Stoeltje tussen de zonnedauw

Onderwerp:

Stoeltje tussen de zonnedauw

Berichtdoor gisela » za okt 17 2015 4:29 pm

Een van de eerste paddenstoeltjes die groeide tussen de zonnedauw ,een heel klein , en naar men zegt zeldzaam vlees etend plantje , ongeveer 1 a 2 centimeter hoog ,trouwens de druppeltjes op het plantje zijn geen waterdrups ,maar een plakkerige vloeistof waar insekten en dergelijke aan vast plakken ,het plantje verteerd ze en zet ze om in eiwitten .
Het plantje is ongelooflijk moeilijk te fotograferen ,,je moet echt met de neus tegen de grond :roll: in zulke gevallen mis ik toch wel een hoekzoeker of een klap-schermpje gelijk de D750 .
Even op de foto klikken op een zwarte achtergrond komt hij beter tot zijn recht .

Afbeelding
Ik ben niet bang om langzaam voorwaarts te gaan,maar alleen bang om stil te staan.
Gisela.
Gebruikersavatar
gisela

Forumlid
Berichten: 277



Onderwerp:

Re: Stoeltje tussen de zonnedauw

Berichtdoor iJoost » za okt 17 2015 4:45 pm

Sfeertje hoor. :-)
iJoost



Onderwerp:

Re: Stoeltje tussen de zonnedauw

Berichtdoor Ralph » zo okt 18 2015 3:33 pm

Mooie opname, vind wel dat de paddenstoel even beetle wegvalt tussen de zonnedauw.
Hoekzoeker is wel een handig hulpmiddel voor laagbijdegrondwerk :D
Gebruikersavatar
Ralph

Forumlid
Berichten: 1083


Locatie: Overijssel
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Stoeltje tussen de zonnedauw

Berichtdoor gisela » zo okt 18 2015 7:01 pm

Ralph schreef:Mooie opname, vind wel dat de paddenstoel even beetle wegvalt tussen de zonnedauw.
Hoekzoeker is wel een handig hulpmiddel voor laagbijdegrondwerk :D


Hier heb je een punt waar ik overheen gekeken heb ,hier zal ik zeker op gaan letten :thumbup:
Ik ben niet bang om langzaam voorwaarts te gaan,maar alleen bang om stil te staan.
Gisela.
Gebruikersavatar
gisela

Forumlid
Berichten: 277



Onderwerp:

Re: Stoeltje tussen de zonnedauw

Berichtdoor Frans Martens » ma okt 19 2015 4:52 pm

Ha Gisela, hoop te zeggen over deze foto. Als je iets naar rechts gegaan was met je camera, was het paddestoeltje zo te zien vrij gekomen van de zonnedauw. Maar ja, als, als.... De zonnedauw vind ik zelf overigens vele malen interessanter om te fotograferen dan dat paddestoeltje.
Als ik jouw was zou ik daar zeker nog eens terug gaan met mooi licht. Ik ben ervan overtuigd dat jij daar hele mooie foto's kunt maken.
Frans Martens

Clublid
Berichten: 1999


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Stoeltje tussen de zonnedauw

Berichtdoor gisela » ma okt 19 2015 11:00 pm

Frans Martens schreef:Ha Gisela, hoop te zeggen over deze foto. Als je iets naar rechts gegaan was met je camera, was het paddestoeltje zo te zien vrij gekomen van de zonnedauw. Maar ja, als, als.... De zonnedauw vind ik zelf overigens vele malen interessanter om te fotograferen dan dat paddestoeltje.
Als ik jouw was zou ik daar zeker nog eens terug gaan met mooi licht. Ik ben ervan overtuigd dat jij daar hele mooie foto's kunt maken.


Hoi Frans ,ik ben het helemaal met je eens ,de stoeltjes stonden ook met de tientallen precies tussen de zonnedauw , ik heb de zonnedauw inderdaad een keer eerder en alleen gefotografeerd ,geen gemakkelijke opgave , gelukkig staan er honderden plantjes ,ze zijn zo klein dat als je er niet bewust naar zoekt, je ze niet vindt ,en dan is het gebied nog volop in ontwikkeling ,en nog heel kwetsbaar , volgend jaar ga ik nog eens kijken hoe het met de plantjes gesteld is , wat macro fotografie betreft zijn we gezegend met een van de mooiste gebieden voor Insekten libellen vlindertjes en plantjes .
Ik ben niet bang om langzaam voorwaarts te gaan,maar alleen bang om stil te staan.
Gisela.
Gebruikersavatar
gisela

Forumlid
Berichten: 277




Terug naar “Macro en close-up”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten