Bert kan niet meer inloggen

Plaats hier je vragen en opmerkingen over dit forum.

Onderwerp:

Bert kan niet meer inloggen

Berichtdoor Frank Roelofs » di mei 26 2015 9:10 am

Wie kan helpen?

Ik kreeg van Bert van Gastel een vraag om Roelof te mailen maar die lijkt niet meer lid te zijn, dan maar Peter geprobeerd maar die lijkt niet meer te bestaan. Bert kan helemaal niet meer inloggen op het forum.

Er lijkt meer mis te gaan. Probeer een pb als concept op te slaan maar dat gaat ook niet. :shock:

Groeten Frank

Kopie van Bert zijn berichtje:

Heb je de kans om een berichtje te zenden aan roelof ,kan namelijk op geen enkele manier inloggen op het ncn club forum. Heb gisteren ook al via faca book parick gemaild maar kan niet doen zegt hij.Vind het raar ales geprobeerd maar het lukt niet. mvgr bert
Wat leuk Fuji spul (X-T1 14, 35 en 56 mm) en geen Nikon meer. Toch weer een Fijifilm S5pro in gebruik genomen.
Gebruikersavatar
Frank Roelofs

Forumlid
Berichten: 1161


Locatie: Oss
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Bert kan niet meer inloggen

Berichtdoor Jolanda » di mei 26 2015 9:13 am

Net geprobeerd; ik kan Roelof gewoon vinden en een pb zenden.....
Gebruikersavatar
Jolanda

Clublid
Berichten: 5355


Locatie: Roosendaal NB
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Bert kan niet meer inloggen

Berichtdoor Frank Roelofs » di mei 26 2015 9:20 am

Ik kan Roelof en Peter ook wel vinden maar krijg melding dat ze geen lid meer zijn. Kun jij dit verder oppakken Jolanda?
Wat leuk Fuji spul (X-T1 14, 35 en 56 mm) en geen Nikon meer. Toch weer een Fijifilm S5pro in gebruik genomen.
Gebruikersavatar
Frank Roelofs

Forumlid
Berichten: 1161


Locatie: Oss
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Bert kan niet meer inloggen

Berichtdoor Jolanda » di mei 26 2015 9:31 am

Ik krijg geen melding, pb met de inhoud van jouw eerste bericht naar Roelof verzonden.
click voor mijn foto's op flickr.
Gebruikersavatar
Jolanda

Clublid
Berichten: 5355


Locatie: Roosendaal NB
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Bert kan niet meer inloggen

Berichtdoor erikcreugers » di mei 26 2015 11:15 am

Ook ik heb af en toe problemen met inloggen. Bij mij draait het dan meer specifiek om het wachtwoord. De ene keer lukt het mij om meteen in te loggen, terwijl ik bij wijze van spreken de keer daarop niet meteen kan inloggen, en de melding krijg dat de combinatie van gebruikersnaam en wachtwoord niet overeenkomt. Dit terwijl mijn gebruikersnaam en wachtwoord in een cookie zijn opgeslagen op mijn computer. Overigens heb ik hetzelfde probleem ook op mijn laptop, die ik dan als second opinion gebruik.

Mijn eigen website draait net als die van NCN op Wordpress. En onlangs heeft Wordpress binnen twee dagen een update van Wordpress uitgebracht omdat er een belangrijk veiligheidslek inzat. In de een na laatste update zat nl een bug wat ervoor kon zorgen dat het inloggen problemen kon geven. Draait de NCN website inmiddels al op Wordpress 4..2.2? Of draait deze nog op een lagere versie? Eveneens van belang is dat de webserver is geüpgraded naar de laatste PHP versie!
Nikon D610 | Tamron SP AF 28-75 f/2.8 XR DI | Nikkor AF 85mm f/1.8D | Nikkor AF-S 50 mm f/1.8G | Nikkor 70-300mm f/4-5.6G| SB700
Website: http://www.erikcreugers.nl
Gebruikersavatar
erikcreugers

Forumlid
Berichten: 294


Locatie: Geleen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Bert kan niet meer inloggen

Berichtdoor Peter » di mei 26 2015 11:20 am

we bestaan gewoon nog :wink:

er loopt inmiddels al de nodige correspondentie tussen Bert en de beheerders.
Dat loopt , zoals gebruikelijk in dit soort zaken, via de mailbox van de webredactie
webredactie@nikon-club-nederland.nl

even afwachten dus

ik zal Patrick informeren m.b.t. tot de update van de software waar ons forum op draait. We lopen één versie achter.
Daarnaast hebben we nog 1 a 2 meer inlogproblemen bij leden.

heeft aandacht dus !
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7745


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Bert kan niet meer inloggen

Berichtdoor Patrick » di mei 26 2015 1:09 pm

Ik heb ook al via Facebook noodkreten ontvangen. Het is natuurlijk niet zo handig om dezelfde melding vele kanten op te slingeren.

Roelof heeft al lang wat teruggemeld. Ik heb ook al aangegeven dat er niets aangepast is aan de forumsoftware en dat het om een (twee?) account gaat. In zulke gevallen was het altijd iets dat opgelost moest worden aan de "andere kant".

De forumsoftware gaan we een keer updaten, maar het lijkt erop dat er nogal wat veranderingen zijn die onze "skin" waarschijnlijk deels om zeep helpen. We zoeken uit wat er blijft werken en hoe we een en ander kunnen oplossen. Maar dit staat volgens mij los van dit probleem hier.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26813


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Bert kan niet meer inloggen

Berichtdoor Roelof » di mei 26 2015 3:42 pm

Ik ben ook nog gewoon lid.
Zal nog even kijken naar Berts probleem, heb het mailtje net gezien, maar ik moet zo weer weg.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
Gebruikersavatar
Roelof

Clublid
Berichten: 5390


Locatie: Hoogeveen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Bert kan niet meer inloggen

Berichtdoor a vgastel » di mei 26 2015 4:54 pm

Zo te zien is het nu op gelost ,hoop dat het zo blijft.
Even voor degene die het wil weten.
Op laptop lenovo windows 7, tablet 4.3 en samsung htc m7. allemaal de zelfde foutmelding
inter explorer , windows , googel chrome, fire fox kreeg iedere keer de zelfde foutmelding .
Ook op andere pc 40km van huis af zij konden wel inloggen maar ik niet.
Het enige wat er veranderde was mijn e-mail adres
WW Herstel wekte ook niet chapta code ook niet.Cache en alles na gelopen en geleegd instellingen gecontroleerd.

Roelof kan je me uitleggen wat er fout is gegaan.
Maar dank aan degene die me geholpen hebben.
mvgr bert

Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8
Gebruikersavatar
a vgastel

Forumlid
Berichten: 4707


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Bert kan niet meer inloggen

Berichtdoor Roelof » wo mei 27 2015 11:56 am

Wat er precies mis is gegaan, weet ik niet.
Maar je hebt je adres veranderd.
Ooit hebben wij (als anti-spammaatregel) ingesteld dat nieuwe gebruikers geactiveerd moeten worden door een beheerder of moderator, dat heeft jammer genoeg ook als consequentie dat de account bij een adresverandering ook weer geactiveerd moet worden.
Op het moment dat jij niet meer in kon loggen, heb je een nieuw wachtwoord aangevraagd.
Toen zat je account in een rare fase.
Wat ik toen gedaan heb, was de account opnieuw activeren en het wachtwoord veranderen in iets anders (dat kan ook via het beheerspaneel)
Toen heb ik voor jou ingelogd met je nieuwe wachtwoord en de captcha ook ingevuld, zodat die weer gereset was.

Een paar dagen later begon het opnieuw. Het enige wat ik kan bedenken is dat je je daar gewoon vergist hebt met het wachtwoord en drie keer fout hebt ingelogd. Waarom je de captcha niet in kon vullen is mij niet duidelijk, dat zou kunnen liggen aan het feit dat je nog steeds iets probeerde met het verkeerde wachtwoord. Had je dat toen misschien veranderd?
De tweede oplossing was grotendeels hetzelfde voor mij als de eerste, alleen was je nu al geactiveerd, dus heb ik het wachtwoord weer veranderd in iets dat ik wist en ingelogd via wachtwoord en captcha.

De reden dat ik beide keren het wachtwoord veranderde, is dat wij jullie wachtwoord niet kunnen achterhalen. Dus om in te loggen moet ik het wachtwoord veranderen in iets dat ik weet.
Na zo'n actie van de beheerder is het voor de gebruiker dus wel zo verstandig om het wachtwoord weer te veranderen in iets dat de beheerder niet meer weet :)
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
Gebruikersavatar
Roelof

Clublid
Berichten: 5390


Locatie: Hoogeveen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Bert kan niet meer inloggen

Berichtdoor a vgastel » wo mei 27 2015 12:03 pm

Zo als je schrijft kan het gegaan zijn alleen heb ik na dat jii de eerste keer het weer werkende had .
Niets meer veranderd ook het wachtwoord niet , en nu dus ook niet.


EDIT
Heb altijd mijn ww en gebruiksnamen voor alle mij bekende website, in een boek staan.
En nu ook op tablet in een map vergrendeld met een ww.
Weet ik het niet zeker kopieer en plak ik het er in.
mvgr bert

Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8
Gebruikersavatar
a vgastel

Forumlid
Berichten: 4707


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Het Forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten