Capture NX vs Lightroom

Discussies over fotobewerking en archivering

Onderwerp:

Capture NX vs Lightroom

Berichtdoor Vincent » di jul 07 2015 12:52 pm

Léon Obers schreef:Totdat je een probleem hebt met bijv. storingen met harddisk of software, of bijv. bij reorganisatie van je systeem, en de database van de bibliotheek niet meer functioneert. Als je de fotobestanden dan niet netjes hebt geordend in mapjes, kom je er nooit meer uit.


Hoewel ik zelf ook binnen LR gewoon een mappenstructuir hanteer (en adviseer), zolang je netjes je foto's èn bibliotheek bestanden backupt kan er nog zoveel met je PC gebeuren, heb je alles met een paar muisklikken (en geduld) zo weer terug in de oude staat. Ook zonder mappenstructuur :wink:

Tenzij je helemaal van LR afstapt natuurlijk, om welke reden dan ook.
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4521


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Capture NX vs Lightroom

Berichtdoor Frank B » di jul 07 2015 12:56 pm

Nog een linkje naar artikelen van de LR queen, doe er je voordeel mee zou ik zeggen

http://www.lightroomqueen.com/articles/
Gebruikersavatar
Frank B

Forumlid
Berichten: 1556


Locatie: Groningen
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Capture NX vs Lightroom

Berichtdoor Hans Kühn » di jul 07 2015 1:34 pm

Zoals ik al aangaf "Al komt nu wel heel duidelijk de trage verwerking aan het licht. Toch kan ik nu geleidelijker aan overstappen en dat is ook wel weer heel prettig."

Ik kan nu in alle rust de overstap maken. Of dat met Lightroom is weet ik nog niet helemaal zeker. Ik heb Lightroom 5 en ben eigenlijk niet van plan om over te stappen naar het CC gebeuren.
Mogelijk is er ook een open source programma wat aansluit op Gimp. Tips?

Begrijp me goed. Fotografie is een hobby, en die mag best wat geld kosten. Maar dat geld geef ik liever uit aan apparatuur dan maandelijks een bedrag te betalen voor software. Ieder zijn voorkeur.
Gebruikersavatar
Hans Kühn

Clublid
Berichten: 250


Locatie: Zoetermeer
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Capture NX vs Lightroom

Berichtdoor Skippy » di jul 07 2015 1:43 pm

Je hoeft niet per sé voor het CC abonnement model te kiezen, je kan ook de stand-alone versie van Lightroom kopen.
Skippy

Moderator
Berichten: 11666


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Fotobewerking en archivering”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten