Highlander schreef:Landerd schreef:Een koppeling waarmee je de lenzen ook op een Sony A7II kunt gebruiken met AF.
En waarom zou Nikon die moeten maken

Dat was niet de vraag van dit topic. Er werd gevraagd wat Nikon (nog) niet heeft. En zo'n koppeling hebben ze (nog) niet.
Waarom ze die zouden moeten maken? Omdat die er zeker gaat komen, al dan niet van Nikon. Dus willen ze daar nog iets aan verdienen zouden ze kunnen beslissen om er zelf een te maken.
Sony heeft met de A7II een heel mooi apparaat op de markt gebracht en die gaan zeker nog door met ontwikkelen. We zitten hier wel op een Nikon-forum maar dat wil niet zeggen dat we verplicht zijn tot alleen maar de aanschaf van Nikon-producten. Op dit moment vind ik de optie voor een geweldige body waar ik zowel de beste NIkon-lenzen alsook de beste Canon-lenzen (en andere merken) op kan gaan gebruiken een hele interessante optie.
Ik begrijp je achterliggende gedachte van je opmerking wel, want waarom zou Nikon iets op de markt brengen waardoor het mogelijk is om hun lenzen voortaan ook op andere merken body's te kunnen gebruiken, maar van de andere kant,....lang zal het niet duren voordat een andere fabrikant met zo'n koppeling zal komen.