Ik zat met hetzelfde en heb een hele set van Haida besteld: 0.9, 1.8 en 3.0 (compleet met opbergbox) en die zijn ook nog te combineren. Eerst twijfelde ik aan de kwalitiet, vaak denk ik dat de duurdere merken (b&w e.d.) beter zijn. Maar toen dacht ik voor een amateur als ik die net begint met dit soort filters is Haida goed genoeg. Kan helaas nog geen resultaten laten zien.St3fan schreef:Goedendag,
Ik kom er zelf niet aan uit omdat ik niet goed voor ogen krijg hoeveel stops ik het beste kan nemen.
Advies nodig voor ND grijsfilter
- Pearldrop
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Advies nodig voor ND grijsfilter
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
Heb je de set uit de link die ik hiervoor stuurde toevallig?Pearldrop schreef:Ik zat met hetzelfde en heb een hele set van Haida besteld: 0.9, 1.8 en 3.0 (compleet met opbergbox) en die zijn ook nog te combineren. Eerst twijfelde ik aan de kwalitiet, vaak denk ik dat de duurdere merken (b&w e.d.) beter zijn. Maar toen dacht ik voor een amateur als ik die net begint met dit soort filters is Haida goed genoeg. Kan helaas nog geen resultaten laten zien.St3fan schreef:Goedendag,
Ik kom er zelf niet aan uit omdat ik niet goed voor ogen krijg hoeveel stops ik het beste kan nemen.
- Pearldrop
- Forumlid
Ja klopt die heb ik. Als dat de slim pro II is. Via amazon.de
http://www.amazon.de/dp/B00981W3EI/ref= ... _M3T1_dp_1#" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.amazon.de/dp/B00981W3EI/ref= ... _M3T1_dp_1#" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Nee, dat klopt niet als je de filters hebt die je zegt dat je hebt en zoals je in je link laat zien.
Als je de moeite genomen had om de link van St3fan te volgenhad je kunnen zien dat hij de goedkopere "gewone" versie heeft uitgezocht.
Als je de moeite genomen had om de link van St3fan te volgenhad je kunnen zien dat hij de goedkopere "gewone" versie heeft uitgezocht.
-
- Forumlid
Dat klopt inderdaad, dat verschilt.Jacob_O schreef:Nee, dat klopt niet als je de filters hebt die je zegt dat je hebt en zoals je in je link laat zien.
Ik las bij Gwegner.de of dergelijke site dat de Slim Pro II meer kleurzweem had, dan de 'normale' Slim van Haida. Kan dat kloppen?
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Ik heb geen idee, aangezien ik maar 1 ND filter heb kan ik geen vergelijk maken en ben dus,
net als jouw afhankelijk van de diverse adviezen/reviews/testen zoals die op het internet te vinden zijn.
Edit: In volgende, al eerder gegeven link, kun je meer lezen over het verschik tussen beide type's van Haida:
http://text.flowtographyberlin.de/neutr ... ood-as-bw/
net als jouw afhankelijk van de diverse adviezen/reviews/testen zoals die op het internet te vinden zijn.
Edit: In volgende, al eerder gegeven link, kun je meer lezen over het verschik tussen beide type's van Haida:
- Pearldrop
- Forumlid
Ik zit hier op een mobieltje en kan op die afbeelding vd link niet goed zien. Daarom typte ik er voor de zekerheid bij van de pro ii met mijn link. Nu ik nogeens goed kijk zie ik ook dat dit 67mm is, die van mij zijn 77mm dus inserdaad niet dezelfde.
-
- Forumlid
Ah, die link bedoelde ik dan inderdaad. Die heb ik gezien. Daar kwam zover ik kon zien de Slim er beter uit dan de Pro II. Of ik heb verkeerd gelezen?Jacob_O schreef:Ik heb geen idee, aangezien ik maar 1 ND filter heb kan ik geen vergelijk maken en ben dus,
- bredewoldski
- Clublid
- Contacteer:
Volgens mij is de slim en de pro II het zelfde filter.
Ik heb namelijk de Haida Slim ND Graufilter Pro II MC ND1000.
De slim heeft een dunnere rand deze is meer geschikt voor extreme groothoeklenzen.
De slim heeft een dunnere rand deze is meer geschikt voor extreme groothoeklenzen.
- Pearldrop
- Forumlid
Volgens die review maakt geen verschil tussen slim of niet en alleen bij stacken scheelt het maar 1mm brandpuntsafstandbredewoldski schreef:Volgens mij is de slim en de pro II het zelfde filter.
De pro II heeft ook coating maar dat maakt volgens dat artikel ook weinig verschil.
Heb ik weer teveel betaald. Ach ja....
- Pearldrop
- Forumlid
Volgens die review maakt geen verschil tussen slim of niet en alleen bij stacken scheelt het maar 1mm brandpuntsafstandbredewoldski schreef:Volgens mij is de slim en de pro II het zelfde filter.
De pro II heeft ook coating maar dat maakt volgens dat artikel ook weinig verschil.
L
Heb ik weer teveel betaald. Ach ja.
Er zijn overigens 3 typen, slim, pro II en slim pro II, volgens dat artikel.
Zal Jacob maar niet parafraseren... Als je de moeite genomen had om het artikel te lezen had je dit kunnen zien want ik vind dat zon boude uitspraak :/
-
- Forumlid
Ik heb zojuist de set besteld; http://www.ebay.nl/itm/Slim-ND-Graufilt ... 3a664c93e3" onclick="window.open(this.href);return false;