Nice

Onderwerp:

Re: Nice

Berichtdoor marcel.b » zo okt 04 2015 9:10 am

Mooie serie! foto 15 heeft een hoog ansichtkaart karakter :clap: super.
D4, Nikon glas, Feisol.
Fuji XT 1
Gebruikersavatar
marcel.b

Forumlid
Berichten: 3877


Locatie: Spijkenisse
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Nice

Berichtdoor Willem Focus » zo okt 04 2015 10:27 am

Steeds als ik op het forum hier kijk bij de nieuwe topics en ik zie Djunclesam staan, wil ik ook meteen je foto's zien. Altijd weer benieuwd wat je gemaakt hebt. En iedere keer is het weer een feestje om ze te bekijken.

Top Vincent :clap:


Groet Willem :wink:
Willem Focus

Clublid
Berichten: 1439


Locatie: Rijen
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Nice

Berichtdoor Vincent » zo okt 04 2015 11:13 am

Willem Focus schreef:Steeds als ik op het forum hier kijk bij de nieuwe topics en ik zie Djunclesam staan, wil ik ook meteen je foto's zien.


Dat is een mooi compliment :) Dank daarvoor!

Voor diegene die het nieuws volgen vanacht noodweer langs de kust met in sommige gebieden vrij ernstige gevolgen. In Nice bleef het bij wat overstromingen en momenteel zit de hele stad zonder water. Maar het zonnetje is weer aan dus alles gaat verder alsof er niets gebeurd is!!

21. Legday
Afbeelding
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4518


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nice

Berichtdoor Peter Dekkers » zo okt 04 2015 11:45 am

Vind het allemaal mooie platen en verbaas me steeds weer over die Fuji kwaliteit. Ik heb een Fuji XE 1 waar ik tot nu toe te weinig mee heb gedaan. Al dat na bewerken met die bergen RAW files is ook niet mijn ding. Ik herken het zeer wat je hierover schrijft.
Vanmiddag maak ik nog kort uitstapje vlak bij huis. Jouw foto's hebben er in ieder geval voor gezorgd dat ik mijn schoudertas met Nikon al terug heb gezet. De Fuji gaat rond mijn nek , ik moet wel eerlijk zeggen dat ik er erg aan moet wennen. Met name de autofocus, of beter de snelheid ervan. Maar de platen die eruit komen, Nice, mooi, geweldig hoe je het ook noemen wilt.

Gr
Peter Dekkers

Forumlid
Berichten: 128


Locatie: Oudenbosch
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nice

Berichtdoor Patrick » zo okt 04 2015 11:54 am

De X-E1 is een camera uit de eerdere modellenreeks van Fujifilm. Het zijn geen autofocusmonsters als je ze vergelijkt met een DSLR, maar het wordt steeds beter. Heb je de laatste firmware erop staan? Dat scheelt al een stukje.

Voor het soort beelden dat je hier ziet maakt die snelheid ook niet zoveel uit.

De camera's staan trouwens bekend om hun fraaie JPG bestanden. Ik denk dat er relatief veel serieuze fotografen op de JPG stand schieten met deze camera's juist daarom.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26813


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nice

Berichtdoor Vincent » zo okt 04 2015 12:06 pm

Ik krijg de RAW bestanden uit de Fuji ook gewoon niet zo goed als de jpegs die er uit komen... Misschien omdat ik Nikon NEFs gewend ben om na te bewerken. Of omdat hun jpeg engine gewoon zo goed is...

Af snelheid maakt inderdaad niet zoveel uit. Voor het snelle en betaalde fotowerk is de Fuji voor mij echt geen alternatief voor de Nikon set. Voor mij dus zeker geen vervanging maar een alternatief ernaast!!
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4518


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nice

Berichtdoor ATOR » zo okt 04 2015 3:18 pm

Leuke serie met mooi zacht licht. Lekker dat je je fotografie in de vakantiemodus kunt zetten.
Gebruikersavatar
ATOR

Clublid
Berichten: 2850


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nice

Berichtdoor Frankie » wo okt 07 2015 1:02 pm

Lekker afwisselende en onderhoudende serie, gaaf gemaakt met zo'n flutfuji :wink:
Gebruikersavatar
Frankie

Clublid
Berichten: 3318


Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nice

Berichtdoor Flandria » wo okt 07 2015 3:25 pm

Ik heb geen commentaar, het spijt me :wink2:
Flandria



Onderwerp:

Re: Nice

Berichtdoor Cees » wo okt 07 2015 3:35 pm

Prachtig, Vincent! Heb weer zitten genieten.
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Gebruikersavatar
Cees

Forumlid
Berichten: 15279


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nice

Berichtdoor DannySan » wo okt 07 2015 4:49 pm

Wow, wat een prachtige serie platen zeg!
Nikon Z5 met een FTZ-adapter voor het glaswerk.
Gebruikersavatar
DannySan

Forumlid
Berichten: 3766


Locatie: Het Noord'n
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nice

Berichtdoor JvdKooij » wo okt 07 2015 5:54 pm

mooie serie Vincent.
aantal punten die je zelf al opnoemt had ik al gezien, maar eigneljik ben je nog veel kritischer dan ik :D

ik houd het verder op mijn Panasonic G5, kan ik toch nog wat lenzen wisselen :D

Veel plezier verder op je vakantie!
Groetjes,
Jaap
Gebruikersavatar
JvdKooij

Forumlid
Berichten: 3168


Locatie: Podgornoe
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nice

Berichtdoor Aisha » vr okt 09 2015 9:21 am

Heel gaaf! Vooral de eerste 3 foto's geven voor mij precies weer wat ik in Nice gezien hebt. Het brengt zowaar fijne herinneringen terug!

Heb je geen last gehad van het noodweer?
Aisha

Forumlid
Berichten: 31


Locatie: Marseille
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Nice

Berichtdoor LJ-Jochem » vr okt 09 2015 10:31 am

Zoals gewoonlijk weer top platen :thumbup: Geeft weer wat inspiratie ook die ik opsla in mijn achterhoofd ;)

Ik ga me denk ik toch ook eens een beetje inlezen qua post-proces filtertjes, zitten mooie, bruikbare tussen volgens mij.
Groet, Jochem

| Nikon D750 | Samyang 14mm f/2.8 IF ED UMC AE | Tamron SP 24-70mm f/2.8 Di VC USD | Tamron SP 90mm f/2.8 Di VC USD | Tamron SP 70-200mm f/2.8 Di VC USD G2 |Yongnou Speedlight YN568EX |
|Flickr | 500px
|
Gebruikersavatar
LJ-Jochem

Clublid
Berichten: 734


Locatie: Beesd
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nice

Berichtdoor Vincent » vr okt 09 2015 11:48 am

LJ-Jochem schreef:Ik ga me denk ik toch ook eens een beetje inlezen qua post-proces filtertjes, zitten mooie, bruikbare tussen volgens mij.


Misschien dat ik binnenkort eens een VSCO topic open maar ik ben een beetje terughoudend vanwege de te verwachten reacties :wink: Zijn namelijk geen filters voor de beeldpuristen en pixelpeepers, en laten die nu juist het vaakste reageren

Het zijn gewoon emulaties van analoge films. De meeste VSCO filters voegen dus ruis toe, trekken kleuren eruit en hebben een curve aanpassing waardoor de zwart en hooglichten ontbreken. Ik ben er gek op, een hoop anderen krijgen er spontaan hoofdpijn van :wink: Maar zoals zo vaak, mooi beeld hoeft niet technisch perfect te zijn, en een technisch perfect beeld is niet per definitie mooi beeld :wink:

Dank voor alle reacties. Misschien dat ik nog een kleine update doe met wat meer foto's :angel:
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4518


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Straat-, documentaire- en reisfotografie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten