Oplossing voor de eror -[F] bij Nikkor 18-135 standaard zoom

Discussies over standaardzoom objectieven zoals de 18-70 mm, 28-80 mm of 24-120 mm
George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

resultaat?

Bericht door George Fennes » zo nov 11 2007 10:32 pm

Onno jij schreef in een vorig bericht:

Code: Selecteer alles

Ik heb een vergelijkbaar probleem sinds afgelopen weekend met mijn drie jaar oude D70. Het begon met een haperende verbinding met mijn Tokina 12-24 (met wat rommelen werkte het meestal weer) maar nu is het helemaal over. Ook mijn andere (Nikon) objectieven geven geen gehoor meer. 
Morgen tussen klantbezoeken piep ik even langs Beverwijk. 
Ik ben benieuwd hoe het is afgelopen. :oops:

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

monteur

Bericht door monteur » wo nov 14 2007 5:18 pm

Die geluiden komen er bij mij gelukkig niet uit. Hij is juist stil en snel, maar maakt soms slecht contact met de camera. Maar als de lens ook geen errors creeert dan is het een heel fijne lens. :lol: Je moet zoals alle groot bereik zoom lensen een beetje uit de uitertsten blijven, maar dan gaat het geweldig. Een beetje lichtgevoeliger misschien.
Heb mijn lens trouwens net aangeboden bij Nikon Service in Beverwijk. Hopelijk komt het nu goed. :roll:

nikonvos
Forumlid
Forumlid

Bericht door nikonvos » wo nov 14 2007 11:09 pm

Ik ben benieuwd wat dat oplevert. De eigenaar van de lens had nog niets gemerkt maar het zou zomaar kunnen dat ie op zijn body wel goed werkt. Hij heeft zich deze lens met een D80 aan laten smeren terwijl hij er geen hout verstand van heeft. Nu mag ik het oplossen van hem. Morgen ga ik zijn body ophalen en dan maar uitproberen.

Gr. Wim
D80

marx

Bericht door marx » do nov 15 2007 10:13 am

ik heb zelf een 18-135 bijgekocht voor de vakanties (ik had al een 18-70 die ik dagelijks gebruik) maar op vakantie wil niet mijn hele tas mee hoeven sjouwen, dan is de 181-35 ideaal.

Mijn exemplaar maakt wel wat geluid, maar dit komt vaker voor met deze lens, en geen errors tot nu toe, na een paar dagen testen.

Misschien alleen een bepaalde serie die dit probleem heeft?

Hanfo

Bericht door Hanfo » do nov 15 2007 11:20 am

Ik heb het probleem nog niet gehad met mijn 18-135. Maar als ik het hier en daar zo lees houdt ik m'n hart vast.

nikonvos
Forumlid
Forumlid

Bericht door nikonvos » do nov 15 2007 1:06 pm

Vandaag wat foto's gemaakt langs de Maas, maar er zijn gewoonweg geen scherpe foto's uit te krijgen. Behoorlijke kleurschifting en veel ruis, zelfs bij 200 iso. Scherpstelling nu alleen nog handmatig. Balen, want qua bereik een zeer interessante lens. Jammer. Van errors trouwens nog geen last gehad.

Gr. Wim
D80

Hanfo

Bericht door Hanfo » do nov 15 2007 2:30 pm

NIKONVOS schreef:Vandaag wat foto's gemaakt langs de Maas, maar er zijn gewoonweg geen scherpe foto's uit te krijgen. Behoorlijke kleurschifting en veel ruis, zelfs bij 200 iso. Scherpstelling nu alleen nog handmatig. Balen, want qua bereik een zeer interessante lens. Jammer. Van errors trouwens nog geen last gehad.
Gr. Wim
Dan doe je iets niet goed, ik heb anders haarscherpe opnamen met dit objectief. Of je hebt echt een bagger exemplaar! :?

nikonvos
Forumlid
Forumlid

Bericht door nikonvos » do nov 15 2007 11:22 pm

Ik houd alle mogelijkheden nog open, maar het maakt niet uit wat ik instel op de camera. De autofocus blijft pendelen en meestal geeft hij de scherpstelvelden niet eens aan. Dan valt er weinig scherp te stellen en kan ik zowieso niet afdrukken. Optie 2 is aannemelijk, nl. baggerlens. Ik heb vandaag ook de camera van de eigenaar aan de lens gehangen en dezelfde problemen. Terwijl mijn eigen 35-70 wel perfect werkt op de beide camera's.

Gr. Wim
D80

monteur

Bericht door monteur » vr nov 16 2007 9:28 am

Die klachten heb ik gelukkig niet. De mijne heeft alleen zo nu en dan communicatieproblemen met de camera in de vorm van een [F] Error. Na wat rommelen doet hij het dan weer, maar maak je kans net het moment te missen. :cry:
Als die error er niet is is het een hele prettige allround lens, snel, stil en scherp. :lol: De enige negatieve kant is de lichtgevoeligheid, maar dat hou je met zo een groot bereik
Heb overigens mijn lens aangeboden bij Nikon Servicecentre Beverwijk. Ben benieuwd. :?:

Hanfo

Bericht door Hanfo » vr nov 16 2007 9:35 am

NIKONVOS schreef:Ik houd alle mogelijkheden nog open, maar het maakt niet uit wat ik instel op de camera. De autofocus blijft pendelen en meestal geeft hij de scherpstelvelden niet eens aan. Dan valt er weinig scherp te stellen en kan ik zowieso niet afdrukken. Optie 2 is aannemelijk, nl. baggerlens. Ik heb vandaag ook de camera van de eigenaar aan de lens gehangen en dezelfde problemen. Terwijl mijn eigen 35-70 wel perfect werkt op de beide camera's.
Gr. Wim
Uit je verhaal kan ik opmaken dat het objectief gewoon kaduuk is :cry:
Ik zou 'm laten nakijken door Beverwijk mits je nog garantie hebt. Het is wel bekend dat je bij deze lens iets moet door diafragmeren om de optimale scherpte te halen.

nikonvos
Forumlid
Forumlid

Bericht door nikonvos » vr nov 16 2007 11:19 pm

Dat het objektief kapot is daar begin ik nu wel overtuigd van te raken. Ik begin ook een beetje bang te worden om zo'n lens voor mezelf aan te schaffen. Op diverse forums lees je nogal negatieve berichten over deze lens. Ik ga me eerst nog eens even bezinnen wat ik eigenlijk wil. Deze lens gaat in ieder geval terug naar de eigenaar , die heeft nog garantie want de lens is in februari gekocht.

Gr. Wim
D80

GdP

Bericht door GdP » za nov 17 2007 12:48 am

Ik snap Nikon niet. Je kan het toch niet maken met dit soort rommel op de markt te komen. Dan vlucht toch uiteindelijk een ieder naar merken als Tamron, e.d.
Daar hoor je nooit wat van!

Gerrit

Hanfo

Bericht door Hanfo » za nov 17 2007 10:04 am

Negatief nieuws is er meer en blijft ook langer hangen bij mensen.
Ik heb tot nu toe geen problemen met mijn 18-135mm, prima objectiefje voor het geld.

nikonvos
Forumlid
Forumlid

Bericht door nikonvos » zo nov 18 2007 12:44 am

Ik lees bv. bij Cameranu.nl dat dezelfde lens in 2 uitvoeringen te koop is. Als los gekocht in originele doos en als bulk. Zit 30 euro verschil in. Maar zit hier dan ook kwaliteitsverschil in? Zou het kunnen zijn dat de lens die je als kitlens aan een D80 koopt van mindere kwaliteit is dan een los gekochte in de originele doos? Vragen...vragen... Wie kan het zeggen?

Gr. Wim
D80

monteur

Bericht door monteur » do nov 22 2007 5:45 pm

Lens terug van Service Centre en veel sneller dan beloofd, reeds met enkele dagen. Men zou er niks aan gevonden hebben, maar lens zit nu beter op camera, zonder enige speling en geeft geen errors meer. :D
Hopelijk blijft het zo.

Plaats reactie

Terug naar “Standaardzoom”