Sony, Fuji, Samsung, Leica, Canon.....of alleen Nikon?

Plaats hier je vragen en opmerkingen over dit forum.

Onderwerp:

Re: Sony, Fuji, Samsung, Leica, Canon.....of alleen Nikon?

Berichtdoor Roy Kersbergen » do jul 02 2015 1:05 pm

Ik vind de uitjes altijd super gezellig maar omdat ik dus een keuze heb gemaakt voor een ander merk camera mag ik dus niet meer mee met de gezellige mensen. Maar ondertussen lopen er genoeg mensen met een Fuji of een Sony op deze uitjes...
Gebruikersavatar
Roy Kersbergen

Forumlid
Berichten: 1680


Locatie: Doesburg
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Sony, Fuji, Samsung, Leica, Canon.....of alleen Nikon?

Berichtdoor Roy Kersbergen » do jul 02 2015 1:21 pm

Dat was voor mij ook het onderwerp van discussie maar helaas begint de discussie af te wijken van het onderwerp.

Ik kom hier graag, vind het een leuk forum en een leuke club.
Gebruikersavatar
Roy Kersbergen

Forumlid
Berichten: 1680


Locatie: Doesburg
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Sony, Fuji, Samsung, Leica, Canon.....of alleen Nikon?

Berichtdoor MarcoEos70D » do jul 02 2015 1:42 pm

amstel schreef:Iedereen is hier met nikon begonnen,tja en onderweg kan men iets anders tegen komen het zij zo.
Maar de eerste liefde vergeet men niet,dus laat het een nikon forum blijven met de mogelijkheid om over de nieuwe liefde te praten.

Eh, wat? ;-) waar baseer je op dat iedereen met een Nikon is begonnen? Denk dat je er behoorlijk naast zit met die inschatting.
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-

Marco Weening Fotografie
Gebruikersavatar
MarcoEos70D

Forumlid
Berichten: 2329


Ervaringsniveau: ****

Onderwerp:

Re: Sony, Fuji, Samsung, Leica, Canon.....of alleen Nikon?

Berichtdoor plincky » do jul 02 2015 1:51 pm

Fotoapparatuur is voor mij gewoon een gereedschap. Maakt mij verder niet veel uit welk merk dat gereedschap is. Als een ander merk iets beters, goedkoper of praktischer heeft, hoef ik niet lang na te denken.
Gebruikersavatar
plincky

Forumlid
Berichten: 2183


Locatie: Nijkerk
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Sony, Fuji, Samsung, Leica, Canon.....of alleen Nikon?

Berichtdoor Vincent » do jul 02 2015 2:23 pm

MarcoEos70D schreef:Denk dat je er behoorlijk naast zit met die inschatting.


Als het hier Nikon only wordt dan ben jij de eerste met een ban aan zijn broek :lol:
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4521


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Sony, Fuji, Samsung, Leica, Canon.....of alleen Nikon?

Berichtdoor CaptainHook » do jul 02 2015 2:31 pm

amstel schreef:Iedereen is hier met nikon begonnen,tja en onderweg kan men iets anders tegen komen het zij zo.
Maar de eerste liefde vergeet men niet,dus laat het een nikon forum blijven met de mogelijkheid om over de nieuwe liefde te praten.

Liefde? :wtf: Voor een commercieel cameramerk?! Dacht 't niet... :thumbdown:

Enne, neen, ik ben ook niet begonnen met Nikon hardware.
Ooit met Pentax SLRs gewerkt en zelf afgedrukt in de DoKa.
Toen, het begin van het digitale fotografie tijdperk, begonnen met een Minolta DiMAGE 7 camera.
En daarna overgestapt op een Nikon D100. Waarom? Gewoon omdat dat toen een goede deal was en de lineup van het objectiefgebeuren me aansprak.
Maar sindsdien is er veel veranderd, heel veel veranderd! :think:
CaptainHook



Onderwerp:

Re: Sony, Fuji, Samsung, Leica, Canon.....of alleen Nikon?

Berichtdoor Frank Roelofs » do jul 02 2015 2:50 pm

Reno55 schreef:Ik ben van mening, als je lid ben van deze Nikon Club en er is een uitje, dan behoor je gewoon met een Nikon body te fotograferen.
Op die body hoef dan dus beslist geen Nikon objectieven er op te zitten, want soms zijn vreemd merk objectieven nog beter als van Nikon zelf.


Volgens die redenatie mag dan ook zeker een niet-Nikon body met Nikkor objectieven. Nikon produceerde tenslotte eerst objectieven voor andere merken en kwam pas veel later met camera's. :clap:


Hier een link naar een stukje historie over Nikon: http://www.foka.nl/nikon/
Laatst gewijzigd door Frank Roelofs op do jul 02 2015 3:04 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Wat leuk Fuji spul (X-T1 14, 35 en 56 mm) en geen Nikon meer. Toch weer een Fijifilm S5pro in gebruik genomen.
Gebruikersavatar
Frank Roelofs

Forumlid
Berichten: 1161


Locatie: Oss
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Sony, Fuji, Samsung, Leica, Canon.....of alleen Nikon?

Berichtdoor TheSandMan » do jul 02 2015 3:03 pm

Een Nikon club en Nikon forum heeft als differentiatie de connectie met de productent en/of het platform van de producent. Ik zie dit als een unique selling point waardoor het hier naar mijn gevoel drukker is dan op bijvoorbeeld een tweakers.net of het zoom.nl platform. Datzelfde gevoel heb ik ook bij eosdigitaal.nl. Het verwateren van dit uitgangspunt lijkt mij daarom niet wenselijk; maar het lijkt mij geen probleem om discussies omtrent andere merken een plek te geven (die er nu in feite al is).
TheSandMan

Forumlid
Berichten: 41


Locatie: Hoofddorp
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Sony, Fuji, Samsung, Leica, Canon.....of alleen Nikon?

Berichtdoor MarcoEos70D » do jul 02 2015 4:15 pm

djunclesam schreef:
MarcoEos70D schreef:Denk dat je er behoorlijk naast zit met die inschatting.


Als het hier Nikon only wordt dan ben jij de eerste met een ban aan zijn broek :lol:

Tellen mijn twee analoge Nikon-body's en vier Nikkor-objectieven niet mee? ;-)
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-

Marco Weening Fotografie
Gebruikersavatar
MarcoEos70D

Forumlid
Berichten: 2329


Ervaringsniveau: ****

Onderwerp:

Re: Sony, Fuji, Samsung, Leica, Canon.....of alleen Nikon?

Berichtdoor Highlander » do jul 02 2015 4:24 pm

Kijk dat is al meer al menig clublid, :thumbup:
Met vriendelijke groet,
Chris

Plaatjes kieken van Duncen McLeod kan HIER
Online
Gebruikersavatar
Highlander

Forumbeheerder
Berichten: 6481


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Sony, Fuji, Samsung, Leica, Canon.....of alleen Nikon?

Berichtdoor henkk » do jul 02 2015 5:58 pm

Aantrekkelijk aan dit forum is de verzamelde kennis over Nikon apparatuur. Dat ga je verliezen als het een algemeen fotografie-forum gaat worden. Dat zou ik jammer vinden want dan zijn er veel topics waar ik niks mee heb.
Wat betreft de club is het Nikon wat ons bindt, of tenminste een affiniteit ermee. Als je Nikon niks vindt, heb je er naar mijn mening niets te zoeken. Maar je hoeft niet per sé een Nikon te gebruiken vind ik.
Ik ben ook nog lid van de Laverda Club Nederland, daar rijden ook wel eens mensen met een Aprilia mee en zelfs heeft een bestuurslid (ook) een Guzzi. Toch moet bij toertochten liefst het merendeel Laverda zijn.
Ten slotte ben ik lid van een wielervereniging. Wij nemen geen ruiters mee op onze mountainbiketochten. De vraag hoe om te gaan met elektrische ondersteuning hangt boven de markt.

Mijn advies: streng in de regels en soepel in de uitvoering.

Groet, Henk
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
Gebruikersavatar
henkk

Clublid
Berichten: 4938


Locatie: Zuidwest Veluwe hoog en droog
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Sony, Fuji, Samsung, Leica, Canon.....of alleen Nikon?

Berichtdoor emdeklerk » do jul 02 2015 7:03 pm

We hebben het hier niet over een samenwerking maar over een leverancier/klantrelatie.
Nikon maakte van 1936 tot 1946 in opdracht van Canon niet alleen de objectieven voor hun Leica-kloon, maar ook de complete meetzoekers. Deze relatie stopte op het moment dat Nikon zelf consumentencamera's ging maken en Canon in dezelfde periode eindelijk in staat was het eigen glas en meetzoekers te maken. Overigens leverde Nikon ook objectieven met Leica-draad aan Sears Roebuck, voor hun Tower-camera's. Ook de Nica, een andere Japanse Leica-kloon, werd voorzien van Nikon-objectieven.

Geheel terzijde:
Ik zou nog wel eens iemand willen zien op een Nikon-uitje die een Leica met Nikkor gebruikt, of een Canon met Nikkor, of een Tower met Nikkor... En dan hebben we natuurlijk ook nog de Zenza Bronica's met die fantastische middenformaat-Nikkors...

En dan de fotograaf die ik vorig jaar spotte met een D800 en een serie Leica R-objectieven die hij door Leitax had laten voorzien van Nikon-vattingen. Hij vond het jammer dat Leica geen behoorlijke volformaat-DSLR meer maakte voor die prachtobjectieven.
Gebruikersavatar
emdeklerk

Forumlid
Berichten: 5075


Locatie: Rijswijk

Onderwerp:

Re: Sony, Fuji, Samsung, Leica, Canon.....of alleen Nikon?

Berichtdoor Piepenholleke » do jul 02 2015 7:51 pm

Beste mensen,

Waarom niet alleen bij Nikon houden? Dit alleen al doet de club eer aan. Deze club mogen we na zoveel jaren toch geen geweld aan doen.
Persoonlijk ben ik wat betreft de Nikon apparatuur niet ontevreden.

Is er ruimte voor andere merken?
Waarom niet? Maar wel in een aparte hoek van dit forum.
Is het een idee om alle merken die niets met Nikon van doen hebben onder te brengen in een apart Overige merken verzamel Forum die per merk in sub-forums worden ondergebracht. Overzichtelijk en voor elk wat wils. Indien een Nikon gebruiker geen behoefte heeft aan een ander merk, hoeft hij niet ieder keer met dit vreemd spul geconfronteerd te worden. Mensen die een combi hebben van Nikon en overige apparatuur, kunnen voor wat betreft niet Nikon apparatuur alleen hun toevlucht zoeken tot dit verzamel Forum en hun merk raadplegen in het sub-forum.
Laatst gewijzigd door Piepenholleke op do jul 02 2015 7:58 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet,
Huub.
Piepenholleke

Forumlid
Berichten: 1021


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Sony, Fuji, Samsung, Leica, Canon.....of alleen Nikon?

Berichtdoor jfbat » do jul 02 2015 7:58 pm

Piepenholleke schreef:Is het een idee om alle merken die niets met Nikon van doen hebben onder te brengen in een apart Overige merken verzamel Forum


Zoiets: viewforum.php?f=54 ? :wink2:

Onderverdeling per merk lijkt me weer wat te ver gaan, maar da's mijn mening.
Niet omdat het moet • Maar omdat het kan
D7100 [Si 35 f1.4 A • Ni 85 f1.8G • Ta 17-50 f2.8 • To 11-16 f2.8] • OM-D E-M10 [Pa 20 f1.7 • M.Z 14-42 f3.5-5.6 • Sa 7,5 f/3.5 fisheye]
Gebruikersavatar
jfbat

Forumlid
Berichten: 1017



Onderwerp:

Re: Sony, Fuji, Samsung, Leica, Canon.....of alleen Nikon?

Berichtdoor Piepenholleke » do jul 02 2015 8:23 pm

Hoi jfbat ,

Ik begrijp dat het jou te ver gaat om een onderverdeling in merken te maken. Als je dit niet bij aanvang doet, ben ik bang dat het over een tijdje onoverzichtelijk wordt wanneer alle vreemd merk apparaten in één vergaarbak terecht komen. Gevolg: na een tijdje zoveel informatie dat het niet meer prettig is om in deze kluwen van merken te zoeken hetgeen "gefrustreerde" zoekers/deelnemers oplevert omdat men door de bomen het bos niet meer ziet. Daarbij gaat men makkelijker over tot het stellen van vragen die al vele malen gesteld zijn hetgeen weer irritatie bij anderen oproept. Voor zover ik kan nagaan, zijn van dit laatste voorbeelden op ons Nikon forum.
Met vriendelijke groet,
Huub.
Piepenholleke

Forumlid
Berichten: 1021


Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Het Forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten