Nieuwe forumsoftware en nieuwe server

Plaats hier je vragen en opmerkingen over dit forum.

Onderwerp:

Re: Nieuwe forumsoftware en nieuwe server

Berichtdoor Vincent » zo nov 22 2015 7:27 pm

Daniel1975 schreef:Eens met jfbat: op een iphone is het een paar forse stappen terug.


Op een (elke) telefoon werkt Tapatalk sowieso een stuk fijner. Zit je regelmatig via mobiel op het forum dan zou ik daar echt eens naar kijken. :wink:
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4518


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nieuwe forumsoftware en nieuwe server

Berichtdoor Arthur Wolff » zo nov 22 2015 7:29 pm

Ik had altijd het forum op de zwarte layout staan maar kan niet zo gauw terug vinden waar dat stond. (of het is verdwenen :wink2: )
Gr.
Arthur


Nikon D7100 met MB-D15 Grip
Nikkor AFS 17-55 f2.8 Sigma 70-200 F2.8 VII
Speedlights SB-400, 600 en 700
Ik ben ook te volgen op: Wolff-fotografie Twitter Instagram 500px
Gebruikersavatar
Arthur Wolff

Forumlid
Berichten: 1624


Locatie: Lansingerland
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nieuwe forumsoftware en nieuwe server

Berichtdoor jfbat » zo nov 22 2015 7:57 pm

Peter schreef:
Martin schreef:Of het komt door de kleuren ik heb geen idee, jammer, jammer van het forum die altijd erg overzichtelijk was.

Groet,
Martin


Alles wat nieuw/anders is behoeft niet perse beter te zijn.
Belangrijk voor ons om even meningen te horen, dank daarvoor

Het is een beetje teveel visueel spektakel wat mij betreft. Dat komt het overzicht niet ten goede. Bij het overzicht "Je berichten" bijvoorbeeld:

Afbeelding

En dan zijn de bewegende onderdelen nog niet eens te zien op dit plaatje. Probeer maar eens uit te vinden wat wat is. Waarbij het feit dat alles nu zo'n beetje achter icoontjes verstopt is ook niet meehelpt. Er wordt domweg geprobeer teveel informatie in 1 keer te tonen, terwijl die info niet beslist noodzakelijk is en naar mijn mening het overicht juist enorm verstoort.

Ik weet het: dit is phpBB anno nu. Het jammere is dat phpBB qua design een beetje is blijven hangen in de MSN tijd. Jullie oude skin was naar mijn mening juist een toonbeeld van hoe het ook kan: rustig en overzichtelijk.

Begrijp me goed: hulde voor de tijd die er in gestoken is. En het oude design was misschien ook wel eens aan een update toe. Maar als het kan, graag naar een skin die wat minder druk is.

Oh, en alsjeblieft scaleable op de juiste manier. Niet makkelijk, phpBB heeft dat helaas ook niet zo goed begrepen. Die gaan er blijkbaar vanuit dat iedereen fora op (minimaal) phablets bekijkt. In landscape.
Niet omdat het moet • Maar omdat het kan
D7100 [Si 35 f1.4 A • Ni 85 f1.8G • Ta 17-50 f2.8 • To 11-16 f2.8] • OM-D E-M10 [Pa 20 f1.7 • M.Z 14-42 f3.5-5.6 • Sa 7,5 f/3.5 fisheye]
Gebruikersavatar
jfbat

Forumlid
Berichten: 1017



Onderwerp:

Re: Nieuwe forumsoftware en nieuwe server

Berichtdoor Martin » zo nov 22 2015 7:57 pm

Peter schreef:Alles wat nieuw/anders is behoeft niet perse beter te zijn.


Inderdaad dat hoeft niet, soms moet je, omdat de dingen verouderd zijn en niet meer werken op de nieuwe servers met hun nieuwe software. Maar het lijkt mij dat je een update doet om het beter te maken, sneller of overzichtelijker, waarom zou je het anders doen?
Zover ik nu kan beoordelen is het niet beter, misschien vernieuwend qua uiterlijk (als dit je smaak is). Doe mij dan maar het oudere, misschien langzamer maar veel mooier en overzichtelijker.

Ik ben zeker niet tevreden en vindt het een grote achteruitgang van het forum.
Martin



Onderwerp:

Re: Nieuwe forumsoftware en nieuwe server

Berichtdoor jfbat » zo nov 22 2015 8:00 pm

djunclesam schreef:
Daniel1975 schreef:Eens met jfbat: op een iphone is het een paar forse stappen terug.


Op een (elke) telefoon werkt Tapatalk sowieso een stuk fijner. Zit je regelmatig via mobiel op het forum dan zou ik daar echt eens naar kijken. :wink:

Tsja, ieder zijn ding. Ik heb Tapatalk geprobeerd en ik vond het echt helemaal niks.

Het is (naar mijn mening) ook niet nodig als het forumontwerp goed is. Helaas wordt bij steeds meer forumontwerpen er blijkbaar vanuit gegaan dat dit soort third-party apps worden gebruikt om het op een mobiel te lezen...
Niet omdat het moet • Maar omdat het kan
D7100 [Si 35 f1.4 A • Ni 85 f1.8G • Ta 17-50 f2.8 • To 11-16 f2.8] • OM-D E-M10 [Pa 20 f1.7 • M.Z 14-42 f3.5-5.6 • Sa 7,5 f/3.5 fisheye]
Gebruikersavatar
jfbat

Forumlid
Berichten: 1017



Onderwerp:

Re: Nieuwe forumsoftware en nieuwe server

Berichtdoor Peter » zo nov 22 2015 8:05 pm

Martin, je visie is duidelijk.
Geef e.e.a. even rustig de tijd, men inventariseert alles.

Zelfs layouts :wink:
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7745


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nieuwe forumsoftware en nieuwe server

Berichtdoor Martin » zo nov 22 2015 8:29 pm

Peter schreef:Martin, je visie is duidelijk.
Geef e.e.a. even rustig de tijd, men inventariseert alles.


Dat doe ik Peter, ik wilde alleen maar duidelijk zijn. :D

Peter schreef:Zelfs layouts :wink:


:thumbup:
Martin



Onderwerp:

Re: Nieuwe forumsoftware en nieuwe server

Berichtdoor Vincent » zo nov 22 2015 8:43 pm

Van mij mogen de textvelden om in te loggen wel weer bovenaan staan. Beetje onhandig en onnodig om eerst naar onderen te scrollen als je in wilt loggen.

Overigens krijg ik nu standaard eerst een foutmelding met inloggen:

Je hebt het maximum aantal toegestane aanmeldpogingen bereikt. Als extra beveiliging naast je gebruikersnaam en wachtwoord moet je nu ook de CAPTCHA hieronder oplossen.


Op het vervolgscherm inloggen met de CAPTCHA gaat wel gewoon goed. Is dat een foutje of moeten we voortaan altijd de CAPTCHA invullen om in te loggen?? Dan beter die gelijk tonen dan twee maal je inloggegevens in te moeten voeren :)

Verder is het mijn smaak ook (nog) niet. Wellicht gewoon weer even wennen. Maar momenteel zit ik liever via tapatalk op het forum dan met de nieuwe layout en positionering van buttons en functionaliteit. Eigen en ongelezen berichten is nu ook weer een extra muishover en muisklik. Niet echter gebruikersvriendelijk dus :wink2:

ps. bij het plaatsen van dit bericht kreeg ik ook eerst een foutmelding maar na nogmaals versturen werd het bericht wel gewoon gepost...
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4518


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nieuwe forumsoftware en nieuwe server

Berichtdoor Peter » zo nov 22 2015 9:04 pm

foutje dus Vincent
ik zat ook al rekensommen op te lossen
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7745


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nieuwe forumsoftware en nieuwe server

Berichtdoor Daniel1975 » zo nov 22 2015 9:25 pm

Tapatalk heb ik op mijn telefoon staan, maar vind het niet prettig.
Bij goede layout is het ook niet nodig. Zelfde met de mobiele versies van sites: vaak significant minder duidelijk en minder compleet.
Daniel1975

Forumlid
Berichten: 62


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Nieuwe forumsoftware en nieuwe server

Berichtdoor Highlander » zo nov 22 2015 9:36 pm

Iedereen die zij vrije zondag hiervoor beschikbaar heeft gesteld, dank daar voor :wave:

Ik zie de update ook niet als een verbetering, maar ik wil het wel een kans geven om er aan te wennen.

Wel heb ik de volgende vraag, ik zie het forum nu op de helft van de breedte van mijn beeldscherm.
Is dat de nieuwe stijl of kan ik dat veranderen ??
Met vriendelijke groet,
Chris

Plaatjes kieken van Duncen McLeod kan HIER
Gebruikersavatar
Highlander

Forumbeheerder
Berichten: 6479


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Nieuwe forumsoftware en nieuwe server

Berichtdoor Essebes » zo nov 22 2015 9:52 pm

Ik moest even zoeken naar de gebruikelijke linkjes, maar op dit Macje lijkt alles te werken. Hier zijn we straks zo weer aan gewend! Het forum is nu weer up-to-date, en waarschijnlijk ook weer een stuk veiliger:)

Hulde aan de vijf heren die hier vrijwillig hun zondag aan besteed hebben :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: !
J'ai beaucoup de rêves dans mes bagages
Gebruikersavatar
Essebes

Forumlid
Berichten: 201


Locatie: Rotterdam
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nieuwe forumsoftware en nieuwe server

Berichtdoor MarcB » zo nov 22 2015 9:54 pm

Goed gedaan, het is een bak werk, complimenten! :)

Paar kleine opmerkingen:

  • De Banner zou ik er beter uit laten komen, deze verdwijnt nu aan de bovenzijde in de achtergrond.
  • De button "Ongelezen berichten" zit nu achter het gestreepte icoontje wat niet handig is. Deze zou ik toevoegen naast bijvoorbeeld Forumoverzicht.
  • En zoals eerder genoemd, automatisch maximale breedte toepassen over je scherm zonder de witte balken aan de zijkanten.
Gebruikersavatar
MarcB

Clublid
Berichten: 654


Locatie: Waalwijk
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nieuwe forumsoftware en nieuwe server

Berichtdoor Peter » zo nov 22 2015 10:01 pm

Highlander schreef:
Wel heb ik de volgende vraag, ik zie het forum nu op de helft van de breedte van mijn beeldscherm.
Is dat de nieuwe stijl of kan ik dat veranderen ??


is bekend, momenteel draait het forum nog op één 'stijl' (layout)
dat heeft de aandacht
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7745


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nieuwe forumsoftware en nieuwe server

Berichtdoor Henk » zo nov 22 2015 10:06 pm

Proficiat mannen. Dank dat jullie hier zo veel tijd en energie in hebben gestoken :clap: .Persoonlijk vind ik de nieuwe forumsoftware zeer zeker geen achteruitgang. Een aantal zaken is m.i. verbeterd en aan de lay-out wordt, zo begrijp ik, nog even gesleuteld.

Nu eerst maar even :prost: . Dat hebben jullie wel verdiend 8) .
groeten Henk.
Foto Melenhorst.net
Henk

Bestuurslid
Berichten: 1729


Locatie: Deventer
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “Het Forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten