"Der Weg ist das Ziel"

Onderwerp:

"Der Weg ist das Ziel"

Berichtdoor CaptainHook » do mei 21 2015 10:58 pm

Deze foto is al >10 jaar geleden genomen, maar ik vind 'm zelf nog steeds wel treffend:

Afbeelding
DerWegIstDasZiel1 by Erik Haak, on Flickr

Ik zou 'm dolgraag overdoen met een huidige camera, maar helaas...dat gaat niet lukken... :wink:
CaptainHook



Onderwerp:

Re: "Der Weg ist das Ziel"

Berichtdoor jac49 » vr mei 22 2015 1:26 am

Ook na 10 jaar een prachtige mooie foto , ver weg van alle zogenaamde kinder luxe van deze tijd .
De hoop niet te vlug opgeven ,er zijn gelukkig nog ouders en opa's en oma's die , zoals de foto op een fantastische manier laat zien hun kinderen niet van alle luxe voorzien ,maar veel vrije tijd met hun kids in de natuur doorbrengen .
Je ziet vaak wel iets honderd keer-duizend keer,voor je het de allereerste keer werkelijk ziet.
jac49

Forumlid
Berichten: 2389


Locatie: Gemeente Roerdalen. Limburg
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: "Der Weg ist das Ziel"

Berichtdoor Marten » vr mei 22 2015 7:07 am

Overdoen is helemaal niet nodig, kapitein. Het is een prachtige foto die een duidelijk verhaal vertelt.
Marten

Forumlid
Berichten: 6933


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: "Der Weg ist das Ziel"

Berichtdoor CaptainHook » vr mei 22 2015 8:53 am

Dank voor de reacties.

Leuk verhaal bij deze foto:
(als je het origineel op flickr checkt kunt je aan de GEO EXIF metatags zien waar 'ie genomen is)
We kwamen destijds (in september 2003) andere wandelaars tegen die zich afvroegen hoe onze dochter, destijds 5 jaar oud, op die plek gekomen was.
Nou, gewoon, lopen...
Waarbij de verbaasde reactie was "maar er is hier geen funktionerende kabelbaan in de buurt". Ja, en? Er is niks mis met onze benen hoor... 8)

Wat betreft dat overdoen, daarmee doelde ik op de beperkingen die de Nikon D100 heeft (qua resolutie, ruisgedrag, dynamisch bereik, e.d.) t.o.v. de huidige generatie camera's.
CaptainHook



Onderwerp:

Re: "Der Weg ist das Ziel"

Berichtdoor Vincent » vr mei 22 2015 9:24 am

CaptainHook schreef:Wat betreft dat overdoen, daarmee doelde ik op de beperkingen die de Nikon D100 heeft


Alle pixelpeepheid op een stokje!! :shock:

Soms moet je door alle technische beperkingen heen kijken en alleen naar het moment en de emotie in een foto kijken. Niets mis met deze foto. Zo'n plaat kun je zelfs na zoveel jaar gewoon nog goed laten afdrukken voor aan de muur. Beetje ruis, beetje onscherpte, beetje gebrek aan DR, who cares?

Ik heb platen uit de D60 thuis groot aan de muur hangen en heb nog nooit bezoek gehad dat vroeg met welke camera het was en dat het wel een beetje achterhaalde foto is qua sensortechniek :lol:
Laatst gewijzigd door Vincent op vr mei 22 2015 1:53 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4521


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: "Der Weg ist das Ziel"

Berichtdoor Arthur Wolff » vr mei 22 2015 12:53 pm

Deze foto's had zomaar met een nieuwe camera genomen kunnen zijn hoor. Tis dat je het erbij verteld anders had niemand het gemerkt denk ik.

Mooie plaat.
Gr.
Arthur


Nikon D7100 met MB-D15 Grip
Nikkor AFS 17-55 f2.8 Sigma 70-200 F2.8 VII
Speedlights SB-400, 600 en 700
Ik ben ook te volgen op: Wolff-fotografie Twitter Instagram 500px
Gebruikersavatar
Arthur Wolff

Forumlid
Berichten: 1624


Locatie: Lansingerland
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: "Der Weg ist das Ziel"

Berichtdoor MarcoEos70D » vr mei 22 2015 2:26 pm

Captain, dit is een fantastische foto! Ik zou willen dat ik er zo een van mijn kleine man had!

Niet nadenken over theoretische technische verbeteringen, gewoon genieten van de plaat!
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-

Marco Weening Fotografie
Gebruikersavatar
MarcoEos70D

Forumlid
Berichten: 2329


Ervaringsniveau: ****

Onderwerp:

Re: "Der Weg ist das Ziel"

Berichtdoor Marten » vr mei 22 2015 9:30 pm

CaptainHook schreef:....Wat betreft dat overdoen, daarmee doelde ik op de beperkingen die de Nikon D100 heeft (qua resolutie, ruisgedrag, dynamisch bereik, e.d.) t.o.v. de huidige generatie camera's.

Al die technische rimram wordt naar de achtergrond verdrongen als het een echt goede foto betreft.
Marten

Forumlid
Berichten: 6933


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: "Der Weg ist das Ziel"

Berichtdoor Avado » vr mei 22 2015 9:47 pm

Amen.
Fantastische foto.
Gr. Andre
Avado

Forumlid
Berichten: 511


Locatie: Bommelerwaard
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: "Der Weg ist das Ziel"

Berichtdoor bcvthul » vr mei 22 2015 10:07 pm

Een ongelofelijke mooie foto...
Gebruikersavatar
bcvthul

Forumlid
Berichten: 1984


Locatie: Tilligte
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: "Der Weg ist das Ziel"

Berichtdoor Richard » vr mei 22 2015 10:33 pm

Doet me denken dat foto's net wijnen zijn: de betere worden met de jaren alleen maar beter.
Met vriendelijke groet,

Richard
Gebruikersavatar
Richard

Serverbeheerder
Berichten: 3579


Locatie: West-Friesland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: "Der Weg ist das Ziel"

Berichtdoor CaptainHook » vr mei 22 2015 10:45 pm

Pfff hee, wordt er bijna verlegen van... :oops: dankjulliewel.

Voor mezelf is het 'gewoon' een treffende opname in ons favoriete landschap; de bergen.
'Alleen op de wereld' en 'Der Weg ist das Ziel' zijn de karakteriserende omschrijvingen die we thuis al 12 jaar geleden op deze foto plakten. :)

Kun je nagaan, zelf zie ik het helemaal niet zo als bijzonder; gewoon goed, punt.
CaptainHook



Onderwerp:

Re: "Der Weg ist das Ziel"

Berichtdoor ATOR » vr mei 22 2015 10:57 pm

Het is inderdaad een erg mooie foto.

Het verhaal dat je me met de bewerking vertelt is dat het meisje een kleurloze toekomst tegemoet gaat, dat had ik graag anders gezien.
Gebruikersavatar
ATOR

Clublid
Berichten: 2850


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: "Der Weg ist das Ziel"

Berichtdoor CaptainHook » vr mei 22 2015 11:02 pm

ATOR schreef:Het verhaal dat je me met de bewerking vertelt is dat het meisje een kleurloze toekomst tegemoet gaat, dat had ik graag anders gezien.

Hmmm, apart dat je dat zo ziet...
Als je namelijk goed kijkt, zie je dat die z/w bergen zich aan de overkant van het dal bevinden. Juist het kleurgedeelte, is dat deel van de route waarin ze afdaalt. M.a.w. ze gaat een kleurrijke toekomst tegemoet.
Maar ja, dat veronderstelt geografische en alpine (voor)kennis. :wink: M.a.w. zover had ik niet doorgedacht. :think:
CaptainHook



Onderwerp:

Re: "Der Weg ist das Ziel"

Berichtdoor pimmetje » za mei 23 2015 12:47 am

Prachtige plaat.
pimmetje

Clublid
Berichten: 972


Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Straat-, documentaire- en reisfotografie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten