Als je de beschikking hebt over Photoshop, zou je het ook met een eigen 'brush' kunnen doen. Zelf doe ik het tegenwoordig ook op die manier. In het kort:
- Op een witte(!) achtergrond (1000x1000 pixels is een mooi begin) met zwart(!) je eigenlijke logo maken (kan een combi van een plaatje, iets getekends en/of tekst zijn, maar wel alles in het zwart).
- Dit plaatje sla je op als 'brush-preset' (omdat alles zwart-wit is, wordt eigenlijk alleen de vorm van je logo (het zwarte deel) opgeslagen)
- Je opent de foto waar je logo in moet komen in Photoshop en kiest de penseel ('brush') uit het menu of door de B van brush te typen. Daarna kies je de zojuist opgeslagen 'brush-preset' als penseel in het menu bovenin (is de laatste in het lijstje)
- Omdat je nu met een eigengemaakt penseel aan het tekenen bent, kun je de grootte aanpassen, maar ook de kleur kiezen die je wilt. Als je dan ook nog op een nieuwe, transparante laag (dus zonder achtergrondkleur) tekent, kun je je logo op elke plaats zetten die je wilt, in elke grootte en in elke kleur die je mooi vindt. Achteraf is het logo - mits op een aparte laag gezet - ook nog te verplaatsten (move tool), te verschalen en je kunt ook nog de transparantie van de laag met je logo aanpassen. Met andere woorden: je kunt er alles mee doen wat ook met een 'normaal' penseel kunt, zelfs tekenen, al is 1 keer kort klikken in dit geval natuurlijk voldoende...
Het lijkt wellicht veel werk, maar is reuze simpel (zelfs ik kan het

). Eventueel zijn op Youtube wel demo-filmpjes te vinden als je zoekt op 'brush-preset' maken...
Ik hoop dat je er wat aan hebt. Veel succes!
Rob