Nieuwe forumsoftware en nieuwe server

Plaats hier je vragen en opmerkingen over dit forum.

Onderwerp:

Re: Nieuwe forumsoftware en nieuwe server

Berichtdoor Patrick » zo nov 22 2015 10:16 pm

Zoals jullie al doorhebben is het forum nog niet klaar. Vandaar mijn "negeer fouten op het forum even" in mijn eerste bericht. Eens stukje uitleg.

We zijn overgegaan naar een nieuwe server met nieuw OS, andere database, etc. Dat was hard nodig, zeker naar de toekomst toe. Daar bovenop is software geüpdatet. We zijn ook overgegaan van een phpBB 3.0 naar een 3.1 versie; ook nodig, want het is niet verstandig om met een oude versie te blijven draaien. Dat lijkt een klein verschil, maar in al hun wijsheid heeft men de software behoorlijk overhoop gehaald. We moeten dus alles wat we hadden stuk voor stuk proberen weer werkend te krijgen op de nieuwe versie.

We hebben ons eerst geconcentreerd op het goed werkend krijgen van de software. Inclusief overzetten van de database ben je dan al een hoop tijd kwijt. Daarna is er gewerkt aan de layout. Wat jullie nu zien is voor het overgrote deel zo uit de doos. We zijn bovenin begonnen de schil er weer overheen te trekken. Zo is het logo weer terug, maar past nog niet alles lekker. Het menu staat er weer, maar nog niet helemaal goed. En zo zijn er nog veel zaken waar we mee aan de slag gaan.

Natuurlijk gaan we ook kijken of er extra knopjes en instellingen bijgekomen zijn waarmee we zaken zoals hierboven opgemerkt kunnen beïnvloeden en naar onze hand zetten. En we zullen kijken wat er in configuratiebestanden zit en waarmee we iets kunnen.

Tevens een oproep. Als er mensen zijn die goed thuis zijn in met name HTML en CSS, dan zouden we het fijn vinden als je mee wil kijken/denken. Stuur in zo'n geval een mailtje naar technischbeheer@nikon-club-nederland.nl.

Oh ja. Leuk detail vind ik trouwens de benaming van zo'n menu met drie van die streepjes: zoiets noemt met een hamburgermenu! :prost:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26813


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nieuwe forumsoftware en nieuwe server

Berichtdoor Roy Kersbergen » zo nov 22 2015 10:24 pm

Is dit alles niet eerst getest op de nieuwe server? Lijkt me toch dat je eerst een migratieplan uitwerkt, dit test op de nieuwe server en dan vervolgens de daadwerkelijke move doet? Daarnaast ook niet echt verstandig om alles in 1x aan te pakken. Een goede voorbereiding had je de helft van het werk gescheeld. Maar dat is mijn bescheiden mening..
Gebruikersavatar
Roy Kersbergen

Forumlid
Berichten: 1680


Locatie: Doesburg
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nieuwe forumsoftware en nieuwe server

Berichtdoor Highlander » zo nov 22 2015 10:35 pm

Nou het belletje rechts bovenin vind ik al een leuke toevoeging :thumbup:
Met vriendelijke groet,
Chris

Plaatjes kieken van Duncen McLeod kan HIER
Gebruikersavatar
Highlander

Forumbeheerder
Berichten: 6479


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Nieuwe forumsoftware en nieuwe server

Berichtdoor Patrick » ma nov 23 2015 12:45 am

Ondertussen heb ik het forum weer gewoon breed gemaakt. En ik heb de kolom met de profielen krapper gemaakt zodat er nog meer ruimte is voor foto's. Volgens mij is dat wel een van de grootste punten die in ieder geval verbeterd moesten worden voor een forum als het onze.

In de loop van de komende dagen gaan we kijken wat we verder kunnen veranderen om de oude vertrouwde look weer enigszins terug te geven. Teveel veranderingen kunnen we ook niet doen; de plaats van bepaalde functies is gewoon veranderd en we kunnen natuurlijk niet de hele forumsoftware aan gaan passen. Dat maakt het namelijk, als we het al kunnen, erg lastig om updates uit te voeren. Ik denk/hoop dat dat vooral even wennen is.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26813


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nieuwe forumsoftware en nieuwe server

Berichtdoor Martin » ma nov 23 2015 12:53 am

Al een stuk beter zo, :thumbup: al komt het nog erg druk over allemaal, dat heeft ook te maken met elk draadje op zich, daar zit weinig ruimte tussen en alles is verschrikkelijk blauw.

Afbeelding

Dit geld dan weer niet op de home pagina van het forum daar zit ruimte genoeg tussen de draadjes.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Martin op ma nov 23 2015 1:11 am, 2 keer totaal gewijzigd.
Martin



Onderwerp:

Re: Nieuwe forumsoftware en nieuwe server

Berichtdoor Patrick » ma nov 23 2015 12:57 am

Nu ook een linkje naar "Nieuwe berichten" achter de zogenaamde "broodkruimels" neergezet, helemaal rechts. Even "quick and dirty", maar werkt volgens mij prima. Later wellicht ergens anders heen verhuizen. Maar dit is er in ieder geval. De link in het hamburgermenu staat er natuurlijk ook nog gewoon.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26813


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nieuwe forumsoftware en nieuwe server

Berichtdoor ATOR » ma nov 23 2015 1:17 am

Kun je de hamburger niet responsive in de breedte uitklappen als het scherm breed genoeg is?

Jammer dat je niet meer kunt kiezen voor de donkere look.
Gebruikersavatar
ATOR

Clublid
Berichten: 2850


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nieuwe forumsoftware en nieuwe server

Berichtdoor Patrick » ma nov 23 2015 1:24 am

Ik ga kijken of er aan passende styles beschikbaar zijn en of we er wat mee kunnen/willen. De vorige was helemaal op maat gemaakt voor ons maar kunnen we dus niet zomaar meenemen met zoveel veranderingen tussen 3.0.x en 3.1.x.

Maar dat gaat wel even duren. Weekend op. We moeten weer geld verdienen... 8)
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26813


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nieuwe forumsoftware en nieuwe server

Berichtdoor Jolanda » ma nov 23 2015 8:25 am

Knop staat goed daar! Bedankt.
click voor mijn foto's op flickr.
Gebruikersavatar
Jolanda

Clublid
Berichten: 5355


Locatie: Roosendaal NB
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nieuwe forumsoftware en nieuwe server

Berichtdoor Frank Roelofs » ma nov 23 2015 8:36 am

Kunnen 'eigen berichten' en 'ongelezen berichten' daar ook weer bij geplaatst worden?

En :thumbup: voor iedereen die hier zijn tijd en energie ingestoken heeft.
Wat leuk Fuji spul (X-T1 14, 35 en 56 mm) en geen Nikon meer. Toch weer een Fijifilm S5pro in gebruik genomen.
Gebruikersavatar
Frank Roelofs

Forumlid
Berichten: 1161


Locatie: Oss
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nieuwe forumsoftware en nieuwe server

Berichtdoor Highlander » ma nov 23 2015 11:17 am

Ondertussen heb ik het forum weer gewoon breed gemaakt.


Ik heb hem nog steeds in de smalle uitvoering
Ik heb de forum koekjes al weggegooid, en opnieuw ingelogd, dat laatste ging ook nog niet vlekkeloos, ik moest de rekenmachine al van stal halen.
Voor de rest vind ik de kleur nog niet eens zo gek lekker fris

Edit: ook hier ondertussen brede uitvoering.
Met vriendelijke groet,
Chris

Plaatjes kieken van Duncen McLeod kan HIER
Gebruikersavatar
Highlander

Forumbeheerder
Berichten: 6479


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Nieuwe forumsoftware en nieuwe server

Berichtdoor Patrick » ma nov 23 2015 11:22 am

Dat is vreemd. Welke browser en OS?
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26813


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nieuwe forumsoftware en nieuwe server

Berichtdoor Vincent » ma nov 23 2015 11:58 am

Als alle kinderziektes opgelost zijn dan zou ik graag op het wensenlijstje zien (met lage prioriteit) de knop:

'markeer alle berichten als gelezen'

Want ik maak graag gebruik van de optie 'ongelezen berichten' (dat werkt naar mijn idee beter dan de oude 'nieuwe berichten'. Maar ik wil helemaal niet alles lezen dus dan is het handig om alles zo nu en dan op gelezen te kunnen zetten. In tapatalk gebruik ik die functie ook altijd :wink:
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4518


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nieuwe forumsoftware en nieuwe server

Berichtdoor marcel.b » ma nov 23 2015 12:04 pm

Goed argument! Ik doe dat zelf eigenlijk ook altijd .....Veel namelijk.
D4, Nikon glas, Feisol.
Fuji XT 1
Gebruikersavatar
marcel.b

Forumlid
Berichten: 3877


Locatie: Spijkenisse
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Nieuwe forumsoftware en nieuwe server

Berichtdoor ATOR » ma nov 23 2015 12:21 pm

De [ongelezen berichten] en [markeer alle berichten als gelezen] is ook mijn manier van forumstruinen. Met een knop voor beiden is mijn forum compleet :D

Wat ik ook graag zou zien is een betere manier naar het eerste ongelezen bericht van een topic te springen. Het kleine oranje vierkantje wordt wel erg ieniemienie op mobiel. Het zou ideaal zijn als je daar de topic statusbol voor zou kunnen gebruiken, die doet linktechnisch nu helemaal niets. Maar dat zit wrs in de forumsoftware.
Gebruikersavatar
ATOR

Clublid
Berichten: 2850


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “Het Forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten