Sterren in Siberie

Plaats reactie
JvdKooij
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Sterren in Siberie

Bericht door JvdKooij » za jan 02 2016 12:14 pm

Afgelopen zomer tijdens mijn trip naar Siberie geprobeerd om foto's te maken van de sterren.
Ik had al begrepen dat er daar weinig mensen wonen en dus weinig lichtvervuiling is, maar laatst toch eens uitgezocht hoe het nu precies zit.
De Altai republiek (ze maken wel deel uit van de Russische federatie maar zijn redelijk autonoom) is ongeveer 2x zo groot als Nederland, echter heeft Nederland wel 80x zo veel inwoners :shock:

Maar goed, de eerste foto is genomen terwijl we bij het "cold lake" kampeerden, het vroor daar tijdens de nacht toch wel een paar graden en was eigenlijk behoorlijk fris :)
Overdag een leuk plekje uitgezocht waar ik 's avonds laat foto's wilde maken. Toen ik de foto's daadwerkelijk wilde gaan maken kreeg ik echter te horen dat het niet verstandig was om naar die plek te gaan in het donker. Het was te dicht bij de rand van het bos en de kans op beren was toch wel aanwezig. Ik was vrij snel overtuigd om toch gewoon naar de rand van het meer te gaan :)

1.
Afbeelding
De tweede en derde foto zijn genomen bij Kyzyl-chin, de prachtig gekleurde rotsen.

2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
Zoals jullie zien moet ik nog veel leren over astro fotografie, maar dat gaat wel lukken.
Groetjes,
Jaap

Genster
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Sterren in Siberie

Bericht door Genster » za jan 02 2016 1:04 pm

Gaaf Jaap :thumbup:

Sandervb
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Sandervb » za jan 02 2016 3:07 pm

Echt heel gaaf!
Nikon D500
Nikon AF-S NIKKOR 24-70mm f/2.8G ED \ Tamron SP 17-50 2.8 \ Tamron 70-300 4-5.6 Di VC USD \ Sigma 105 2.8 Macro \
Metz Mecablitz 44 AF-1 \ LowePro 202 AW \ Vanguard Alta Pro 263AT met Manfrotto 391RC2
Carry Speed FS-Slim Prime

Vincent
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Vincent » za jan 02 2016 3:22 pm

Jammer dat de eerste bewogen is want dat is in mijn ogen veruit de beste plaat. Het meertje op de voorgrond voegt veel toe voor mij!
Fin.

JvdKooij
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door JvdKooij » za jan 02 2016 3:26 pm

dat meertje kom ik komende zomer nog een keer dus dan maak ik hem wel gewoon over :D
Groetjes,
Jaap

Plaats reactie

Terug naar “Avond- en nachtfotografie”