vraag hoor, maar voel je je dan te "pro" om tussen "amateurs" rond te lopen ?. Overigens zolang er een weiland compleet vol staat met auto's en de mensen met volle pendelbussen naar de beurs vervoerd worden en deze beurs al een behoorlijk aantal jaren bestaat, geloof ik niet dat deze beurs snel aan belangstelling zal inleveren de komende jaren.

Ik ben er vanmiddag ook een paar uurtjes geweest, en ik ben weinig schaars geklede dame's tegen gekomen. wat al eerder is gezegd. gewoon mooie en prima geklede modellen. Mannen met een hangende natte ero-tong ben ik ook niet tegengekomen. Het is echt geen beurs om een hele dag rond te lopen, maar een paar uurtjes kun je je echt prima vermaken,.
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip

Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.
Gebruikersavatar
André

Forumlid
Berichten: 2603


Locatie: Amersfoort
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Professional Imaging Nijkerk

Berichtdoor Debby » zo mar 29 2015 11:58 pm

O, ja, inderdaad Gert, dat heb ik.
Overigens was die voucher niet alleen voor 'Wacom lessen' maar was deze goed voor een jaarabonnement op Photofacts Academy ter waarde van 89 euro. Kortom een jaar lang toegang tot álle videolessen. Nog niet aan toegekomen om buiten de video 'tablet gebruiken in Lightroom' om, videolessen te bekijken. Gelukkig heb ik een jaar de tijd. :wink: :lol:

Ik liep al langer met het idee om deze tekentablet aan te schaffen vanwege het feit dat je hiermee preciezer kunt werken dan met een muis. Ik had alleen frustrerende ervaring met de Wacom Bamboo aantal jaren geleden. Vond het daarom wel fijn er op de beurs eerst even mee te kunnen spelen en met alle bijkomende kortingen was de keus snel gemaakt. :)
Gebruikersavatar
Debby

Regiocoördinator
Berichten: 555


Locatie: Assen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Professional Imaging Nijkerk

Berichtdoor signxpress » ma mar 30 2015 5:47 am

André schreef:
Kroontje schreef:Daar gaat het niet om..totaal niet.
Het gaat om de personen zelf.
Maargoed zoals Gert al schreef..80-90%. Weet ik al genoeg. Dank.


Misschien een onbeschofte vraag hoor, maar voel je je dan te "pro" om tussen "amateurs" rond te lopen ?. Overigens zolang er een weiland compleet vol staat met auto's en de mensen met volle pendelbussen naar de beurs vervoerd worden en deze beurs al een behoorlijk aantal jaren bestaat, geloof ik niet dat deze beurs snel aan belangstelling zal inleveren de komende jaren.


Goeie vraag André.

@Kroontje, de personen zelf, wat zijn dit dan voor personen dan?
Zijn dit dan de mindere personen in de samenleving, het klootjesvolk, de tokkies waarop neer wordt gekeken?
Is het omdat je pa een grotere kar rijdt dan de mijne?
80 tot 90% is dan van dat soort mindere volk wat daar rond loopt, begrijp ik dat goed?
Nikon D850 // Nikon D5300
Sigma 35mm 1:1.4 DG Art // Sigma 150mm 1:2.8 APO Macro DG hsm
Sigma 150-600mm f/5.0-6.3 DG OS HSM Sports // Sigma 14mm 1:1.8 DG Art
Sigma 100-400mm 1:5-6.3 DG

Flickr
signxpress

Forumlid
Berichten: 550


Locatie: Geldermalsen
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Professional Imaging Nijkerk

Berichtdoor Kroontje » ma mar 30 2015 7:58 am

Pffff @signxpress @André Jullie begrijpen het nog steeds niet He.....
Als je de regel leest in Debby's bericht haal je het eruit wat ik bedoel en wat andere bedoelen.
Ik weet niet welke personen (in jullie ogen) een stempel amateur fotograaf krijgen, in mijn ogen waren dit de mensen die rondliepen met hun eigen camera en niet direct aan de beurs gerelateerd waren. Heb mij echt verbaasd over het feit dat er gewoon een hele groep mee staat te fotograferen, bij bijvoorbeeld de stand van Elinchrom. Waar naar mijn idee enkel het effect van de flitsers met bijbehorende hulpstukken gedemonstreerd werd. Waarom zou je in hemelsnaam dit willen doen?! :crazy:

Als je een regel leest bij Patrick, kan je het er ook uit halen!

Lijkt mij nu duidelijk :P Indien niet jammer dan :lol:
Kroontje



Onderwerp:

Re: Professional Imaging Nijkerk

Berichtdoor JvdKooij » ma mar 30 2015 8:45 am

Kroontje schreef:Hier was ik al bang voor...Zoom praktijken...Mannetjes met een tong uit hun mond met ero gedachten die zich gauw naar voren moeten dringen ...anders missen ze wat..


Debby schreef: Ik weet niet welke personen (in jullie ogen) een stempel amateur fotograaf krijgen, in mijn ogen waren dit de mensen die rondliepen met hun eigen camera en niet direct aan de beurs gerelateerd waren. Heb mij echt verbaasd over het feit dat er gewoon een hele groep mee staat te fotograferen, bij bijvoorbeeld de stand van Elinchrom. Waar naar mijn idee enkel het effect van de flitsers met bijbehorende hulpstukken gedemonstreerd werd. Waarom zou je in hemelsnaam dit willen doen?! :crazy:


Tja Mark, misschien dat jij het “iets” anders uitdrukt dan de gemiddelde mens, maar de indruk die ik krijg van jouw stukje is niet echt denderend en zeker niet hetzelfde als wat Debby zegt, maar ongetwijfeld ligt dat ook aan mij.
Groetjes,
Jaap
Gebruikersavatar
JvdKooij

Forumlid
Berichten: 3168


Locatie: Podgornoe
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Professional Imaging Nijkerk

Berichtdoor Bravo053 » ma mar 30 2015 8:58 am

Gisteren ook een kijkje wezen nemen. Ik was er tegen het begin van de middag en qua drukte viel het me eigenlijk best mee. Een gemêleerd publiek, maar vooral allemaal liefhebbers van fotografie.
De diverse printcentrale's waren ruim vertegenwoordigd en voerden naar mijn gevoel de boventoon. Lezingen waren interessant, maar zouden wel beter georganiseerd kunnen worden. Het zou bijvoorbeeld idealer zijn om de zaal iets meer gescheiden te houden van de beurs (fysiek) want het geroezemoes vanaf de beurs mengde zich soms met de presentatie. Ook qua capaciteit was het soms een beetje krap.

Al met al een leuk middagje uit, met genoeg voer voor de uitbreiding van mijn 'wish-list' :D
Gebruikersavatar
Bravo053

Forumlid
Berichten: 64


Locatie: Enschede
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Komende evenementen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten