Zooo.......Wat nu Nikon ?
Re: Zooo.......Wat nu Nikon ?
Nou.... ontopic...
dit topic gaat over de Sony A7RII niet de A7II
Die A7II is alweer ouderwets in vergelijking met de A7RII.

Die A7II is alweer ouderwets in vergelijking met de A7RII.

- gvdnberg
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Nou, nou, nou, nou wat moet ik hier nou weer van denken??? We zijn hier Nikon Club Nederland weet je wel????

En mijn D700 dan? Die is al uit het tijdperk met oplaadbare accu's, dus duidelijk geen opwindcamera!!

En mijn D700 dan? Die is al uit het tijdperk met oplaadbare accu's, dus duidelijk geen opwindcamera!!

Met vriendelijke groet,
Gert van den Berg,
Actieve Nikon Z-gebruiker en nog een paar F-vatting (micro-)objectieven. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
Gert van den Berg,
Actieve Nikon Z-gebruiker en nog een paar F-vatting (micro-)objectieven. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Wij hebben geen D810 nodig Gert... 

-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
In dat geval heb je ook geen Nikon forum nodig, lijkt mij.
-
- Forumlid
Is dat nog wel zo, Gert?gvdnberg schreef:Nou, nou, nou, nou wat moet ik hier nou weer van denken??? We zijn hier Nikon Club Nederland weet je wel???? :crazy: :eh: :silent:
De forum beheerders denken daar héél anders over. Voor je het weet wordt je opmerking geparkeerd en dan hoor je er nooit meer iets van....
Remco v/d Sanden schreef:...Ik heb alle niet ter zaken doende berichten er even uitgehaald en geparkeerd om te bekijken wat we er verder mee kunnen/willen gaan doen.....
- Cyrus
- Clublid
- Contacteer:
Zooo.......Wat nu Nikon ?
Niet dan, Gert? De D800 is al weer van 2012 en inmiddels ingehaald qua mogelijkheden door producten uit het eigen huis (D750, D810-serie).. Waarmee de D800 niet ineens een slechte camera geworden is. Maar: een framerate van 3fps was in 2012 al niet modern en met het huidige tempo van innovatie en technologische ontwikkelingen is er heel veel gebeurd sinds de D800 op de markt kwam.
- Patrick
- Clublid
- Contacteer:
Onzin. Er worden nooit dingen verwijderd die niet over Nikon gaan omdat ze ons niet zouden bevallen of zo. Alleen off-topic reacties worden wel eens verwijderd. Daarbij is het onderwerp van het draadje leidend, niet of het wel over Nikon gaat.Tyrio schreef:Selective moderation
- Peter
- Clublid
- Contacteer:
@ Tyrio
De berichten die door Remco zijn verwijderd hebben te maken met de discussie over het wel/niet kunnen babbelen over niet Nikon gerelateerd apparatuur.
Een discussie die het gehele Sony draadje om zeep hielp. Wie daarover wil babbelen... ? , prima. Start gerust in algemene zin een nieuw draadje maar laten we niet steeds draadjes 'vervuilen' die gaan over een ander merk toestel dan Nikon.
Ik kan me voorstellen dat je het begin echter gemist hebt.
Zou het graag nu weer ontopic willen zien, dank
De berichten die door Remco zijn verwijderd hebben te maken met de discussie over het wel/niet kunnen babbelen over niet Nikon gerelateerd apparatuur.
Een discussie die het gehele Sony draadje om zeep hielp. Wie daarover wil babbelen... ? , prima. Start gerust in algemene zin een nieuw draadje maar laten we niet steeds draadjes 'vervuilen' die gaan over een ander merk toestel dan Nikon.
Ik kan me voorstellen dat je het begin echter gemist hebt.

Zou het graag nu weer ontopic willen zien, dank
- Cyrus
- Clublid
- Contacteer:
Het punt van de accuduur moet je toch echt eens een keer gaan loslaten... Bij een Canon of NIkon mirrorless met EVF loop je tegen exact hetzelfde probleem aan. Twee à drie Sony- of Fuji-accu's zijn (nagenoeg) gelijk aan 1 Nikon-accu, zowel qua gewicht als omvang. Dat kan nooit het beslissende argument zijn om wel of niet een dSLR voor een mirrorless te verruilen. Los daarvan: ga met je D800 eens de hele dag op alleen live-view fotograferen. Ben je na 200 shots ook aan een nieuwe accu toe....CaptainHook schreef:Hier vindt ook een interessante discussie plaats:
http://www.dpreview.com/forums/post/56044171" onclick="window.open(this.href);return false;
of Sony nou wel of niet goed bezig is... of Nikon/Canon de boot gaan missen, of niet?
Er worden wel een aantal valide punten genoemd. Zomaar een greep:
-accuduur valt erg tegen in de praktijk (en nee, meer accu's meenemen is lang niet altijd praktisch)
-consistentie v.d. support. Denk maar eens aan wat Sony de afgelopen jaren nog meer op de markt heeft gegooid en vervolgens een stille dood is gestorven...
-de onduidelijkheid v.d. levensduur, op langere termijn, van de nieuwste Sony, zoals de A7RII.
-etc.
Dus er valt nog veel te doen/discussiëren/uit te zoeken...
Voor de rest is het een interessante discussie met mooie afwegingen van voors en tegens van een mirrorless systeem - ik laat bewust even de merk-discussie verder buiten beschouwing.
Uit diezelfde discussie, gericht aan de topicstarter op dpreview:
Punt 1: tsja... is dat niet altijd het geval wanneer er iets nieuws op de markt verschijnt? De technische noodzaak tot een upgrade is wel vaker ondergeschikt aan het feit dat het gewoon leuk is om bij tijd en wijle iets nieuws aan te schaffen.It sounds a lot like you are justifying your choice of system...
Three real reasons:
1) You probably don't need a new camera
2) It's a hassle to sell lots of gear and you lose money
3) Sony have no ultra wide options and almost non existent telephotos (adapters won't allow fast enough focusing for sports/wildlife)
M.b.t. punt 2 en 3: dat zal niet anders zal zijn als Nikon met een mirrorless systeem komt. Dat systeem krijgt gegarandeerd ook een andere vatting, met een compleet nieuwe glas line-up en dus zal je ook moeten her-investeren of middels adapters je F-mount glas inzetten.
Goed lezen Edwin.
ik vatte slechts samen wat o.a. in die discussie op dpreview ter sprake kwam!
En specifiek wat betreft die accuduur; ja ik heb zelf ook altijd reserveaccu's bij me. Maar dan nog, accu's verwisselen is nooit handig/prettig. Het ging er in die discussie (NIET mijn discussie!) over, dat een DSLR met optische zoeker, gewoon veel zuiniger met z'n energie omgaat, dan een andere camera die een EVF gebruikt...
Of IK dat als plus- of minpunt zie, weet ik gewoon (nog) niet, want ik heb geen camera met een EVF...
Als ik b.v. onderweg ben in de bergen, en ik maak veel gebruik van de GPS/BT module, dan red ik het soms ook niet binnen één dag, op één accu. Maar dat is behoorlijk 'gedoe', om weer je rugzak open te trekken, net als je op een steile helling staat, om dan weer een accu te gaan verwisselen... Vandaar mijn persoonlijke opmerking over die accuduur (of liever gezegd gebrek aan-).
Maar misschien wegen alle andere voordelen wel op tegen de nadelen en/of gaan de technische ontwikkelingen wel sneller dan dat we denken...
Nogmaals, het is niet alleen de body waarom het draait; het is hele traject, te beginnen bij de fotograaf, de body, de objectieven, de accessoires, de energievoorziening (!), de benodigde randapparatuur, de outputfiles, de nabewerking, de support & kennis, etc.

En specifiek wat betreft die accuduur; ja ik heb zelf ook altijd reserveaccu's bij me. Maar dan nog, accu's verwisselen is nooit handig/prettig. Het ging er in die discussie (NIET mijn discussie!) over, dat een DSLR met optische zoeker, gewoon veel zuiniger met z'n energie omgaat, dan een andere camera die een EVF gebruikt...
Of IK dat als plus- of minpunt zie, weet ik gewoon (nog) niet, want ik heb geen camera met een EVF...

Als ik b.v. onderweg ben in de bergen, en ik maak veel gebruik van de GPS/BT module, dan red ik het soms ook niet binnen één dag, op één accu. Maar dat is behoorlijk 'gedoe', om weer je rugzak open te trekken, net als je op een steile helling staat, om dan weer een accu te gaan verwisselen... Vandaar mijn persoonlijke opmerking over die accuduur (of liever gezegd gebrek aan-).
Maar misschien wegen alle andere voordelen wel op tegen de nadelen en/of gaan de technische ontwikkelingen wel sneller dan dat we denken...

Nogmaals, het is niet alleen de body waarom het draait; het is hele traject, te beginnen bij de fotograaf, de body, de objectieven, de accessoires, de energievoorziening (!), de benodigde randapparatuur, de outputfiles, de nabewerking, de support & kennis, etc.