Deventer, met m'n Fuji X100s

Onderwerp:

Re: Deventer, met m'n Fuji X100s

Berichtdoor Cyrus » zo apr 12 2015 1:38 pm

Niet specifiek deze foto's Mark. Meer in algemene zin: LR en Fuji X-Trans zijn (nog) geen dikke maatjes. Google er maar eens op.

Was gewoon even een tip aan JJG, iets om rekening mee te houden bij nabewerking van foto's uit een Fuji met X-Trans sensor.
Groeten,
Edwin

flickr - website
Gebruikersavatar
Cyrus

Clublid
Berichten: 3338


Locatie: NH
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Deventer, met m'n Fuji X100s

Berichtdoor Cyrus » zo apr 12 2015 4:44 pm

@JJG: details en scherpte, daar haalt LR (nog) niet het onderste uit de kan van de X-Trans sensor. Kennelijk heeft Adobe het algoritme nog niet op orde, bij ACR (van Photoshop) is de stand van zaken vergelijkbaar.
Groeten,
Edwin

flickr - website
Gebruikersavatar
Cyrus

Clublid
Berichten: 3338


Locatie: NH
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Deventer, met m'n Fuji X100s

Berichtdoor Patrick » zo apr 12 2015 4:53 pm

Ondertussen heb ik duizenden fotos door Lightroom getrokken. Althans, geimporteerd en deels bewerkt. Ik herken het niet. Het kan best dat er nog meer uit te halen valt, maar ik ben echt dik tevreden! De kwaliteit van de RAW bestanden is ook absoluut beter dan die van de D700.

Leuke serie. Volgende keer ook wat dichterbij proberen? Dichter op je onderwerp doet het voor straat veelal nog beter! En deze camera leent zich daar ook uitstekend voor. Superding voor straatfotografie!

Ik ben benieuwd naar je volgende serie.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26812


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Deventer, met m'n Fuji X100s

Berichtdoor JJG » ma apr 13 2015 1:33 am

Ik merk zelf eigenlijk ook geen verschil tussen .NEF of .RAF

Dichter erop is idd beter Patrick!
https://www.jelmergremmen.nl

Nikon F3 (en Olympus)
Gebruikersavatar
JJG

Forumlid
Berichten: 1404


Locatie: Deventer.
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Deventer, met m'n Fuji X100s

Berichtdoor jac49 » do apr 30 2015 12:46 am

Waarom alles in LR en niet in Photoshop CC met als bibliotheek Bridge ? de mogelijkheden zijn daar oneindig veel groter dan in LR ,die niet meer en minder is dan de raw converter in Photoshop CC .
De foto's lijken me ook iets te ver verscherpt .
Je ziet vaak wel iets honderd keer-duizend keer,voor je het de allereerste keer werkelijk ziet.
jac49

Forumlid
Berichten: 2389


Locatie: Gemeente Roerdalen. Limburg
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Deventer, met m'n Fuji X100s

Berichtdoor Patrick » do apr 30 2015 1:03 am

Wie heeft alle mogelijkheden van Photoshop nodig bij het overgrote deel van zijn foto's? Ik niet hoor.

Lightroom is trouwens wel heel wat meer dan Bridge en wat RAW converteerfuncties. Ik heb het Creative Cloud abonnement maar kom Photoshop hoogst zelden in. Bridge vind ik zelfs een draak van een programma in vergelijking met Lightroom.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26812


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Deventer, met m'n Fuji X100s

Berichtdoor jac49 » do apr 30 2015 2:15 pm

Lr heeft geen , maar dan ook geen enkele functie meer dan camera raw ,met zulke uitspraak heb ik toch heel sterk het idee dat je je nog nooit echt in deze verdiept hebt.
Zelfs Bridge heeft al tal van functie's die de fotograaf ten goede komen .
Maar misschien is onbekend ongeliefd .
Laatst gewijzigd door Cyrus op do apr 30 2015 4:37 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd
Je ziet vaak wel iets honderd keer-duizend keer,voor je het de allereerste keer werkelijk ziet.
jac49

Forumlid
Berichten: 2389


Locatie: Gemeente Roerdalen. Limburg
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Deventer, met m'n Fuji X100s

Berichtdoor Avado » do apr 30 2015 2:52 pm

Ha,ha, Duidelijk heb jij je wel verdiept in Lightroom :shock:
Gr. Andre
Avado

Forumlid
Berichten: 511


Locatie: Bommelerwaard
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Deventer, met m'n Fuji X100s

Berichtdoor jac49 » do apr 30 2015 3:31 pm

Ik heb Lightroom wel ooit eens gebruikt ,maar ik gebruik photoshop cc en Bridge ,dus als je photoshop camera raw gebruikt heeft Lightroom geen geheimen meer voor je zo simpel is dat
Ps ik fotografeer ook met een fuji x100 en heb in photoshop cc nog nooit een enkel probleem gehad met de raw bestandenvan deze !
,
Laatst gewijzigd door Cyrus op do apr 30 2015 4:37 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd
Je ziet vaak wel iets honderd keer-duizend keer,voor je het de allereerste keer werkelijk ziet.
jac49

Forumlid
Berichten: 2389


Locatie: Gemeente Roerdalen. Limburg
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Deventer, met m'n Fuji X100s

Berichtdoor Patrick » do apr 30 2015 3:34 pm

Ah. Je vergelijkt Lightroom 2.x met Camera RAW de laatste versie. Dan snap ik waarom je dat denkt... :mryellow:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26812


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Deventer, met m'n Fuji X100s

Berichtdoor jac49 » do apr 30 2015 3:50 pm

De laatse update was 2 weken geleden voor Lightroom ,maar ook voor photoshop en bridge '
Ik kan het nogmaals herhalen ook na de laatste update is lightroom niets anders dan photoshop camera raw,en was ook nooit wat anders ,het zit welliswaar in een ander jasje maar de fuctie's zijn het zelfde , een klein voorbeeld photoshop camera raw had de mogelijkheid een panorama te maken terwijl dat niet mogelijk was met lightroom,sinds de laatste update kan dat nu ook in lightroom , dank photoshop . :wink:
Laatst gewijzigd door Cyrus op do apr 30 2015 4:37 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd
Je ziet vaak wel iets honderd keer-duizend keer,voor je het de allereerste keer werkelijk ziet.
jac49

Forumlid
Berichten: 2389


Locatie: Gemeente Roerdalen. Limburg
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Deventer, met m'n Fuji X100s

Berichtdoor Patrick » do apr 30 2015 4:00 pm

Ondertussen is die andere interface wel de reden dat veel mensen graag met LR werken.

Ik snap je punt ook niet echt. Waarom zou je iedereen PS willen aansmeren? Ik moet er niet aan denken al mijn foto's door PS heen te moeten trekken; dat gaat in LR veel makkelijker en sneller!

Ik wacht na deze reactie even op wat bijval van anderen; ik ben niet zo geschikt in de rol van Don Quichot. :mryellow:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26812


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Deventer, met m'n Fuji X100s

Berichtdoor jac49 » do apr 30 2015 4:20 pm

Sorry jij beweert dat Lightroom wel meer kan dan photoshop camera raw .en dan kun je hopen op nog zoveel bijval ,het is gewoon zo !
Ik probeer niemand photoshop aan smeren ,waar in hemels naam heb ik dat gezegd ? iedereen moet voor zich zelf uit maken welk programma hij of zij gebruikt ,alleen klopt je bewering niet en dat wilde ik als photoshop gebruiker alleen maar aangeven !
Laatst gewijzigd door Cyrus op do apr 30 2015 4:38 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd
Je ziet vaak wel iets honderd keer-duizend keer,voor je het de allereerste keer werkelijk ziet.
jac49

Forumlid
Berichten: 2389


Locatie: Gemeente Roerdalen. Limburg
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Deventer, met m'n Fuji X100s

Berichtdoor Patrick » do apr 30 2015 4:24 pm

Ik reageer op jouw reactie Jac. Laten we de zaken niet omdraaien... :prost:

jac49 schreef:Waarom alles in LR en niet in Photoshop CC met als bibliotheek Bridge ? de mogelijkheden zijn daar oneindig veel groter dan in LR ,die niet meer en minder is dan de raw converter in Photoshop CC ..
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26812


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Deventer, met m'n Fuji X100s

Berichtdoor jac49 » do apr 30 2015 4:31 pm

Hier heb je duidelijk gelijk ,sorry als ik indruk opwekte dat alleen photoshop goed zou zijn en photoshop zou promoten dat is bij deze zeer zeker niet het geval .
Laatst gewijzigd door Cyrus op do apr 30 2015 4:38 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd
Je ziet vaak wel iets honderd keer-duizend keer,voor je het de allereerste keer werkelijk ziet.
jac49

Forumlid
Berichten: 2389


Locatie: Gemeente Roerdalen. Limburg
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Straat-, documentaire- en reisfotografie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten