Nikon D5

Discussies over fotografie met de D1, D2, D3, D4, D5 en D6

Onderwerp:

Re: Nikon D5

Berichtdoor Vincent » do jan 07 2016 6:40 am

Cyrus schreef:Ik stel de prijs als zodanig niet ter discussie ;)


Dan interpreteer ik jouw opmerking verkeerd... Valt me op dat zowel in de D500 als het D5 topics een negatieve ondertoon de overhand lijkt te hebben. Te laat, te duur, te groot, te klein, onnodige functies, waarom, en vergeet de garantie niet, etc.

Kritisch mag altijd maar bij kij komt de hele teneur op het forum jegens Nikon de laatste tijd niet heel positief over... Een hoop negativiteit en cynisme. Dan wil een goed bedoelde opmerking of 'grap' wel eens verkeerd geïnterpreteerd worden.

En bij de top producten gaat de discussie ALTiJD voornamelijk over de prijs... Ik kan je nu al vertellen dat de D5s/D6 duurder wordt!! :wink:
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4521


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nikon D5

Berichtdoor Skippy » do jan 07 2016 7:21 am

Cyrus schreef:Ik stel de prijs als zodanig niet ter discussie ;) Maar ik zie wel dat ook deze camera weer overal hetzelfde kost. Er werd eens gezegd dat Nikon niet aan prijsbinding doet maar dat wordt steeds lastiger te ontkennen zo....

Bij een introductie van een nieuw apparaat mag dit.

"Zo is het bijvoorbeeld toegestaan: Gedurende en bepaalde periode een minimumprijs of vaste prijs af te spreken bij de introductie van een nieuw product of een nieuw merk om de afnemer zodoende in staat te stellen extra marketinginspanningen te doen en rekening te houden met de leverancier die het product op de markt zet en daar ook de nodige promotie-inspanningen voor doet."

Bron http://www.vandersteenhoven.nl/nl/actueel/artikelen/6910-prijsbeding.htm
Nog een link met info http://www.boekel.com/media/629738/mededingingsrecht_10_gouden_regels_regel5.pdf

Gelukkig heeft een leverancier ook nog wat rechten :wink:
Skippy

Moderator
Berichten: 11663


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nikon D5

Berichtdoor Flandria » do jan 07 2016 10:00 am

djunclesam schreef: Valt me op dat zowel in de D500 als het D5 topics een negatieve ondertoon de overhand lijkt te hebben. Te laat, te duur, te groot, te klein, onnodige functies, waarom, en vergeet de garantie niet, etc.

Kritisch mag altijd maar bij kij komt de hele teneur op het forum jegens Nikon de laatste tijd niet heel positief over... Een hoop negativiteit en cynisme. Dan wil een goed bedoelde opmerking of 'grap' wel eens verkeerd geïnterpreteerd worden.

En bij de top producten gaat de discussie ALTiJD voornamelijk over de prijs... Ik kan je nu al vertellen dat de D5s/D6 duurder wordt!! :wink:



Reactie van Ken Rockwell:
Sad to me is that there is zero innovation here; while Canon adds new features like the ability to shoot-through flickering arena and stadium lighting, the D5 seems like the same thing as a D4s with one more frame per second.

Eerlijk gezegd overheerst bij mij dit gevoel ook als je de specs tegen de prijs afzet....
Flandria



Onderwerp:

Re: Nikon D5

Berichtdoor Jur » do jan 07 2016 10:40 am

Patrick schreef:Met een nieuw model? Zoals al eerder gezegd in dit draadje: niet zo vreemd als men alleen met een adviesprijs van Nikon kan werken, toch? En waarom zouden ze er wat af doen? De vroege kopers betalen toch altijd meer dan kopers doe even wachten?


Heeft in Nederland niet zo veel zin meer tegenwoordig. De D810 werd aanvankelijk overal verkocht voor € 3299,-. Ruim 18 maanden later is de prijs hier bij de meeste aanbieders nog steeds € 3199,-; nauwelijks lager dus. Elders, m.n. in de USA en UK, kunnen veel grotere prijsverlagingen worden geconstateerd.
Jur
Gebruikersavatar
Jur

Forumlid
Berichten: 2675


Locatie: Haren Gn
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nikon D5

Berichtdoor Vincent » do jan 07 2016 10:53 am

Flandria schreef:zero innovation


Veel van hetzelfde maar dan wel veel beter is niet per definitie een slecht iets als je het mij vraagt...

En als de specs niet liegen hebben we weer een nieuwe ISO koning, nog snellere beeldprocessing, voor het eerst een eigen AF processor (dus op papier nog betere AF), voor het eerst 4k video... Of dat voldoende is daar kunnen we uiteraard over discussiëren en daar kunnen meningen over verschillen,

Maar de beste action camera die er momenteel te krijgen is op dSLR gebied, en die zou dan dus goedkoper moeten dan wat er nu al beschikbaar is (??)

en iedereen lyrisch over de dock van Sigma, als de auto finetune zo goed werkt als hij klinkt dan is dat sigma ding ineens een ouderwetse onnodige gimmick :angel:
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4521


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nikon D5

Berichtdoor Flandria » do jan 07 2016 11:01 am

Prijs zou in lijn met D4s moeten zijn naar mijn bescheiden mening.
Iso en snelheid lijken me geweldig alleen stiekum had ik op iets meer MP gehoopt.
Flandria



Onderwerp:

Re: Nikon D5

Berichtdoor gijs sandberg » do jan 07 2016 12:52 pm

Heren toch...
Gaat dit draadje nu over een nieuw Nikon product of de prijs daarvan. :o
Eens met Vincent c.s.
-een top product mag een top prijs kosten, en
-een handelaar is gek als hij/zij niet de maximale prijs vraagt.
Tot zover niets nieuws onder de zon.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Gebruikersavatar
gijs sandberg

Clublid
Berichten: 6814


Locatie: Zuid Holland
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nikon D5

Berichtdoor Vincent » do jan 07 2016 1:14 pm

gijs sandberg schreef:Gaat dit draadje nu over een nieuw Nikon product of de prijs daarvan. :o


Zoek de topics van de D3(s), D4(s) en alle grote telelenzen er maar eens op na... Gaat bijna alleen maar over de prijs... :shh:
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4521


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nikon D5

Berichtdoor Wilci » do jan 07 2016 2:05 pm

Elke keer is het topmodel weer duurder. Op zich vind ik de keuze voor CF en XQD wel slim van Nikon. Voor mezelf ben ik al op de XQD toer en die bevallen mij uitstekend. Maar, als dit je eerste topmodel is van Nikon dan heb je waarschijnlijk al een aardig assortiment CF kaarten en kun je die versie kiezen.
Wat betreft de AF ben ik benieuwd hoe het uitpakt in de praktijk. De D4 knalt bij donker weer nog wel eens het publiek in, de D4s heeft dat minder.
12fps is ook weer ietsje sneller dan de vorige modellen en iets meer iso bereik is altijd prettig. Eigenlijk geen echte verrassingen, zal wel weer gewoon een goed ding zijn.
Gebruikersavatar
Wilci

Forumlid
Berichten: 410


Locatie: Gemeente Zevenaar
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Prijs Nikon D5

Berichtdoor Theo van der Heijden » vr jan 08 2016 10:28 am

Er is ruimte...... in Amerika kost de D5 6500 dollar en dat is op dit moment iets onder de 6000 euro.
Volgens mij is er iemand bij Nikon die de dollar/euro conversie verkeerd heeft berekend.
Het getal van 1.09 is goed maar ze moeten het delen en niet vermenigvuldigen en daarmee zou de D5 in NL Euro 5975 moeten zijn.
Tenzij ze ook willen verdienen op de koers
Blijft een mooie camera :)
Theo van der Heijden
Lid NCN
[flickr=http://www.flickr.com/photos/theo_vanderheijden/]
Gebruikersavatar
Theo van der Heijden

Clublid
Berichten: 266


Locatie: Zutphen
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nikon D5

Berichtdoor CaptainHook » vr jan 08 2016 10:32 am

@Theo v.d.H.: je vergeet ff voor 't gemak dat de amerikaanse sales tax veel lager is dan onze Nederlandse BTW...
Nog afgezien van eventuele invoerrechten in de EU versus invoerrechten in de USA.
CaptainHook



Onderwerp:

Re: Nikon D5

Berichtdoor Frank Roelofs » vr jan 08 2016 11:46 am

Prijzen in Amerika en Canada zijn altijd exclusief sales tax en kunnen verschillen per county. Ik weet niet hoeveel er bij komt op bij voorbeeld Amazon of B&H.
Wat leuk Fuji spul (X-T1 14, 35 en 56 mm) en geen Nikon meer. Toch weer een Fijifilm S5pro in gebruik genomen.
Gebruikersavatar
Frank Roelofs

Forumlid
Berichten: 1161


Locatie: Oss
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nikon D5

Berichtdoor Theo van der Heijden » vr jan 08 2016 5:14 pm

Oeps. Salestax is volgens mij niet van toepassing maar BTW/invoerrecht wel. Niet aan gedacht.
Wat ik zei, blijft een mooie camera.
Maar eens kijken wat mijn D3S met 41.000 clicks gaat opbrengen :)
Theo van der Heijden
Lid NCN
[flickr=http://www.flickr.com/photos/theo_vanderheijden/]
Gebruikersavatar
Theo van der Heijden

Clublid
Berichten: 266


Locatie: Zutphen
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nikon D5

Berichtdoor Frank Roelofs » vr jan 08 2016 5:48 pm

Niet bedoeld ivm met invoer. Doelde op het prijsvergelijk tussen hier en America. Hier zijn de prijzen inclusief BTW, daar zijn de prijzen exclusief sales tax. Wellicht komt daar het ogenschijnlijk grote prijsverschil vandaan. Neem je de exclusief BTW prijs hier €5875 dan is het verschil toch anders. :shock:


ff gegoogled:
Purchases made in New York City are subject to both New York City (4.5%) and New York State (4.375%) sales tax. Combined, most purchases are subject to a 8.875% sales tax.

Prijs bij Amazon: $6,499.95 + $585.74 = $7185,69

Of zie ik iets over het hoofd?
Laatst gewijzigd door Frank Roelofs op vr jan 08 2016 5:57 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat leuk Fuji spul (X-T1 14, 35 en 56 mm) en geen Nikon meer. Toch weer een Fijifilm S5pro in gebruik genomen.
Gebruikersavatar
Frank Roelofs

Forumlid
Berichten: 1161


Locatie: Oss
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nikon D5

Berichtdoor Cyrus » vr jan 08 2016 5:55 pm

Dat verschill USA sales tax - EU BTW zal ongeveer een procent of 10 zijn, soms meer en op zo'n bedrag tikt dat natuurlijk lekker aan.
Groeten,
Edwin

flickr - website
Gebruikersavatar
Cyrus

Clublid
Berichten: 3338


Locatie: NH
Contacteer:


Terug naar “D1, D2, D3, D4, D5 & D6”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten