NIKON COOLPIX P610

Discussies over fotografie met de Coolpix camera's

Onderwerp:

NIKON COOLPIX P610

Berichtdoor Hilda » za feb 27 2016 11:24 am

Zo als het nu lijkt ga ik ergens oktober mijn zus die in Suriname woont, opzoeken. 5 jaar geleden ben ik ook geweest en had toen ipv mijn srl een Fuijfilm HS10 mee. Dit beviel me heel erg goed, geen gezeul, geen lenswissels enz., alleen de snelheid viel tegen. De springende dolfijn was al weer ondergedoken tegen de tijd dat de foto gemaakt was. Ook deze keer wil ik eigenlijk wel weer een compact mee en mijn oog is gevallen op de Nikon Coolpix P610, maar kan iemand mij vertellen of dit een beetje een snelle camera is? Ik las meen ik al ergens dat er veel tijd tussen 2 foto's zit, dat lijkt me ook niet handig.
Niet iedere foto laat zich maken.
Gebruikersavatar
Hilda

Forumlid
Berichten: 324


Locatie: De Marne
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: NIKON COOLPIX P610

Berichtdoor ArendV » ma feb 29 2016 9:25 am

Hilda, ik heb geen recente ervaring met superzoom camera's maar ik zou zeker Panasonic meenemen in jouw overweging.
Ik denk dat de Panasonic FZ300 of zijn voorganger FZ200 - die nog wel te koop is - de Nikon P610 in snelheid overtreffen (dat kun je ook wel op fora teruglezen van Panasonic gebruikers die op de P610 of P900 zijn overgestapt).
En als je iets doorspaart heb je de FZ1000 met minder zoom maar wel een veel betere beeldkwaliteit.
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
Gebruikersavatar
ArendV

Forumlid
Berichten: 2463


Locatie: Omgeving Breda
Contacteer:

Onderwerp:

Re: NIKON COOLPIX P610

Berichtdoor Hilda » ma feb 29 2016 9:33 am

Ik ga steeds meer twijfelen (heb nog even gelukkig) of ik niet beter voor een 2e hands D90 met een 18-200 lens kan gaan. Heb al een setje voor nog geen €300,00 gezien, niet al te ver van huis. Heb hiervoor ook een D90 gehad en vind het een prima camera.
Niet iedere foto laat zich maken.
Gebruikersavatar
Hilda

Forumlid
Berichten: 324


Locatie: De Marne
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: NIKON COOLPIX P610

Berichtdoor ArendV » ma feb 29 2016 9:39 am

Dat is ook een goede optie als telebereik niet zo heel belangrijk is en je geen objectieven wilt wisselen.
Waarom niet een 18-200 aanschaffen voor jouw huidig camera, ik neem aan dat je verzekerd bent.
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
Gebruikersavatar
ArendV

Forumlid
Berichten: 2463


Locatie: Omgeving Breda
Contacteer:

Onderwerp:

Re: NIKON COOLPIX P610

Berichtdoor Hilda » ma feb 29 2016 9:45 am

Het gaat me niet om het de angst dat ie kapot gaat of gestolen wordt maar om het gewicht. We zullen veel met het openbaar vervoer moeten doen, maar ook die optie hou ik nog open. Ik wik en ik weeg :-)
Niet iedere foto laat zich maken.
Gebruikersavatar
Hilda

Forumlid
Berichten: 324


Locatie: De Marne
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: NIKON COOLPIX P610

Berichtdoor ArendV » ma feb 29 2016 9:51 am

Zoveel kleiner en lichter is de D90 niet dan de D7200 die jij volgens mij hebt.....
http://camerasize.com/compare/#179,611
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
Gebruikersavatar
ArendV

Forumlid
Berichten: 2463


Locatie: Omgeving Breda
Contacteer:

Onderwerp:

Re: NIKON COOLPIX P610

Berichtdoor Hilda » ma feb 29 2016 9:59 am

Dat valt idd wel mee, voor mijn gevoel is de 7200 veel zwaarder. Kan er weer probleem weggestreept worden. Op zoek naar een mooie allround lens.
Niet iedere foto laat zich maken.
Gebruikersavatar
Hilda

Forumlid
Berichten: 324


Locatie: De Marne
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: NIKON COOLPIX P610

Berichtdoor JurjenF » ma feb 29 2016 9:35 pm

Als gewicht èn kwaliteit/prijs de doorslag moet geven : Sigma 18-200 OS Contemporary : licht, niet duur en prima kwaliteit qua kleur/scherpte etc.. Bevalt ons prima op de D5100. Dat zijn ook lichte bodies die je voor zachte prijsjes kan aanschaffen. Ook te overwegen : D3200/3300 of dus de D5100 /5200. In combi met genoemd objectief licht en lekker bruikbaar naast je al bestaande Nikon (spullen).
Gebruikersavatar
JurjenF

Forumlid
Berichten: 979


Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Coolpix”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten