Nikon View NX-i

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.

Onderwerp:

Nikon View NX-i

Berichtdoor Hilda » vr jan 08 2016 4:48 pm

Ik heb net de D7200 gekocht en wil ViewNX-i installeren. Ik krijg steeds de melding:
"Dit installatieprogramma installeert ViewNX-i waarbij de vorige versie van ViewNX2 wordt verwijderd" Ik kan doorgaan of annuleren, ik kies Doorgaan
Vervolgens krijg ik een schermpje "Weer u zeker de u de installatie van dit product ongedaan wilt maken" (ik neem aan dat ze daar ViewNX2 mee bedoelen)
Als ik dan op Ja klik krijg ik de mededeling "Deze bewerking is alleen geldig voor producten die momenteel zijn geïnstalleerd"
En dit herhaalt zich steeds. Ik heb ViewNX2 er al handmatig afgehaald maar maakt niets uit, heb nog een andere versie gedownload, krijg ik precies dezelfde schermpjes. Kortom Wat doe ik niet goed??
Niet iedere foto laat zich maken.
Gebruikersavatar
Hilda

Forumlid
Berichten: 324


Locatie: De Marne
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nikon View NX-i

Berichtdoor emeu1 » vr jan 08 2016 7:16 pm

Hoi Hilda,

heb je een Windows PC of een Mac?
M.vr.gr.

Erik Meussen
Gebruikersavatar
emeu1

Clublid
Berichten: 52


Locatie: Hengelo
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nikon View NX-i

Berichtdoor Hilda » vr jan 08 2016 7:30 pm

Windows 10
Niet iedere foto laat zich maken.
Gebruikersavatar
Hilda

Forumlid
Berichten: 324


Locatie: De Marne
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nikon View NX-i

Berichtdoor BlackBox » vr jan 08 2016 7:53 pm

Met handmatig verwijderen bedoeld je toch wel via Instellingen / Systeem / Apps en onderdelen en dan aanklikken en verwijderen ?
Daarna even opnieuw opstarten
BlackBox



Onderwerp:

Re: Nikon View NX-i

Berichtdoor a vgastel » vr jan 08 2016 7:57 pm

mvgr bert

Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8
Gebruikersavatar
a vgastel

Forumlid
Berichten: 4707


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Nikon View NX-i

Berichtdoor Cyrus » vr jan 08 2016 10:07 pm

Draai even een registry cleaner (zoals CCleaner) om de laatste restjes te verwijderen.
Groeten,
Edwin

flickr - website
Gebruikersavatar
Cyrus

Clublid
Berichten: 3338


Locatie: NH
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nikon View NX-i

Berichtdoor Hilda » za jan 09 2016 7:48 am

a vgastel schreef:Zou gewoon moeten werken.

http://www.nikonusa.com/en/nikon-produc ... atibleWith


Maar dat is nu net het probleem. Het werkt niet :(

Heb ccleaner geprobeerd maar bij het leegmaken van de prullenbak haakt ie af en wordt de laptop afgesloten

Bestanden verwijder ik via configuratiescherm programma's verwijderen.
Niet iedere foto laat zich maken.
Gebruikersavatar
Hilda

Forumlid
Berichten: 324


Locatie: De Marne
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nikon View NX-i

Berichtdoor Hilda » za jan 09 2016 9:05 am

Ik dacht ik ga View NX2 weer installeren, blijkt gewoon te werken. Ik meen ergens gelezen te hebben dat je bestanden van de D7200 alleen met ViewNX-i kon zien, maar transfer werkt en View NX2 dus ook.
Niet iedere foto laat zich maken.
Gebruikersavatar
Hilda

Forumlid
Berichten: 324


Locatie: De Marne
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nikon View NX-i

Berichtdoor Jur » za jan 09 2016 9:25 am

Hilda, ik zou voorzichtig zijn met het gebruiken van ViewNX2/Transfer met de D7200. Mijn schoonzoon heeft ook een D7200 en had de NEF's met ViewNX2/Transfer, op een iMac, binnengehaald. Tot zover leek alles goed; ook vervolgens importeren en bewerken in Lightroom ging zonder problemen. Toen ik echter de NEF's in NX-D wilde bekijken (o.a. vanwege gebruik scherpstelpunten en vermeende back/front-focus) werden de bestanden niet geopend, terwijl ze wel in de NX-D browser te zien zijn. Andere bestanden van o.a. D90, D2x, D300, D700, D800 en D810 openden wel probleemloos in NX-D. Het lijkt er daarom op dat ViewNX2/Transfer de D7200 bestanden zodanig aanpast/beschadigt dat ze niet meer in NX-D te gebruiken zijn. Inmiddels heb ik bij mijn schoonzoon ViewNX-i en Capture NX-D geïnstalleerd en daarmee zijn nog geen problemen geconstateerd.

Ik ben benieuwd of anderen soortgelijke problemen met de combinatie ViewNX2/Transfer in combinatie met D7200 NEF's hebben geconstateerd.

N.B. Jouw probleem met het installeren van ViewNX-i herken ik niet, maar ik werk ook op een iMac.
Jur
Gebruikersavatar
Jur

Forumlid
Berichten: 2675


Locatie: Haren Gn
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nikon View NX-i

Berichtdoor Jur » za jan 09 2016 9:37 am

Er blijken meer mensen last te hebben van het door Hilda beschreven probleem. De oplossing lijkt te liggen in het handmatig verwijderen van een bepaalde registry-key. In dit draadje op de Dpreview site wordt het probleem en de oplossing daarvan beschreven. Hopelijk is het Engels geen bezwaar. Succes!
Jur
Gebruikersavatar
Jur

Forumlid
Berichten: 2675


Locatie: Haren Gn
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nikon View NX-i

Berichtdoor Wim kanis » za jan 09 2016 12:24 pm

Ik heb al eens problemen gehad met View NX2. Verwijderen en opnieuw installeren hielp niet, omdat er toch enkele bestanden achterbleven in het besturingssysteem. Het probleem heb ik voorgelegd aan de Service en support afdeling van Nikon. Daar werd geadviseerd de software te verwijderen en daarna met RegSweeper2 de registersleutels te verwijderen. RegSweeper kon ik via de Nikon site downloaden.
Daarna de View software weer geïnstalleerd, en alles deed het weer.
Was eenvoudig te doen dankzij de goede service van de Nikon support afdeling.
Wim kanis

Clublid
Berichten: 46


Locatie: Genemuiden
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nikon View NX-i

Berichtdoor Hilda » za jan 09 2016 12:26 pm

Ik heb Nikon ook al een mailtje gestuurd, maar ben ook even met dat linkje van Jur bezig, heb net alles er weer afgehaald en ga nu die registerkey's proberen te verwijderen
Niet iedere foto laat zich maken.
Gebruikersavatar
Hilda

Forumlid
Berichten: 324


Locatie: De Marne
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nikon View NX-i

Berichtdoor Hilda » za jan 09 2016 1:19 pm

Jur schreef:Hilda, ik zou voorzichtig zijn met het gebruiken van ViewNX2/Transfer met de D7200. Mijn schoonzoon heeft ook een D7200 en had de NEF's met ViewNX2/Transfer, op een iMac, binnengehaald. Tot zover leek alles goed; ook vervolgens importeren en bewerken in Lightroom ging zonder problemen. Toen ik echter de NEF's in NX-D wilde bekijken (o.a. vanwege gebruik scherpstelpunten en vermeende back/front-focus) werden de bestanden niet geopend, terwijl ze wel in de NX-D browser te zien zijn. Andere bestanden van o.a. D90, D2x, D300, D700, D800 en D810 openden wel probleemloos in NX-D. Het lijkt er daarom op dat ViewNX2/Transfer de D7200 bestanden zodanig aanpast/beschadigt dat ze niet meer in NX-D te gebruiken zijn. Inmiddels heb ik bij mijn schoonzoon ViewNX-i en Capture NX-D geïnstalleerd en daarmee zijn nog geen problemen geconstateerd.

Ik ben benieuwd of anderen soortgelijke problemen met de combinatie ViewNX2/Transfer in combinatie met D7200 NEF's hebben geconstateerd.

N.B. Jouw probleem met het installeren van ViewNX-i herken ik niet, maar ik werk ook op een iMac.


Ik open net LR om de foto's vanuit ViewNX2 te importeren allemaal vakjes met de mededeling "Afbeelding niet beschikbaar". Gelukkig maar een paar foto's die nog op de sdkaart staan.
Niet iedere foto laat zich maken.
Gebruikersavatar
Hilda

Forumlid
Berichten: 324


Locatie: De Marne
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nikon View NX-i

Berichtdoor Jur » za jan 09 2016 2:41 pm

Hilda, welke versie van LR gebruik jij? Voor de D7200 heb je 6.0 of hoger nodig.
Jur
Gebruikersavatar
Jur

Forumlid
Berichten: 2675


Locatie: Haren Gn
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nikon View NX-i

Berichtdoor Hilda » za jan 09 2016 3:22 pm

Jur schreef:Hilda, welke versie van LR gebruik jij? Voor de D7200 heb je 6.0 of hoger nodig.


Klopt, ik was er reeds achter :( Ben nu elements 13 aan het upgraden
Niet iedere foto laat zich maken.
Gebruikersavatar
Hilda

Forumlid
Berichten: 324


Locatie: De Marne
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Computer hardware en software algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten