Maandopdracht 26 - Beoordelen foto's

Fotografie maandopdracht. Per september 2011 is deze foto opdracht overgegaan in de NCN Foto opdracht.

Bij welke foto sprong jouw hart even op als het om een klassieker gaat.

Peiling eindigde op di dec 01 2015 1:02 am

Vero
1
3%
jfbat
0
Geen stemmen
Willem
1
3%
RvM
1
3%
Braincake
0
Geen stemmen
sled9e
1
3%
marcel.b
2
6%
jur001
2
6%
Sandor Gora
1
3%
edrocket
9
26%
Marwo
0
Geen stemmen
Highlander
4
11%
Hilda
1
3%
douwe
0
Geen stemmen
Alex
5
14%
Charlie Scene
0
Geen stemmen
L-J-Jochem
0
Geen stemmen
Josti
1
3%
Esther
0
Geen stemmen
noortje53
5
14%
Marwo
1
3%
Belinda
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 35

Onderwerp:

Maandopdracht 26 - Beoordelen foto's

Berichtdoor Mieke53 » zo nov 01 2015 1:02 am

Dankje allemaal voor het meedoen aan opdracht 26: "een echte klassieker"
Wat een leuks, interessants en creatiefs krijgen we weer voorgeschoteld.

We gaan weer voor de poll.

Linkje naar de foto's: http://www.nikon-club-nederland.nl/forum/viewtopic.php?f=61&t=62283
Linkje naar de huidige winnaars van 2015 http://www.nikon-club-nederland.nl/forum/viewtopic.php?f=61&t=60573
Gebruikersavatar
Mieke53

Forumlid
Berichten: 2385


Locatie: Houten
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Maandopdracht 26 - Beoordelen foto's

Berichtdoor Mieke53 » zo nov 01 2015 1:43 am

Ik trap even af.
Deze keer geen omschrijving, zit even in tijdnood.
Maar ik kan zeggen dat ik erg mooie foto's zie.
Er zijn natuurlijk ook bij mij favorieten, dat zegt verder niets over de anderen, kwestie van: wat komt binnen.
De kanshebbers waren voor mij: Vero, sled9e, edrocket, Highlander, Hilda, Alex, Charlie Scene, L-J-Jochem, Josti, Esther, Belinda.

Na veel wikken en wegen ga ik voor: edrocket.
Verser kan niet: :mryellow:
Daarbij: veel werk, perfect mooie kleur van de bloemkool, dat live draadje saus bovenin :) en ik ben gek op dit Hollandse gerecht.
Iedereen die niet genoemd is: ook prachtige foto's.
Gebruikersavatar
Mieke53

Forumlid
Berichten: 2385


Locatie: Houten
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Maandopdracht 26 - Beoordelen foto's

Berichtdoor Richard » zo nov 01 2015 9:13 am

Stoommachines hebben me van jongs af aan gefascineerd, mijn stem is naar Willem gegaan.
Met vriendelijke groet,

Richard
Gebruikersavatar
Richard

Serverbeheerder
Berichten: 3576


Locatie: West-Friesland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Maandopdracht 26 - Beoordelen foto's

Berichtdoor Sandor Gora » zo nov 01 2015 9:32 am

mijn toppers: 3 = Hilda , 2= Sled9e, 1 = noortje 53
met vriendelijke groeten,
Sándor Góra

http://www.gora.nl
Gebruikersavatar
Sandor Gora

Forumlid
Berichten: 214


Locatie: Vlaardingen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Maandopdracht 26 - Beoordelen foto's

Berichtdoor Willem Focus » zo nov 01 2015 12:38 pm

Tja,

Ik heb ook lang zitten kijken en staren. Hoewel ik het fotografisch gezien wellicht niet de beste opdracht vond van de laatste tijd, zitten er toch weer heel verrassende platen tussen.

Zelf had ik mijn foto nog graag vervangen voor een andere, maar door tijdgebrek ben ik niet toegekomen aan het maken van een nieuwe plaat van :
http://www.cafedebeyerd.nl/Fotopagina/Foto's%202015/Fotoalbums2015.html#3.jpg Wel een beetje jammer, want ik had iets moois in gedachte in de brouwerij aldaar. Maar goed, het zij zo.

dus de foto's die het voor mij moesten doen waren
De bloemkool.....met een papje !! top
Rodin...mooie poging

maar eigenlijk stond het voor mij al vast toen de foto geplaatst werd, niet omdat het zo'n mooie foto is, maar gewoon omdat het een echte top klassieker is en voor mij de allermooiste automobiel ooit gemaakt: de Duesenberg SJ van Marcel.

En daar sta ik vierkant achter.


Groet....Willem :wink:
Willem Focus

Clublid
Berichten: 1439


Locatie: Rijen
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Maandopdracht 26 - Beoordelen foto's

Berichtdoor josti » zo nov 01 2015 1:07 pm

Wat een gevarieerde inzendingen deze maand! Leuk om te zien hoe iedereen dit thema geïnterpreteerd heeft. Veel mooie foto's, maar in de poll zal voor iedereen ook meespelen wat je persoonlijk een klassieker vindt. Hier mijn beleving bij de foto's.

Vero: leuk idee, maar de foto mist iets in mijn ogen. Kan er alleen niet achter komen wat het is.
jfbat: mooi in beeld gebracht met alleen blauw. Maakt de foto rustig en daar hou ik wel van.
Willem: mooie loc inderdaad. Goed belicht en in beeld gebracht. Foto oogt voor mij wat rommelig.
RvM: ook leuk in beeld gebracht, maar ik merk dat ik steeds zoek naar de rest van het linkerwiel.
Braincake: mooie tegenstelling in de foto en het rookeffect voegt zeker iets toe.
sled9e: fijne sfeer straalt deze foto uit. Een van de favorieten voor mijn top 5.
marcel.b: fraaie foto van een even fraaie automobiel. Mooi uitgevoerd.
jur001: hier krijg ik spontaan dorst van ;<). Mooi in beeld gebracht hoewel dit voor mij persoonlijk geen klassieker is.
Sandor Gora: leuk idee en goed uitgevoerd. De belichting en de nadruk op het boek spreken mij aan. In mijn top 5
edrocket: knap idee en fraai uitgevoerd. Voor mij inderdaad een echte klassieker; Hollandse pot. In mijn top 5.
Marwo: ik snap het idee, maar voor mij is het eerder een tramhaltebord van vroeger dan een klassieker.
Highlander: mooi in beeld gebracht in een prettige compositie. Mijn oog wordt steeds naar de filmrolletjes links getrokken. Had daar wat rustiger gemogen.
Hilda: alweer een goed idee. Goed bedacht om dit op een oude bank te fotograferen. De lijn links had van mij recht mogen staan.
douwe: waarschijnlijk ook een klassieke auto. Goed uitgevoerd idee, maar geen topper voor mij.
Alex: boeiend beeld waar ik naar blijf kijken. Knap uitgevoerd .Er zit veel in. Klassiek modebeeld, zit in mijn top 5.
Charlie Scene: mooie kleuren in deze foto. Een puntje is dat ik links een beetje leeg vind. Misschien had je de fles iets moeten opschuiven?
L-J-Jochem: een variant van mijn oorspronkelijke idee wat ik niet kon uitvoeren (2cv). Goed in beeld gebrachte echte klassieke volks automobiel. De keus voor zwartwit versterkt het klassieke gevoel.
Josti: mijn eigen inzending. Bij een handelaar in klassieke voertuigen mocht ik een middagje los gaan. Wat een geluid zit er in die caddilac! Het was moeilijk om een keus uit de oogst van die middag te maken. Door de spiegeling vande vw-bus vond ik dit de leukste uit de serie.
Esther: goed bedacht en fraai uitgevoerd. Ook hier een goede keus voor zwartwit. De rechterarm leidt mij op een of andere manier af.
noortje53: het goede leven prachtig in beeld gebracht in een klassieke stilleven setiing. Mooie belichting en evenwichtige compositie. Top 5 voor mij.
Marwo: de beroemde (of berucht) klassieke porsche. Hier mis ik juist de kleur. Dat had het klassieke beeld sterker gemaakt in mijn ogen.
Belinda: dit klassieke onderwerp past goed in de tijd van het jaar. Geen overbodige zaken in beeld. Rustig ondanks de vele lekkernijen en daardoor mooi. De onscherpe en lichte hoeken trekken mijn aandacht iets te veel.

Voor mij gaat het dus om Sled9e, Sandor Gora, edrocket, Alex en Noortje. Hoe langer ik naar deze vijf kijk, hoe meer er een komt bovendrijven.
Het is Alex geworden vanwege het klassieke tijdsbeeld en het intrigerende beeld. Ben ook erg benieuwd hoe je deze hebt gemaakt.
Laatst gewijzigd door josti op zo nov 01 2015 1:41 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Meer foto's zien? Klik hier, daar of op www.joswerkhoven.nl
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2900


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Maandopdracht 26 - Beoordelen foto's

Berichtdoor Mieke53 » zo nov 01 2015 1:21 pm

Wauw Jos, jij hebt er werk van gemaakt. :)
Mooie verwoording ook.
Gebruikersavatar
Mieke53

Forumlid
Berichten: 2385


Locatie: Houten
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Maandopdracht 26 - Beoordelen foto's

Berichtdoor Johan v. V. » zo nov 01 2015 1:31 pm

Lastig om een goede keuze te maken. Die van Hilda: voor mij een herkenbare klassieker! Die van jur001: ik val voor een goeie whisky (en dit is een goeie!). En zo zijn er nog een paar.
Maar uiteindelijk is het die van noortje53 geworden. Het zou zo maar een 'oude meester' kunnen zijn. Alleen digitaal vastgelegd.
Vriendelijke groet,
Johan van Veelen


Wat Nikon- en ander spul om plaatjes mee te schieten.
Gebruikersavatar
Johan v. V.

Clublid
Berichten: 3815


Locatie: Amersfoort
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Maandopdracht 26 - Beoordelen foto's

Berichtdoor Alex » zo nov 01 2015 1:47 pm

josti schreef:......Het is Alex geworden vanwege het klassieke tijdsbeeld en het intrigerende beeld. Ben ook erg benieuwd hoe je deze hebt gemaakt.


Josti; blij dat je mijn inzending kan waarderen :D en mijn dank voor je stem ( de overige 2 stemmers ook natuurlijk)
De vraag hoe ik deze heb gemaakt zal ik zeker beantwoorden.
Ik kom hier eerdaags op terug in een PB, tipje van de sluier; het gebruik maken van de beperkingen. Kryptische omschrijving voor het ontberen van de d700.


groet

Alex
Gebruikersavatar
Alex

Clublid
Berichten: 292


Locatie: Krimpen
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Maandopdracht 26 - Beoordelen foto's

Berichtdoor josti » zo nov 01 2015 4:42 pm

@noortje53; graag gedaan. Ik vind het zelf altijd prettig om feedback te krijgen op de foto's die ik op het forum laat zien. Dat blijft altijd leerzaam hoe een ander je foto's ziet. Ik neem aan dat dat voor iedereen geldt en als ik tijd heb (eigenlijk altijd gedurende de hele maand dat ik kan stemmen :wink: ) geef ik graag mijn mening over de foto's in dit draadje. Hopelijk kunnen de inzenders er wat mee.
@ Alex: je maakt me erg nieuwsgierig en je cryptische omschrijving zou niet misstaan in een ander draadje.. :)

Groet, jos
Meer foto's zien? Klik hier, daar of op www.joswerkhoven.nl
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2900


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Maandopdracht 26 - Beoordelen foto's

Berichtdoor Mieke53 » zo nov 01 2015 6:55 pm

Als er behoefte aan is kan ik een derde draadje aanmaken binnen de sectie maandfoto.
Ik gok dat de foto van Alex gestacked is.

Maar verlos ons Alex. :)
Gebruikersavatar
Mieke53

Forumlid
Berichten: 2385


Locatie: Houten
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Maandopdracht 26 - Beoordelen foto's

Berichtdoor josti » zo nov 01 2015 7:13 pm

Een derde draadje hoeft wat mij betreft niet. Feedback en motivatie van je stem kan hier ook. Voel je wat mij betreft niet verplicht om ook feedback te geven. Alleen doen als je het leuk vindt.
Ik gok dat Alex spiegels gebruikt heeft...

Groet, Jos
Meer foto's zien? Klik hier, daar of op www.joswerkhoven.nl
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2900


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Maandopdracht 26 - Beoordelen foto's

Berichtdoor Mieke53 » zo nov 01 2015 7:18 pm

OK Jos.

Ik voel me niet verplicht hoor maar heb deze maand ook diverse andere zaken die aandacht vragen bij mijn fotoclub.

Volgende opdracht zal voor de meesten moeilijk zijn.
Ben benieuwd.

Spiegels......ja, zou ook kunnen.
Gebruikersavatar
Mieke53

Forumlid
Berichten: 2385


Locatie: Houten
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Maandopdracht 26 - Beoordelen foto's

Berichtdoor Sandor Gora » zo nov 01 2015 7:51 pm

Alex schreef:.Ik kom hier eerdaags op terug in een PB, tipje van de sluier; het gebruik maken van de beperkingen. Kryptische omschrijving voor het ontberen van de d700.Alex

ahhhh.... PB? ik wil het ook weten! zet maar gewoon hier, alsjeblieft???
met vriendelijke groeten,
Sándor Góra

http://www.gora.nl
Gebruikersavatar
Sandor Gora

Forumlid
Berichten: 214


Locatie: Vlaardingen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Maandopdracht 26 - Beoordelen foto's

Berichtdoor Alex » zo nov 01 2015 9:21 pm

Het is zoveel eenvoudigerl :D
Ik weet niet of ik de ontstane mythe nu wel wil onthullen :evil:
Gebruikersavatar
Alex

Clublid
Berichten: 292


Locatie: Krimpen
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Maandopdracht”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten