Windows 10

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.

Onderwerp:

Re: Windows 10

Berichtdoor Jacob_O » do nov 05 2015 2:49 pm

't Ziet er in ieder geval gelikt uit.

Momenteel draait de Pro versie bij mij op de NUC omdat ik daar weinig anders mee doe als muziek en films afspelen, dus eigenlijk een HTPC en dan met Kodi XBMC onder W10 en dat voldoet prima.
De haken en ogen v.w.b. privacy instellingen, wat je aan MS "weggeeft" aan info, lijken goed in te stellen.
(Ik ben dus wel voorzien van een Pro versie en het was me ook niet bekend dat een Home versie daarin minder opties aanbood.)
De gehele installatie was een fluitje van nog geen eurocent vanaf een bootable USB stick, dus compleet (op)nieuw.
Alle drivers voor het systeem keurig aanwezig, de allernieuwste moeten naderhand nog even handmatig toegevoegd worden, maar vanuit "niets" een perfect werkend systeem.
Vanuit deze ervaring wordt een overstap naar W10 op mijn andere systemen, W 8.1 en W 7 Ultimate, steeds waarschijnlijker.
Zit dus alleen nog even met de wat "googleachtige praktijken", zoals ook met de diverse apps op mijn Android smartphone, maar het draait wel erg goed (tot op heden) én het ziet er dus prima uit.
Jacob_O

Forumlid
Berichten: 1665


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Windows 10

Berichtdoor Arthur Wolff » do nov 05 2015 10:44 pm

Wat Roy zegt klopt helemaal, ook wij zijn bezig met de voorbereidingen om W10 te implementeren bij onze gebruikers.

Nog nooit zo'n stabiel window platform gehad.



Die ruimte op m'n SSD die vrijkwam na installatie van W10 was mij ook al opgevallen Henk.
Gr.
Arthur


Nikon D7100 met MB-D15 Grip
Nikkor AFS 17-55 f2.8 Sigma 70-200 F2.8 VII
Speedlights SB-400, 600 en 700
Ik ben ook te volgen op: Wolff-fotografie Twitter Instagram 500px
Gebruikersavatar
Arthur Wolff

Forumlid
Berichten: 1624


Locatie: Lansingerland
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Windows 10

Berichtdoor Saturnus » vr nov 06 2015 7:40 pm

@ Roy

W7 staat nog op 55% v.d. pc wereld wijd, dit in tegenstelling tot W10 .... en die is gratis.....
Dus echt populair is W10 niet....waarom dan niet....

en nee bash niet om 't bashen zoals jij dat zegt, wél op de wijze met zijn gebruikers omgaat, en dat MS niet naar kritische gebruikers luistert
en wat jij zegt over 't gebruik van de RMK: die truc is al zo oud als Win. bestaat; maar ingewikkelde instellingen kan je wel vergeten.

Pas onder veel druk kwam het Start menu (gedeeltelijk) terug, maar 'Alle programma's dus niet meer; werkt net zo mooi onder W7.
vb: Ik werk met Wacom; probeer jij maart eens de instellingen/voorkeuren op te halen of de Pen instellingen via 't zoekvenster....
...en nou na een 1/2 jaar weer al;s je de juiste naam niet meer weet...... Maar toch 't config.scherm eruit (gaan) slopen...
ik snap dat niet

@ Wolf:
Ik haalde de vergelijking aan met de medische wereld....zeker dáár stapt men massaal over naar Apple, men is gillend enthousiast...
waarom??? aantal programma's accorderen niet met W10
En 't feit dat veel beroepsfotografen ook echt geen W10 (zullen gaan) gebruiken; uitz. bevestigt de regel

De agrarische sector, klagen ook, hun programma's en HW werken ook niet met W10...

en ja voor 't huis/thuis gebruik als je geen eisen stelt, ja niks mis mee.

Ik heb Vista (pc) , W7 (desktop) en W8.1 (laptop) Zelfs over Vista hoorde mij niet echt klagen; en dat was echt een snel OS, maar 't werkte.
En waarom heeft MS begin dit jaar de licentie verkoop voor W 7 verlengd .... Omdat W8.1 en W10 voor geen meter liep.
En niemand bij MS en zijn discipelen begrijpt waarom of luistert.... hooguit als 't echt niet kan..

En was 't ook niet zo, dat MS zelfs al onder W7 ( en ook W10) v.h. 'Mappen'- systeem af wilde.....omdat men vond, dat hun zoek programma het wel over kon nenmen... Nee dus...pas onder W7 een beetje deed wat het moest doen.... en ja, inderdaad,onder W10 is het nog meer verbetert...maar nog steeds niet perfect voor ingewikkelde zoektermen
Pas onder heftige druk van de grote concerns zag men ervan af om de mappen uit W7 en W10 te schrappen...

Maar laten we deze topic stoppen Roy, jij veelt geen kritiek van/over W10; terwijl ik de positieve máár óok de negatieve zaken durft te benoemen
.
MS luistert niet naar de gebruikers, alleen naar zichzelf, en dreef MS( drifkikker-Balmer) zijn zin door.
http://www.computerworld.com/article/24 ... egacy.html

Jij een anderen veel plezier met W10, ik gun 't jullie. Ik meen 't
Ik ageer tegen 't feit, dat men bij MS zo verd**de eigenwijs is aan de top, dat men niets heeft geleerd met Vista en de lancering W8
Én dat men niet tegen kritiek kan, want dan ben je tegen. Wat dom toch...
En ik ageer tegen de dwingende, zelfs agressieve manier van werken van Microsoft

W10 komt er bij mij er echt niet op de desktop, echt niet; nooit niet; hooguit op de tablet of de Nokia.
"....Ik zag net 2 fototoestellen, die een enorme klik samen hadden;...
..... bleken cameraatjes van elkaar te zijn "

Met vriendelijke groet
Saturnus
Gebruikersavatar
Saturnus

Forumlid
Berichten: 321


Locatie: Achterhoek
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Windows 10

Berichtdoor Arthur Wolff » vr nov 06 2015 7:57 pm

Ach ik ga verder niet meer reageren ook.
Gr.
Arthur


Nikon D7100 met MB-D15 Grip
Nikkor AFS 17-55 f2.8 Sigma 70-200 F2.8 VII
Speedlights SB-400, 600 en 700
Ik ben ook te volgen op: Wolff-fotografie Twitter Instagram 500px
Gebruikersavatar
Arthur Wolff

Forumlid
Berichten: 1624


Locatie: Lansingerland
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Windows 10

Berichtdoor Roy Kersbergen » vr nov 06 2015 8:19 pm

Ik laat het er ook bij :silent:
Gebruikersavatar
Roy Kersbergen

Forumlid
Berichten: 1680


Locatie: Doesburg
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Windows 10

Berichtdoor JaapV » vr nov 06 2015 11:48 pm

Saturnus schreef:(...)
Dus echt populair is W10 niet....waarom dan niet....
(...)

Ligt voor de hand: omdat er sinds het begin van W7 héél veel mensen voor het eerst een windows systeem hebben. Die mensen beginnen er net een beetje aan te wennen. Ze hebben met schrik W8 gezien en dachten "DAT NOOIT!!" en nu komt MS alwéér met iets anders, zodat ze - als ze niet oppassen - die hele moeilijke leercurve opnieuw zouden moeten doormaken. En alsof dat nog niet erg genoeg is wordt het door MS óók nog "gratis" (Zal wel...! :thumbdown: ) "opgedrongen".

En vanaf "...en nu komt MS..." is mijn verhaaltje óók van toepassing op mensen die gewoon bang zijn voor verandering en die het hele internet erbij zoeken om hun angst te rechtvaardigen.

Voor een juist perspectief: mijn eigen eerste "pc" in 1987 had alleen MSDOS met b.v. GWBasic, Word en Access en met een hd van maar liefst 20MB! En ik werk nu met volle tevredenheid met W10Pro.
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Gebruikersavatar
JaapV

Clublid
Berichten: 5194


Locatie: Oud-Beijerland
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Windows 10

Berichtdoor a90 » vr nov 06 2015 11:59 pm

Er was in 1987 nog helemaal geen Access, dat was waarschijnlijk iets van Dbase III geweest. Word zou kunnen maar in Nederland was WordPerfect veel meer gebruikt in die jaren.

Overigens ben ik nog in de tijd daarvoor begonnen met computers maar gebruik nu naar veel tevredenheid Windows 10.
Laatst gewijzigd door a90 op za nov 07 2015 12:02 am, 1 keer totaal gewijzigd.
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
Gebruikersavatar
a90

Clublid
Berichten: 4882


Locatie: Nieuw Vennep
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Windows 10

Berichtdoor jfbat » za nov 07 2015 12:01 am

Word? WordPerfect!

Maar op onze eerste PC hadden we nog een ander tekstverwerkertje: Wordstar. Pas toen ik naar de HTS ging, gingen we over naar WP. Begin jaren 90, dus het fameuze 5.1. En toen kwam 6, met Wysiwyg. Waar er toch altijd weer wat anders uit de printer kwam rollen dan er op beeld stond, zeker met dot-matrix. Gelukkig kwam daarna een inkjet printer, die nog gewoon reteduur was en lang deed met een tankje inkt. Via Windows 3.1 gingen we naar 95 en daarna XP. Dat is de laatste Windows die ik thuis gedraaid heb, dat was ik zo zat, dat ik ben overgestapt naar, euh, nouja, dat veel te dure dinky-toy spul dat ze in Cupertino bedenken.

Maar op kantoor kan ik nog steeds prima uit de voeten met Windows. Zoals een groot bedrijf betaamt wel 7, dus met 10 geen ervaring.
Niet omdat het moet • Maar omdat het kan
D7100 [Si 35 f1.4 A • Ni 85 f1.8G • Ta 17-50 f2.8 • To 11-16 f2.8] • OM-D E-M10 [Pa 20 f1.7 • M.Z 14-42 f3.5-5.6 • Sa 7,5 f/3.5 fisheye]
Gebruikersavatar
jfbat

Forumlid
Berichten: 1017



Onderwerp:

Re: Windows 10

Berichtdoor JaapV » za nov 07 2015 1:17 am

Klopt inderdaad. WP.
Lange geheugen zou toch nog ok moeten zijn... :think:
En in dBase III heb ik toen een database voor mijn boeken en platen gemaakt, later verhuisd naar Access, in een gejatte MSOffice.
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Gebruikersavatar
JaapV

Clublid
Berichten: 5194


Locatie: Oud-Beijerland
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Windows 10

Berichtdoor iefie » za nov 07 2015 9:15 am

Saturnes: met programma strardock 10 haal je het startmenu van win 7 terug naar win 10. Met alle programma's en configuratiescherm. Is echt een stuk makkelijker. En bij privacy instellingen alles uitzetten.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
D90 /mb-d80 / 18-70 / 70-300 VR / 70-210D /35 1.8 / 50 1.8 / Tamron 90mm 2.8 macro / 2x sb-700.
Gebruikersavatar
iefie

Forumlid
Berichten: 1704


Locatie: spijkenisse
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Windows 10

Berichtdoor JaapV » vr nov 13 2015 12:58 am

Grappig: vanavond een zéér uitgebreide W10 update binnengekregen.
Die van W7 kostten eigenlijk nooit langer dan 10 minuten inclusief opstarten. De vorige van W10 trouwens ook.
Maar voor deze gelegenheid was dat inclusief verscheidene keren opnieuw opstarten (!) zo'n drie kwartier. En dat met een 240GB SSD C-schijf.
Na afloop stond er in grote letters op het scherm "...al uw bestanden zijn onaangeroerd gebleven". Ook dat er nieuwe onderdelen bij zitten, maar ik ben er nog niet achter welke dan bijvoorbeeld.
Toen ik even ging kijken hoeveel update bestanden dat dan wel niet zouden zijn, bleek dat NUL te zijn: W10 is gewoon schoon aan de haak vervangen door een nieuwer exemplaar.
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Gebruikersavatar
JaapV

Clublid
Berichten: 5194


Locatie: Oud-Beijerland
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Windows 10

Berichtdoor remoss » vr nov 13 2015 7:39 am

Zomaar ongevraagd? Buiten de bewaard gebleven bestanden staan je programma's er nog wel op neem ik aan en werkend?
Gebruikersavatar
remoss

Forumlid
Berichten: 3747


Contacteer:

Onderwerp:

Re: Windows 10

Berichtdoor Roy Kersbergen » vr nov 13 2015 7:54 am

Er is gisteren een hele grote update uitgekomen, zie http://tweakers.net/nieuws/106283/windo ... grote.html

Hier staat ook wat er allemaal nieuw is. Wat ze doen is de complete build vervangen (ik draai hem al een week i.v.m. insider versies). Maar ongevraagd gebeurt er niets, je hebt zelf de update gestart (of ergens aangegeven dat Windows automatisch updates mag downloaden en installeren).
Gebruikersavatar
Roy Kersbergen

Forumlid
Berichten: 1680


Locatie: Doesburg
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Windows 10

Berichtdoor remoss » vr nov 13 2015 8:08 am

Lees dat ook net inderdaad!
Gebruikersavatar
remoss

Forumlid
Berichten: 3747


Contacteer:

Onderwerp:

Re: Windows 10

Berichtdoor Vincent » vr nov 13 2015 9:10 am

Dus eigenlijk is het nu Windows 11 :lol:
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4521


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Computer hardware en software algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten