Sportfoto's [verzamel]

Onderwerp:

Re: Sportfoto's [verzamel]

Berichtdoor Wilci » vr jan 08 2016 9:57 am

De Stentor wilde graag een plaatje van een proefspeler op het trainingskamp van GA EAgles. Echter de regen van gisteren had het redelijk verlichte hoofdveld van de amateurclub waar ze oefenden onbespeelbaar gemaakt. Er werd uitgeweken naar een kunstgrasveld verlicht met een paar bouwlampen die net nog lieten zien dat het een voetbalveld was en geen kolenmijn. :shifty: Met de stromende regen en de harde wind werd ik niet geconfronteerd met een fascinerende uitdaging maar met een potentiele mission impossible. Dat ik alleen de eerste helft kon knippen vanwege de deadline bracht mij nog verder uit mijn comfortzone. :crazy: De lange telelens maar in de tas gelaten. (wat betreft het licht begon vanaf 10 meter van de zijlijn het grote onbekende) Aanvankelijk langs de zijlijn gebleven maar na 10 minuten had ik niet meer dan wat psychedelische sfeerplaatjes vol kleurrijke beweging oftewel: bagger plus. Door achter de goal mee heen en weer te lopen om zo dicht mogelijk bij die speler te blijven, kon ik er zegge en schrijve drie maken waar ik enigszins tevreden mee was. Pfff…. nog nooit zo bang geweest om geen enkel beeld te kunnen afleveren. :shock:

D4 70/200 f2.8 op 155mm - 1/80 - 12.800 iso
Afbeelding
Gebruikersavatar
Wilci

Forumlid
Berichten: 410


Locatie: Gemeente Zevenaar
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Sportfoto's [verzamel]

Berichtdoor Vincent » vr jan 08 2016 1:37 pm

Wilci schreef:D4 70/200 f2.8 op 155mm - 1/80 - 12.800 iso


Prima bruikbare plaat toch!

Maar kan de Iso van de D4 niet nog wat hoger?? Ik schiet de D3s als het moet zonder aarzelen op 12800. Helemaal voor in de krant!

Ik zou denken dat je op de D4 dan nog wel wat hoger kunt of zat je al behoorlijk te onderbelichten??
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4518


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Sportfoto's [verzamel]

Berichtdoor Wilci » vr jan 08 2016 2:40 pm

Ja, ik had hem nog wat hoger gezet maar op de display rolde toen de korrels ruis in het rond. Het regende toen ook nog wat meer. Onderbelichting -0.3. Ik gokte op die momenten dat de bewegingen recht op me af zijn, maar ja ik vind 1/80 toch wel een hele spannende belichtingstijd voor een voetbalactie. :wink:

Overigens onderschat niet de ruisprestaties van de D3s, die van de D4 is nauwelijks beter, als die al beter zou zijn! De D3s blijft een dijk van een camera!
Gebruikersavatar
Wilci

Forumlid
Berichten: 410


Locatie: Gemeente Zevenaar
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Sportfoto's [verzamel]

Berichtdoor Replay » vr jan 08 2016 8:39 pm

Vangpuck.
Afgelopen weekend een uitwedstrijd gefotografeerd van Kemphanen Eindhoven in Turnhout tegen de Turnhout Tigers.
Het was een treffen met enkele ex-Eindhoven spelers, waaronder de Turnhoutse goalie. Ondanks zijn fraaie reddingen gingen de punten mee naar Eindhoven.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Replay

Forumlid
Berichten: 980


Locatie: Best
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Sportfoto's [verzamel]

Berichtdoor Vincent » vr jan 08 2016 9:57 pm

Nederlands kampioen 1000m èn 1500m schaatsen: Kjed Nuis
Afbeelding
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4518


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Sportfoto's [verzamel]

Berichtdoor Wilci » vr jan 08 2016 10:47 pm

Tevreden man zo te zien. Maar bij mij is ie nog al aan de gele kant. Staat de witbalans wel goed?
Gebruikersavatar
Wilci

Forumlid
Berichten: 410


Locatie: Gemeente Zevenaar
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Sportfoto's [verzamel]

Berichtdoor pietje-nukem » za jan 09 2016 11:16 am

Wilci schreef: Door achter de goal mee heen en weer te lopen om zo dicht mogelijk bij die speler te blijven, kon ik er zegge en schrijve drie maken waar ik enigszins tevreden mee was. Pfff…. nog nooit zo bang geweest om geen enkel beeld te kunnen afleveren. :shock:

Doet mij denken aan mijn eerste opdracht, 1e helft AH'78 v Zevenhoven. gewapend met de D80 en 80-200, regenachtig en in een door hoge bomen omgeven voetbalveld. Lekker donker, en dan een niet echt hoogstaand potje voetbal. Ook maar besloten om toch wat rond te gaan lopen, om uiteindelijk 7 foto's aan te leveren ( terwijl ik 2e helft Huizen v Ter Leede 15 km verderop in een lekker zonnetje kon schieten :crazy: ) Was toen nog erg "bang" om de hoeveelheid ruis voor in de krant.
In Maart naar Thialf, gewoon als publiek. Maar ook oog hebbende voor de fotografen :D
Nou, van mij ook de groeten
Gebruikersavatar
pietje-nukem

Forumlid
Berichten: 1721



Onderwerp:

Re: Sportfoto's [verzamel]

Berichtdoor GJ57 » za jan 09 2016 11:45 am

djunclesam schreef:Nederlands kampioen 1000m èn 1500m schaatsen: Kjed Nuis
Afbeelding


Kjeld met l en op mijn scherm oogt het gezicht ook er gelig. Verder wel een mooi moment !
D3100 VR 18-55 VR55-300 en Nikkor AF-S 40mm F2.8 DX Micro G
Gebruikersavatar
GJ57

Forumlid
Berichten: 172



Onderwerp:

Re: Sportfoto's [verzamel]

Berichtdoor Kristian » za jan 09 2016 12:10 pm

Vanavond weer Europacup Handbal bij ons in Dalfsen. Eens kijken of er mooie platen kunnen worden geschoten en of de dames zich staande kunnen houden tegen het Hongaarse ERD.

Foto van wedstrijd tegen het Poolse Vistal Gdynia.
Afbeelding
1x Nikon D4s
1x Nikon D4
AF-S 14-24 F2.8
AF-S 24-70 F2.8
AF-S 70-200 F2.8 VRII
AF-S 300 F2.8 VRll

http://www.kristiangiesenfotografie.nl
Kristian

Forumlid
Berichten: 195


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Sportfoto's [verzamel]

Berichtdoor Vincent » ma jan 11 2016 9:56 pm

Wilci schreef: bagger plus.


Die D3s komt inderdaad nog wel goed mee, maar D5 iso prestaties zou wenselijk zijn soms; vanavond even die training meegepakt om het licht te ontdekken op de natuur/kunstijsbaan van Flevonice. Dat viel niet mee, zelfs niet onder de lantaarnpaal :shifty:

Afbeelding
400mm - ISO 25600 - 1/400 - f/2.8
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4518


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Sportfoto's [verzamel]

Berichtdoor Highlander » do jan 14 2016 5:08 pm

En toch vind ik de ruis niet echt storend in dit geval
Met vriendelijke groet,
Chris

Plaatjes kieken van Duncen McLeod kan HIER
Gebruikersavatar
Highlander

Forumbeheerder
Berichten: 6479


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Kerststrandloop

Berichtdoor Frans Martens » do jan 14 2016 10:38 pm

Traditiegetrouw op 2e kerstdag van de haven 2,5 km noordwaarts (om de oranje pilon op de foto) en weer terug, evt 2x.
Slalommend tussen de wandelaars, honden e.d., en deze editie zwoegend op de weg terug tegen windkracht 6. Geschoten vanaf de pier.

AfbeeldingHRR Kerststrandloop '15 46 by Frans Martens, on Flickr
Frans Martens

Clublid
Berichten: 1986


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Sportfoto's [verzamel]

Berichtdoor Vincent » wo jan 20 2016 11:47 am

Ijs en sneeuw enzo in Haaksbergen! :D

Afbeelding

Afbeelding
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4518


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Sportfoto's [verzamel]

Berichtdoor Frans Martens » wo jan 20 2016 12:01 pm

Prachtig Vincent, met name de tweede. Sneeuw nog mooi doortekend en niet uitgebeten, vlokken niet te streperig. De winter van '15-'16 op zijn mooist bewaard voor het nageslacht.
Helaas kan ik niet jouw exif gegevens lezen. Als ik de bewuste foto aanklik en vervolgens vraag om meer info krijg ik wel heel veel info maar het meeste onbegrijpelijk en wat ik zoek, vind ik niet.
En dat zijn de meest basale zaken als lens, sluitertijd en iso. Enig idee?
Frans Martens

Clublid
Berichten: 1986


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Sportfoto's [verzamel]

Berichtdoor Vincent » wo jan 20 2016 12:09 pm

Frans Martens schreef:En dat zijn de meest basale zaken als lens, sluitertijd en iso. Enig idee?


D3s + 14-24mm @ ISO 8000 - 14mm - f/2.8 - 1/800
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4518


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Sport”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten