Nikon D5

Discussies over fotografie met de D1, D2, D3, D4, D5 en D6

Onderwerp:

Re: Nikon D5

Berichtdoor Javelin » vr jan 08 2016 6:53 pm

En heeft Frank dus niets over het hoofd gezien, hij vergelijkt de netto prijs vóór belastingen.
Heel veel analoog en steeds meer digitaal.
Gebruikersavatar
Javelin

Clublid
Berichten: 176


Locatie: Weert
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nikon D5

Berichtdoor plincky » vr jan 08 2016 7:22 pm

Wilci schreef:Voor mezelf ben ik al op de XQD toer en die bevallen mij uitstekend. Maar, als dit je eerste topmodel is van Nikon dan heb je waarschijnlijk al een aardig assortiment CF kaarten en kun je die versie kiezen.


Als je deze camera kan bekostigen dan zijn de XQD kaartjes ook niet zo'n probleem lijkt me.
Mooie camera maar de prijsverschillen met d810 of d750 is wel erg veel. En in mijn ogen bied het niet zoveel meer om dit prijsverschil logisch te vinden. Maar als je het werk ervoor hebt of genoeg geld over hebt voor je hobby dan is dat natuurlijk wel leuk speelgoed.
Gebruikersavatar
plincky

Forumlid
Berichten: 2183


Locatie: Nijkerk
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nikon D5

Berichtdoor CaptainHook » di jan 12 2016 10:34 am

Het aloude adagium van als je het ene dure ding kunt/wilt betalen, dan zijn die andere dure dingen ook geen probleem is wel een afgezaagde dooddoener. :roll: M.a.w. als je eenmaal een dure sportauto hebt dan zou je niet meer mogen zagen over het hoge brandstofverbruik. :crazy:

Om terug te komen op de D5:
http://oleliodden.com/photo-gear/field-reviews/beta-test-report-nikon-d5/
dit is wel een fraaie fieldtest. :thumbup:
Maar volgens mij maakt zo iemand zelfs nog fraaie foto's, al geef je hem een D200 mee naar de arctische regio's. :)

Deze vind ik wel bijzonder:
Afbeelding
Niet zozeer vanwege het onderwerp, alswel dat het bij ISO 102 400 geschoten is! Ja, je leest het goed, bij een zescijferig ISO getal.
Volgens het eerder genoemde verslag schijnt dit ook nog eens de beta-versie van de D5 sensor te zijn; m.a.w. productiemodel zou nog beter (?) presteren.
CaptainHook



Onderwerp:

Re: Nikon D5

Berichtdoor Vincent » di jan 12 2016 11:05 am

Thanx voor de link. Mooie review met een hoop overtuigende platen.

Alleen de iso performance ben ik basis van deze voorbeelden nog niet echt heel overtuigd, zoals zijn begeleidende tekst doet vermoeden. Maar ach, als ISO 200k alleen al voor de krant bruikbaar is dan hebben we hier officieel de nieuwe Low-light koning!! :lol:
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4521


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nikon D5

Berichtdoor Barabaz » do jan 14 2016 12:58 pm

Misschien ook wel makkelijk, zou eigenlijk in standaard pakket moeten zitten.

http://nikonrumors.com/2016/01/10/the-m ... nged.aspx/
D4 & D3s
70-200 VR2
200-400 VR2
24-120 VR2
TC1.4-II - TC1.7-II

http://www.serpentash.tweak.nl
Gebruikersavatar
Barabaz

Forumlid
Berichten: 36


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nikon D5

Berichtdoor Vincent » do jan 14 2016 1:17 pm

Waarom?
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4521


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nikon D5

Berichtdoor Barabaz » do jan 14 2016 4:38 pm

Omdat ik als D4 gebruiker zowel XQD als CF kaarten heb, je werd eigenlijk verplicht om in 2 soorten kaarten te investeren.
D4 & D3s
70-200 VR2
200-400 VR2
24-120 VR2
TC1.4-II - TC1.7-II

http://www.serpentash.tweak.nl
Gebruikersavatar
Barabaz

Forumlid
Berichten: 36


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nikon D5

Berichtdoor CaptainHook » do jan 14 2016 4:46 pm

Ach joh, wat maakt dat nou uit, een paar geheugenkaartjes meer of minder, dat moet toch geen enkel probleem zijn als je toch al zo kapitale body kunt aanschaffen? :twisted:
Althans, dat is wat menigeen hier altijd roept "je moet niet zeuren over dure accessoires, als je toch al zo'n dure body of objectief kunt kopen". Ahum... :silent:
CaptainHook



Onderwerp:

Re: Nikon D5

Berichtdoor Vincent » do jan 14 2016 4:53 pm

Lekker cynisch en constructief weer...

Het is een professionele camera met dito afdichtingen en prestaties. Geen LEGO camera die je zelf in elkaar kunt zetten afhankelijk van de opdracht. Waarom wil je straks gaan wisselen van type kaartjes tussen klussen door? Of zelfs tijdens een klus zeker..?

Laat je gebruikers zelf onderdelen vervangen dan is het wachten op klachten omtrent slecht functionerende contacten, corrosie door minder functionerende afdichtingen etc. Nog maar de vraag of er geen nieuwe firmware op moet bij een conversie.

Het lijkt de laatste tijd wel of Nikon überhaupt niets goede meer kan doen bij sommige mensen...
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4521


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nikon D5

Berichtdoor plincky » do jan 14 2016 7:57 pm

Wees blij dat ze nog de optie geven tussen CF of XQD...
En idd. Als je zo'n camera hebt dan vind ik dat je niet moet zeuren over cf of xqd kaartjes. Als je een sportauto koopt moet je ook niet zeuren over het dure onderhoud of dat een velg dan veel duurder zijn dan bij een goedkoop boodschappen autotje.
Laatst gewijzigd door plincky op vr jan 15 2016 7:03 am, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
plincky

Forumlid
Berichten: 2183


Locatie: Nijkerk
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nikon D5

Berichtdoor Frankie » do jan 14 2016 8:46 pm

"Het lijkt de laatste tijd wel of Nikon überhaupt niets goede meer kan doen bij sommige mensen..."

Hou het er maar op dat waar je van houdt, je daar ook kritischer op bent. :P Gelukkig zie ik ook nog veel positieve reacties op het nieuwe Nikonspul, zelfs bij NCN. :wink:
Gebruikersavatar
Frankie

Clublid
Berichten: 3318


Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nikon D5

Berichtdoor Cyrus » vr jan 15 2016 12:14 am

De keuze bieden tussen CF of XQD is mooi, achteraf omwisselen helemaal, mocht je na aanschaf toch spijt hebben voor de keuze en dus willen switchen. In ieder geval lijkt het mij wel handig dat beide slots hetzelfde formaat hebben. Ik vond het bij o.a. de D810 namelijk vreemd dat je een verzameling van twee verschillende kaarten dient aan te leggen.
Groeten,
Edwin

flickr - website
Gebruikersavatar
Cyrus

Clublid
Berichten: 3338


Locatie: NH
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nikon D5

Berichtdoor a90 » vr jan 15 2016 8:11 am

Dat hoeft toch helemaal niet ? Je kunt een vol kaartje ook gewoon wisselen als je van een bepaald type kaartje er meer hebt.
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
Gebruikersavatar
a90

Clublid
Berichten: 4882


Locatie: Nieuw Vennep
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nikon D5

Berichtdoor Cyrus » vr jan 15 2016 10:02 pm

Ja dat snap ik... Maar echt handig vind ik het niet, 2 verschillende soorten geheugenkaarten in 1 camera.
Groeten,
Edwin

flickr - website
Gebruikersavatar
Cyrus

Clublid
Berichten: 3338


Locatie: NH
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nikon D5

Berichtdoor Patrick » vr jan 15 2016 10:15 pm

In gebruik wellicht niet, maar het kan ook handig zijn als je iemand een kaartje met foto's wil toestoppen...
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26851


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “D1, D2, D3, D4, D5 & D6”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten