Nikon's gele garantiekaart

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.

Onderwerp:

Nikon's gele garantiekaart

Berichtdoor Robert » vr aug 21 2015 11:01 pm

Nikon's gele garantiekaart komt op den duur te vervallen:

Mijn laatste Nikon aankoop was een AF-S 20mm f/1.8G ED objectief bij een gerenommeerde fotozaak uit Nederland.
Er werd geen gele Nikon garantiekaart bijgeleverd. Navraag bij de verkoper leerde dat alle andere dozen van hetzelfde objectief ook geen garantiekaart bevatten.
De verkoper kon dat niet verklaren en ging op onderzoek uit. Ik kreeg de terugkoppeling dat Nikon geen losse garantiekaarten opstuurt maar dat ik uiteraard wel volledig garantie heb.

Dat antwoord beantwoorde niet mijn vraag dus nam ik contact op met Nikon Nederland met de vraag waarom er geen gele garantiekaart bijgeleverd werd.
Dit is de reactie van Nikon Nederland:
"Nikon zit momenteel in een overgangsfase wat betreft de bijgesloten garantiekaarten. Bij nieuwe producten wordt geen garantiekaart meer geleverd. Wel is er een garantiekaart op de gebruikshandleiding afgedrukt. Natuurlijk dient Nikon zich aan de regionale wetgeving te houden. Daarom is de garantiekaart niet meer van toepassing,
Indien u een product bij ons voor service of reparatie wil aanbieden is een aankoopbewijs voldoende."
groeten Robert
Gebruikersavatar
Robert

Clublid
Berichten: 2637


Locatie: Gelderland
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nikon's gele garantiekaart

Berichtdoor Kroontje » vr aug 21 2015 11:07 pm

Dus als ik het goed begrijp, krijg je hem ook niet meer per mail als hij geregistreerd heb / staat ...
Want ik heb mijn 20mm geregistreerd en kreeg alles per mail.
Kroontje



Onderwerp:

Re: Nikon's gele garantiekaart

Berichtdoor Robert » vr aug 21 2015 11:16 pm

Ik heb mijn objectief ook geregistreerd bij Nikon Nederland en ontving per email een 2-jarig garantie certificaat.
Of dat zo blijft weet ik niet.
groeten Robert
Gebruikersavatar
Robert

Clublid
Berichten: 2637


Locatie: Gelderland
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nikon's gele garantiekaart

Berichtdoor Piepenholleke » za aug 22 2015 1:51 am

Bij mijn laatst gekochte Nikon lens en na registratie, ontving ik geen zgn. 2e jaar garantiecertificaat. Contact daarover opgenomen. Antwoord was dat dit certificaat alleen voor de administratie van de klant was en dat dit niets af deed aan de twee jaar garantie. Kon zijn dat hij via de e-mail was toegezonden of dat deze in de spam terecht was gekomen. Geen van dit al dus. Vind het wel vreemd dat een toch wel kwalitatief/prijzig merk, waar eerst zoveel aandacht aan werd besteed wat dit soort zaken betreft, het nu zonder enige mededeling af laat weten op dit gebied. Ik weet, het gaat uiteindelijk over de te verlenen garantie maar toch. Is dit 2e jaar garantiecertificaat dan allemaal vergeefse poespas geweest ? De wettelijke twee jaar garantie was ook al van kracht toen ik mijn eerste (luxe uitgevoerde) 2e jaar garantiecertificaat ontving.
Dit zegt echter niets over de niet bijgesloten gele garantiekaart, maar misschien is die dan ook overbodig geworden.
Met vriendelijke groet,
Huub.
Piepenholleke

Forumlid
Berichten: 1021


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nikon's gele garantiekaart

Berichtdoor Hans Braakhuis » za aug 22 2015 7:41 am

Elders is de nieuwe versie al in gebruik. :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hans Braakhuis

Forumlid
Berichten: 6051


Locatie: Gelderland
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nikon's gele garantiekaart

Berichtdoor Cyrus » za aug 22 2015 11:10 am

Nieuw? Dat is in de USA al jaren zo...
Groeten,
Edwin

flickr - website
Gebruikersavatar
Cyrus

Clublid
Berichten: 3338


Locatie: NH
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nikon's gele garantiekaart

Berichtdoor jfbat » za aug 22 2015 11:57 am

Wat dat betreft loopt Nikon aan deze kant van de oceaan wel achter bij bijvoorbeeld Sigma (4 jaar) en Tamron (5 jaar). De Nikon-importeur in de VS heeft er blijkbaar wel vertrouwen in, misschien dat ze hier in Europa ook eens wakker gaan worden? ;)
Niet omdat het moet • Maar omdat het kan
D7100 [Si 35 f1.4 A • Ni 85 f1.8G • Ta 17-50 f2.8 • To 11-16 f2.8] • OM-D E-M10 [Pa 20 f1.7 • M.Z 14-42 f3.5-5.6 • Sa 7,5 f/3.5 fisheye]
Gebruikersavatar
jfbat

Forumlid
Berichten: 1017




Terug naar “Overige fotoapparatuur”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten