Windows 10

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.

Onderwerp:

Re: Windows 10

Berichtdoor Roy Kersbergen » wo jul 29 2015 1:29 pm

Het kan zijn dat je eerst nog wat updates via windows update moet binnen halen.
Gebruikersavatar
Roy Kersbergen

Forumlid
Berichten: 1680


Locatie: Doesburg
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Windows 10

Berichtdoor Peter » wo jul 29 2015 1:33 pm

ReneG schreef:Ik heb ondertussen ook windows 10 en ben zelf (samen met vele collega's) tot de conclusie gekomen dat een geheel nieuwe installatie veel beter werkt dan een upgrade. Iedereen die een 'upgrade' deed, bijv. vanaf windows 8.1, heeft in meer of mindere mate problemen (bij mij werkt Office bijv. totaal niet meer fatsoenlijk, ook niet na herinstallatie van Office).

Zij die een cleane installatie hebben gedaan ondervonden echter geen problemen.


Je moet eerst toch een upgrade doen alvorens een clean install ?
anders mis je je licentie key
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7766


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Windows 10

Berichtdoor ReneG » wo jul 29 2015 1:39 pm

Nee, wij hebben corporate versies.

@Roy, jij ondervindt misschien geen prolemen maar een stuk of 8 collega's hier wel (waaronder ik) en we hebben alle updates binnen. De mensen met Clean Installs hebben geen issues, maar in mijn geval bijvoorbeeld is de input van toetsaanslagen in office gezakt naar zo'n 10 per minuut. Erg handig als je een document moet typen. En zo zijn er meer issues na upgrade (random crashes etc.). De clean installs hebben daar geen last van.

Ik ga mijn PC thuis in ieder geval niet upgraden. Als dat betekent dat ik geen gratis versie kan krijgen, ook prima.
Spul waarmee je foto's maakt...
Gebruikersavatar
ReneG

Clublid
Berichten: 5048


Locatie: Regio Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Windows 10

Berichtdoor iefie » wo jul 29 2015 1:46 pm

Apart. Misschien is de zakelijke editie niet zo goed. Draai hier al paar weken de rtm versie en totaal geen problemen. Vind het helemaal geweldig win 10. Vooral de edge browser....alleen favorieten zien er niet uit. Veelste groot

ief
D90 /mb-d80 / 18-70 / 70-300 VR / 70-210D /35 1.8 / 50 1.8 / Tamron 90mm 2.8 macro / 2x sb-700.
Gebruikersavatar
iefie

Forumlid
Berichten: 1704


Locatie: spijkenisse
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Windows 10

Berichtdoor Roy Kersbergen » wo jul 29 2015 1:47 pm

Peter schreef:Je moet eerst toch een upgrade doen alvorens een clean install ?
anders mis je je licentie key

Hoe dat precies gaat is nog steeds onduidelijk en zijn verschillende discussies over.
Gebruikersavatar
Roy Kersbergen

Forumlid
Berichten: 1680


Locatie: Doesburg
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Windows 10

Berichtdoor iefie » wo jul 29 2015 2:02 pm

gaat vanzelf, bij setup gaat hij eerst de updates downloaden en daar na krijg je de keuze van update of volledig
D90 /mb-d80 / 18-70 / 70-300 VR / 70-210D /35 1.8 / 50 1.8 / Tamron 90mm 2.8 macro / 2x sb-700.
Gebruikersavatar
iefie

Forumlid
Berichten: 1704


Locatie: spijkenisse
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Windows 10

Berichtdoor Roy Kersbergen » wo jul 29 2015 2:13 pm

Het ging meer om de licentie. Ik heb bijv. Win 8.1 en wil upgraden naar 10. Tot zo ver geen probleem maar wat nu als mijn hardeschijf kapot gaat en ik er een nieuwe schijf in stop en een clean install wil doen vanaf de iso die ik van Microsoft heb, welke key moet ik dan gebruiken?
Gebruikersavatar
Roy Kersbergen

Forumlid
Berichten: 1680


Locatie: Doesburg
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Windows 10

Berichtdoor Hasselbox » wo jul 29 2015 2:42 pm

Als ik goed lees, de key van de versie win7 of 8.
Laatst gewijzigd door Cyrus op wo jul 29 2015 10:21 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd
Gebruikersavatar
Hasselbox

Forumlid
Berichten: 888


Locatie: Furenthela
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Windows 10

Berichtdoor iefie » wo jul 29 2015 2:59 pm

@Roy
Download het programma'tje van deze site
Het heet Belarc
Deze scant je systeem en na de scan ergens onderin staan al je licentie codes

graag gedaan
http://computertotaal.nl/apps-software/hoe-achterhaal-ik-mijn-windows-licentiecode-63762
D90 /mb-d80 / 18-70 / 70-300 VR / 70-210D /35 1.8 / 50 1.8 / Tamron 90mm 2.8 macro / 2x sb-700.
Gebruikersavatar
iefie

Forumlid
Berichten: 1704


Locatie: spijkenisse
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Windows 10

Berichtdoor Peter » wo jul 29 2015 3:01 pm

Roy Kersbergen schreef:Het kan zijn dat je eerst nog wat updates via windows update moet binnen halen.



nope, Tweakers schrijft 'poep' Tegenwoordig is iedereen daar Tweaker :D
De truuk die beschreven is download alleen de installatie bestanden, meer gebeurt er niet. Dus geen feitelijke instal.
Ik ga de ISO downloaden

All this does is redownloads the Windows.~BT files you already had.
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7766


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Windows 10

Berichtdoor Roy Kersbergen » wo jul 29 2015 3:06 pm

Hasselbox schreef:Als ik goed lees, de key van de versie win7 of 8.

Dat is dus niet duidelijk...

iefie schreef:@Roy
Download het programma'tje van deze site
Het heet Belarc
Deze scant je systeem en na de scan ergens onderin staan al je licentie codes

graag gedaan
http://computertotaal.nl/apps-software/hoe-achterhaal-ik-mijn-windows-licentiecode-63762

Mijn licentie codes weet ik wel. Maar net een clean install (VM) op mijn ESX server gedaan met een ongebruikte key van Windows 7 en die werkt dus niet. Je kunt dus niet zomaar een clean install doen want een Windows 10 licentie heb je niet.
Gebruikersavatar
Roy Kersbergen

Forumlid
Berichten: 1680


Locatie: Doesburg
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Windows 10

Berichtdoor MarcoEos70D » wo jul 29 2015 5:10 pm

iefie schreef:@Roy
Download het programma'tje van deze site
Het heet Belarc
Deze scant je systeem en na de scan ergens onderin staan al je licentie codes

graag gedaan
http://computertotaal.nl/apps-software/hoe-achterhaal-ik-mijn-windows-licentiecode-63762

Top tip!! :thumbup:
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-

Marco Weening Fotografie
Gebruikersavatar
MarcoEos70D

Forumlid
Berichten: 2329


Ervaringsniveau: ****

Onderwerp:

Re: Windows 10

Berichtdoor iefie » wo jul 29 2015 6:15 pm

Roy. Moet je je licentie als eerste opgeven ? Of mag t ook later?

ief
D90 /mb-d80 / 18-70 / 70-300 VR / 70-210D /35 1.8 / 50 1.8 / Tamron 90mm 2.8 macro / 2x sb-700.
Gebruikersavatar
iefie

Forumlid
Berichten: 1704


Locatie: spijkenisse
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Windows 10

Berichtdoor Peter » wo jul 29 2015 6:56 pm

Upgrade naar windows 10 gereed, pakt niet eens de (legale) licentie code mee :thumbdown:

ronkende KMS severs :thumbdown:
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7766


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Windows 10

Berichtdoor Hasselbox » wo jul 29 2015 7:38 pm

Gelezen op de fb pagina van M.soft.
Vraag: Hoe kan ik een schone installatie uitvoeren, nadat ik Windows 10 heb bijgewerkt?

Antwoord: Zodra de pc gratis is bijgewerkt naar Windows 10, wordt deze automatisch geactiveerd. Je kunt daarna, op de pc waarop je de gratis update eerder hebt uitgevoerd, opstarten vanaf een Windows 10 medium om Windows 10 opnieuw te installeren. Je hoeft Windows 10 dus niet opnieuw te kopen of terug te gaan je vorige Windows versie. De Windows 10 FAQ geeft aan welke Windows 7 of Windows 8.1 versies je kunt upgraden naar Windows 10. Hierin vind je meer informatie over Windows 10 die wij vorige maand reeds bekend hebben gemaakt.

Om Windows 10 schoon te installeren, op een apparaat dat je reeds gratis hebt bijgewerkt, kun je het volgende doen:
1. Een installatie medium van Windows 10 (ISO) maken voor USB stick dan wel Dvd.
2. De Windows installatie uitvoeren en daarbij het invoeren van een product sleutel overslaan. Windows 10 zal zich op deze apparaten namelijk automatisch online activeren. De optie om het invoeren van de product sleutel over te slaan, zal enkel aanwezig zijn bij het starten van het installatie medium, dat je reeds eerder hebt gemaakt. Je hebt dus geen Windows 10 product sleutel nodig wanneer je Windows 10 al hebt bijgewerkt met behulp van de gratis upgrade.

Vraag: Wat gebeurd er wanneer ik de hardware van mijn pc wijzig?

Antwoord: Wanneer essentiële hardware van pc wijzigt, zoals het moederbord, zal Windows opnieuw moeten worden geactiveerd. In dat geval is de gratis Windows 10 activatie niet meer geldig. Dit werkt hetzelfde als voorgaande upgrades zoals die van Windows 7 en 8.1.
P.S.
Het is volgens sommigen ten zeerste af te raden om de upgrade te installeren voordat je de melding van MS kreeg dat de download gereed is.
Gebruikersavatar
Hasselbox

Forumlid
Berichten: 888


Locatie: Furenthela
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “Computer hardware en software algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten