Prijsverschillen NL vs D

Discussies over ons favoriete merk

Onderwerp:

Prijsverschillen NL vs D

Berichtdoor wbree » ma jul 27 2015 12:16 pm

Ik zit te dubben tussen de aanschaf van de D7200 of toch gaan voor full frame met de D750.
Wat mij opvalt is dan de Nederlandse leveranciers zich aan de adviesprijzen houden terwijl in Duitsland deze camera's voor € 200,- respectievelijk € 300,- minder over de toonbank gaan.

Is het de moeite waard tijdens mijn vakantie in Duitsland even langs de MediaMarkt te gaan? Lijkt toch snel verdient. :)
En met Europese garantie lijkt ook dat geen probleem.
Body: Nikon D750, D7500. Lens: (FX) Nikon 50mm/f1.4, 60mm/f2.8, 24-120mm/f4, 70-200mm/f2.8, Tamron 16-30mm f/2.8, (DX) 35mm/f1.8, 18-200mm/f3.5-5.6, Tokina 11-16mm/f2.8, Tamron 17-50/f2.8, Sigma 100-300mm/f4.
Gebruikersavatar
wbree

Clublid
Berichten: 32


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Prijsverschillen NL vs D

Berichtdoor pfitskie » ma jul 27 2015 12:56 pm

Ik zou van mijn vakantie gaan genieten.
gr
Peter
pfitskie

Forumlid
Berichten: 349


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Prijsverschillen NL vs D

Berichtdoor iefie » ma jul 27 2015 1:44 pm

ik zou het doen.
heb toen voor mijn zoon ook de xbox one daar gekocht toen hij hier pas een jaar later uitkwam.
200/300 eu is een hoop geld
D90 /mb-d80 / 18-70 / 70-300 VR / 70-210D /35 1.8 / 50 1.8 / Tamron 90mm 2.8 macro / 2x sb-700.
Gebruikersavatar
iefie

Forumlid
Berichten: 1704


Locatie: spijkenisse
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Prijsverschillen NL vs D

Berichtdoor gijs sandberg » ma jul 27 2015 1:46 pm

Beste W,
re: leveranciers zich aan de ...
Geloof niet altijd wat je op internet ziet staan.
Winkelprijzen zijn vaak het resultaat van vraag , aanbod en concurrentie; en in internationale verschillen in BTW tarief.
Ik zou gewooon een vertrouwde winkelier in de omgeving uitzoeken.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Gebruikersavatar
gijs sandberg

Clublid
Berichten: 6805


Locatie: Zuid Holland
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Prijsverschillen NL vs D

Berichtdoor JvdKooij » ma jul 27 2015 1:47 pm

even snel gekeken via amazon.de maar scheelt voor de D750 inderdaad bijna 400 euro, das een hele hoop geld vind ik.
Groetjes,
Jaap
Gebruikersavatar
JvdKooij

Forumlid
Berichten: 3168


Locatie: Podgornoe
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Prijsverschillen NL vs D

Berichtdoor iJoost » ma jul 27 2015 6:29 pm

Als je wilt dat je lokale Nikon dealer nog duurder wordt en uiteindelijk helemaal verdwijnt, dan moet je dat vooral doen, ja.

Keuzes en gevolgen... ;-)
iJoost



Onderwerp:

Re: Prijsverschillen NL vs D

Berichtdoor CaptainHook » ma jul 27 2015 7:52 pm

@InternetJoost: die trend is al lang ingezet en onontkoombaar.
Het is een illusie om te denken/hopen dat de lokale winkel blijft bestaan. Helaas, maar waar. :|
CaptainHook



Onderwerp:

Re: Prijsverschillen NL vs D

Berichtdoor JvdKooij » ma jul 27 2015 7:55 pm

om eerlijk te zijn heb ik of alles via internet besteld, of tweedehands particulier.
De lokale fotoboer kan mij namelijk echt niets meer vertellen dan dat ik aan info kan vinden op internet (zeker niet ter waarde van 400 euro in ieder geval).
Groetjes,
Jaap
Gebruikersavatar
JvdKooij

Forumlid
Berichten: 3168


Locatie: Podgornoe
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Prijsverschillen NL vs D

Berichtdoor CaptainHook » ma jul 27 2015 8:00 pm

Zoals Jaap al heeft ondervonden (en ondergetekende ook).
De service, de garantievoorwaarden, het assortiment en de prijsstelling van een gigant als amazon zijn inmiddels die van de lokale winkelier al lang ontstegen. Zo soepeltjes als b.v. amazon in Duitsland met vragen, retouren en service omgaat, dan heb ik zelfs vroegah, in de fysieke winkel, nog nooit meegemaakt. :thumbup:
CaptainHook



Onderwerp:

Re: Prijsverschillen NL vs D

Berichtdoor Snowdog » ma jul 27 2015 9:09 pm

Nou , het scheelt toch aardig .

Kijk maar eens bij de topseller ( pijltje links en pijltje links )

http://www.mediamarkt.de/marke/nikon/

Ik woon 5 km van de Nederlandse en 5 km van de Duitse Media Markt , en het loont zich zeker om de prijzen ook nog eens tussen beiden te vergelijken .

Gr Ron .
Gebruikersavatar
Snowdog

Forumlid
Berichten: 161


Locatie: Limburg
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Prijsverschillen NL vs D

Berichtdoor wbree » ma jul 27 2015 9:42 pm

iJoost schreef:Als je wilt dat je lokale Nikon dealer nog duurder wordt en uiteindelijk helemaal verdwijnt, dan moet je dat vooral doen, ja.

Keuzes en gevolgen... ;-)

Veel duurder dan adviesprijzen hanteren zal het heus niet worden. :wink:
En deze prijzen worden ook door befaamde web-winkels (cameranu, FotoKonijnenberg, Kamera Express, Cameraland e.d.) gehanteerd. Kennelijk kan men dit zich permitteren.
Body: Nikon D750, D7500. Lens: (FX) Nikon 50mm/f1.4, 60mm/f2.8, 24-120mm/f4, 70-200mm/f2.8, Tamron 16-30mm f/2.8, (DX) 35mm/f1.8, 18-200mm/f3.5-5.6, Tokina 11-16mm/f2.8, Tamron 17-50/f2.8, Sigma 100-300mm/f4.
Gebruikersavatar
wbree

Clublid
Berichten: 32


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Prijsverschillen NL vs D

Berichtdoor Roy Kersbergen » ma jul 27 2015 10:02 pm

Niet Nikon gerelateerd maar ik heb zelf mijn Sony A7 II met Zeiss 24-70 in Duitsland besteld, dit scheelde bijna 400 euro en dat is toch serieus geld. Pakketje was ook netjes binnen 3 dagen binnen.
Gebruikersavatar
Roy Kersbergen

Forumlid
Berichten: 1680


Locatie: Doesburg
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Prijsverschillen NL vs D

Berichtdoor amstel » di jul 28 2015 9:51 am

Scheelt idd veel eurie,s als men in duitsland besteld.
amstel

Forumlid
Berichten: 117



Onderwerp:

Re: Prijsverschillen NL vs D

Berichtdoor Hans Braakhuis » di jul 28 2015 9:54 am

Uit m`n test verslag:

Over de prijs: wanneer gaat Nikon voor de steeds kleiner wordende wereld één prijs
hanteren. Het hele probleem van de grijze markt in een keer aangepakt. 01-05-2015: Nikon
Rumors: New low price: grey market D750 camera now USD$1,499.99

Meer van belang is het gegeven dat de Nederlandse winkel prijzen tegenwoordig in de loop
van de tijd niet meer omlaag gaan. Dat verschijnsel heb ik hier besproken. Bij de
Nederlandse introductie op 1-9-14 was de advies verkoopprijs €2699. De winkel prijzen
begonnen zo rond de 2200 euro en daar is nu (mei 2015) zo’n 50 euro van af gegaan. Het
zou logisch zijn dat een D750 net iets duurder is dan een D610. De prijs daarvan is nu (mei
2015) rond de 1500 euro.
In de USA betaal je tot maximaal $ 2,299, zeg zo’n 1.811 euro (Mid-market rates:
2014-10-27 10:24 UTC) exclusief de locale tax die varieert tussen 0 en 16%. Zelf ga ik dus
altijd naar Oregon. Zeg zo’n 1.330 euro, tel er 6% lokale belasting bij, zeg 1.410 euro, doe er
een vliegticket naar New York bij van 730 (KLM) wordt het totaal 2.140, hou je nog 10 euro
over. Het kan gemakkelijker, met Europese garantie, haal de D750 in Duitsland.

Hier het verslag zelf:
http://www.hansbraakhuis.nl/test-Nikon-D750.pdf

En hier de info over de "laagste prijs garantie in Nederland":
http://www.hansbraakhuis.nl/Prijsafspraken.pdf
Gebruikersavatar
Hans Braakhuis

Forumlid
Berichten: 6051


Locatie: Gelderland
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Prijsverschillen NL vs D

Berichtdoor Cyrus » di jul 28 2015 10:22 am

Gewoon in Duitsland halen, als je er toch bent. Je hebt gewoon garantie, aangezien het een aankoop binnen de EU is. Nikon NL en NSP in Beverwijk doen daar ook niet moeilijk over: er zit gewoon een Europese garantiekaart in de doos.

Houd er wel rekening mee dat de handleiding in het Duits zal zijn. Kun je eventueel kosteloos (dwz tegen verzendkosten) laten omruilen voor een versie in de taal die je wenst.

En uiteraard is de handleiding in PDF bij Nikon te downloaden, eveneens in de taal die je wenst.
Groeten,
Edwin

flickr - website
Gebruikersavatar
Cyrus

Clublid
Berichten: 3338


Locatie: NH
Contacteer:


Terug naar “Nikon”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten