"Onmisbare" accessoires en apps voor Ipad

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.

Onderwerp:

Re: "Onmisbare" accessoires en apps voor Ipad

Berichtdoor gvdnberg » wo jul 08 2015 11:06 am

Tamelijk omnisbaar en ook meegeleverd met je iPad: een oplaadapparaatje met kabeltje. Mijn ervaring is dat zo'n ding extra in de auto of in je tas prettig is bij onverwachte omstandigheden. Hoewel een strakke discipline je voor veel verrassingen kan behoeden.mijn iPad gaat elke avond bij het slapengaan aan de lader. Dus 's ochtends heb ik altijd een volledig opgeladen exemplaar.
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,
Actieve Nikon gebruiker met The difference maker, mooi glas en nog wat spullen. Vraag even een nefje als je mijn foto's wilt verbeteren. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
Gebruikersavatar
gvdnberg

Clublid
Berichten: 3132


Locatie: Tilburg
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: "Onmisbare" accessoires en apps voor Ipad

Berichtdoor Léon Obers » wo jul 08 2015 11:30 am

Niet voor de iPad, maar voor Android heb ik wel eens een lijstje gemaakt.
Diverse ervan zijn waarschijnlijk ook voor het iOS te krijgen.
Dus voor wie inspiratie wil opdoen: viewtopic.php?f=52&t=51782
Vriendelijke groet, Léon Obers
Gebruikersavatar
Léon Obers

Forumlid
Berichten: 14887


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: *****

Onderwerp:

Re: "Onmisbare" accessoires en apps voor Ipad

Berichtdoor MarcoEos70D » ma jul 27 2015 2:54 pm

Zo, ik ben inmiddels een beetje gewend aan de Ipad. En ik heb geen spijt: wat een topapparaat is dat. Het lijkt soms wel of dat ding gedachten kan lezen, zo intuïtief werkt het. Regelmatig denk ik “hé, zou dat zus of zo werken”, en negen van de tien keer werkt het dan ook zo ;-)

De apps gaan wel hard ;-) Heb er alleen al voor m’n fotografie een heel rijtje gedownload: Flickr, Youpic, 500px, Pixelmator, PS Express, Image size en natuurlijk Eos remote. Ook voor zakelijke doeleinden gaat het hard: Dropbox, Word, Excel, Powerpoint, KvK en de Citrix Receiver. Voor de Social Media heb ik Tapatalk, Twitter, Facebook, Messenger en LinkedIN erop gegooid, en natuurlijk mogen Spotify, Marktplaats, NOS en Buienrader niet ontbreken.

En dan heb ik het nog niets een over de games (voor mijn zoontje, uiteraard) :D

De Kensington Keycase is erg handig voor gebruik achter een bureau of tafel, maar niet voor gebruik in de hand. Daarvoor zit er teveel speling tussen de voor- en achterkant. Ik denk dat ik een gewone case ga kopen voor dagelijks gebruik, en alleen tijdens vergaderingen gebruik maak van de Kensington Case. Ik kreeg hier de tip om eens te kijken naar Jisoncase (zie hier). Erg mooie handgemaakte leren cases. En niet eens heel duur.

Kortom; ik ben er blij mee!

Verdere tips en ervaringen qua apps blijven welkom, overigens.


AfbeeldingIMG_8139A by marcoeoscanon, on Flickr

Afbeelding
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-

Marco Weening Fotografie
Gebruikersavatar
MarcoEos70D

Forumlid
Berichten: 2329


Ervaringsniveau: ****


Terug naar “Computer hardware en software algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten