Tweede scherm in Photoshop

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.

Onderwerp:

Tweede scherm in Photoshop

Berichtdoor Boomhaak » zo mei 31 2015 8:02 pm

In Lightroom, CaptureNX2, Photoshop elements geen probleem om een tweede scherm te configureren.
Probeer in hetzelfde in PhotoshopCC lukt dit alleen wanneer je de afbeelding kopiëren naar het 2e beeldscherm , terwijl het zo handig is om het resultaat van je bewerking te zien
Boomhaak

Clublid
Berichten: 92


Locatie: Amsterdam
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Tweede scherm in Photoshop

Berichtdoor iJoost » zo mei 31 2015 8:53 pm

Je wilt een 2e venster openen waar dan dezelfde afbeelding in zichtbaar is?

Menu > Window > Arrange > New window for ...
iJoost



Onderwerp:

Re: Tweede scherm in Photoshop

Berichtdoor Boomhaak » zo mei 31 2015 11:19 pm

Ik wil gewoon een 2e scherm gebruiken en niet op de manier dat ik steeds een foto moet verslepen
Ik werk met een NL abonnement versie
Boomhaak

Clublid
Berichten: 92


Locatie: Amsterdam
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Tweede scherm in Photoshop

Berichtdoor iJoost » ma jun 01 2015 8:24 am

Tja, ik heb een engelse versie. Maar die vertaling moet wel lukken toch? Ik kan niet bij jou kijken, dat zul je zelf moeten doen, maar iets als:

Menu > Venster > Organiseren/Ordenen > Nieuw window voor ...

... zou het dan moeten zijn. Succes ermee! ;-)
iJoost



Onderwerp:

Re: Tweede scherm in Photoshop

Berichtdoor CaptainHook » ma jun 01 2015 8:33 am

boomhaak schreef:...
Probeer in hetzelfde in PhotoshopCC lukt dit alleen wanneer je de afbeelding kopiëren naar het 2e beeldscherm , terwijl het zo handig is om het resultaat van je bewerking te zien

He?
Maar wat bedoel je nou precies? Ik werk ook met twee fysieke beeldschermen met PS CS6 (volgens mij qua interface weinig anders dan PS CC).
En je ziet toch altijd het resultaat van je bewerking? Want het bestand waarmee je aan 't werk bent, wordt toch real-time aangepast?

Ik heb juist alle sub(info)vensters naar het tweede (rechter) beeldscherm verplaatst, zodat het linker scherm helemaal in beslag genomen wordt door het bestand waarmee ik op dat moment bezig ben.
M.a.w. vensters zoals history, actions, Google plugins, properties, allerlei mask/clone instellingen etc, staan op het rechterscherm. Maar zelfs dan, als je zou willen kun je het actieve venster gewoon verslepen van links naar rechts (of omgekeerd). En dan krijg je in een clean window je te bewerken bestand te zien.
CaptainHook



Onderwerp:

Re: Tweede scherm in Photoshop

Berichtdoor Boomhaak » ma jun 01 2015 10:53 am

Hallo Captain, dat is nou precies wat ik wil instellen
Het 2e scherm waarop je resultaat staat van je bewerking op je hoofdscherm
Alleen verzand ik in het systeem om e.e.a te realiseren
Dus hoe stel ik deze configuratie in
Boomhaak

Clublid
Berichten: 92


Locatie: Amsterdam
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Tweede scherm in Photoshop

Berichtdoor Léon Obers » ma jun 01 2015 11:11 am

boomhaak schreef:Het 2e scherm waarop je resultaat staat van je bewerking op je hoofdscherm

Wat je stelt komt mij toch erg verwarrend over.
Zoals je het beschrijft is het alsof je twee resultaten wilt zien. Eentje als (eind)resultaat, de ander als bewerking?
Een beeld binnen Photoshop is ALTIJD het resultaat van de bewerking. Dus wat bedoel je?

Schakel gewoon een 2e scherm in als uitbreiding van de desktop en je kunt de gereedschappen en beelden schuiven naar het scherm waar je het op wilt staan.
Vriendelijke groet, Léon Obers
Gebruikersavatar
Léon Obers

Forumlid
Berichten: 14887


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: *****


Terug naar “Computer hardware en software algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten