MO febr. 2016, beoordelen foto's - "Verval"

Fotografie maandopdracht. Per september 2011 is deze foto opdracht overgegaan in de NCN Foto opdracht.

Welke foto raakt jou het meest als het om verval gaat?

Peiling eindigde op vr apr 01 2016 2:16 am

Gerrit
1
2%
Ruud_388
4
8%
Peter
0
Geen stemmen
Tuihanti
3
6%
richhanz
0
Geen stemmen
Jaap Driest
0
Geen stemmen
iwan073
0
Geen stemmen
eelco
8
16%
Captain Hook
0
Geen stemmen
Sandor Gora
1
2%
Brutus
1
2%
jur001
1
2%
a3aanw
4
8%
MarcoD750
3
6%
ReinaB
5
10%
Josti
6
12%
WillemFocus
1
2%
Jacob-O
10
20%
Charlie Scene
2
4%
edrocket
1
2%
Belinda
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 51

Onderwerp:

Re: MO febr. 2016, beoordelen foto's - "Verval"

Berichtdoor Mieke53 » do mar 03 2016 2:24 pm

:thumbup: heerlijk die activiteit in ons draadje.

Doen Jacob, we kijken allemaal anders. Ook ik.
Ben benieuwd of je overstag gaat.
Er zijn alleen een paar kanjers die het heel goed kunnen benoemen.
Maar tussen Jur en Edwin zijn ook kleine nuances in de beleving van de foto's waargenomen.

En..... het blijft altijd jouw foto. Of iemand er nu wel of niet zo gecharmeerd van is.
Je maakt de foto met een bepaalde intentie en durft hem te plaatsen. Dan ben je voor mij al 1 van de winnaars.
Met de tips en trucks van geoefende kijkers, bepaal je volgende keer hoe om te gaan met de adviezen.

Gegroet allen,

Noor
Gebruikersavatar
Mieke53

Forumlid
Berichten: 2385


Locatie: Houten
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO febr. 2016, beoordelen foto's - "Verval"

Berichtdoor Jacob_O » do mar 03 2016 3:25 pm

Het beoordelen van foto's is niet echt mijn ding, heb daar niet voldoende inzicht en ervaring voor, maar dit keer wil ik toch een poging wagen.


Gerrit: De hoge smalle deur, de lage klink en de traptreden zijn wel erg vreemd in verhouding. (Vraag me af of de stoep meetelt als traptrede).
Door deze vreemde verhouding wordt mijn aandacht minder naar het verval getrokken.

Ruud: Mooie z/w (omzetting?) en het duidelijk dat deze auto's hun beste tijd gehad hebben, maar de lucht trekt ook behoorlijk mijn aandacht.

Peter: Mooie insteek maar met wat meer dramatiek, zonder te overdrijven, had deze nog mooier kunnen zijn.

Tuihanti: Helemaal goed. Spreekt mij erg aan: "verval in de cyclus van het bestaan".

richhanz: Tijd voor onderhoud. Heel jammer dat de scherpte mist.

Jaap: Persoonlijk vind ik dit meer een "vieze, verwaarloosde boel" dan dat het verval eruit springt. Het maakt me wel nieuwsgierig hoe het er daar verder uitziet.

iwan073: Fraaie foto qua licht, goed gezien. Zo fris en kleurrijk dat ik helemaal niet aan verval denk.

eelco: Dit is duidelijk verval, de sfeer straalt dat ook helemaal uit.

CaptainHook: Oud en vervallen, dat is zelfs binnen nog te zien. Het licht doet jammer genoeg afbreuk aan het geheel en de sfeer.

Sandor: De insteek is duidelijk, nog mooier als de stuw op zich ook écht vervallen was.

Brutus: Fraaie foto maar mijn blik wordt meer naar de mensen en de verte getrokken dan naar het steigerwerk. Verder lijkt het verval wel mee te vallen.

jur001: Erg leuk idee, hier is de houdsbaarheidsdatum duidelijk overschreden, maar ik denk dat je er meer uit had kunnen halen.

a3aanw: Mooi gedaan, deze tram is echt in verval. Ook hier door de kleur en het licht niet meteen een sfeer van verval.
(Ziet er door de kleurige prullaria achter de ramen iets te vrolijk uit).

MarcoD750: Leuk gevonden. Ik ken ze wel van tijdens het vissen, dit soort plekjes. Vaak wat naargeestig waardoor de sfeer goed overkomt.
Meer mist had hier misschien nog meer effect gehad.

ReinaB: Het idee is duidelijk, het verval komt ook goed over. Als deze foto minder frontaal genomen was wellicht nog sterker als geheel.

josti: Spectaculair verval in het waterniveau zo te zien, de woestheid en wildheid komen hier, voor mij, beter naar voren dan het thema verval

Willem: Gebrek aan onderhoud leidt tot verval, dat is zeker, maar hier ben je nog een aantal jaren te vroeg.

Jacob_O; Ja, wat te zeggen over mijn eigen foto.... Het idee is het verval van een mens en zijn/haar familie wat ook doorgaat na de dood,
niet alleen wat betreft het stoffelijk overschot, maar ook van de laatste rustplaats.

Charlie: Net zoals de hamburger ziet deze appel er vervallen genoeg uit om je trek erin te doen vergaan. Jammer van het licht.

edrocket: Hier heb ik lang naar gekeken: De vouw in het midden deed mij eerst denken dat je een tijdschrift gefotografeerd had, het duurde even voordat het kwartje viel.
Goed bedacht en goed uitgevoerd, boeiend geheel waar ik een tijd naar gekeken heb. Wel wat druk als geheel, er is veel te zien, waardoor ik het thema "vergeet".

Belinda: Simpel maar doeltreffend. De schuine lijn van het rotte paaltje draagt erg bij aan de foto. Een minder aanwezige achtergrond had deze foto nog sterker gemaakt.


Alles bij elkaar denk ik mijn stem naar Tuihanti gaat....
..... of toch Eelco....
.... maar ik laat het nog even bezinken.
Jacob_O

Forumlid
Berichten: 1665


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: MO febr. 2016, beoordelen foto's - "Verval"

Berichtdoor Mieke53 » do mar 03 2016 3:37 pm

Nou Jacob......:-)
Prima beoordeling hoor.
Je mag weer een volgende keer.
Gebruikersavatar
Mieke53

Forumlid
Berichten: 2385


Locatie: Houten
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO febr. 2016, beoordelen foto's - "Verval"

Berichtdoor iwan073 » do mar 03 2016 6:13 pm

edrocket schreef:Iwan073: Mooie toren. Kloppen de luchten door de verschillende openingen? Je foto heeft mooie zachte tonen (op een wel heel zonnige dag). Het blauw bovenin is erg heftig


Het viel mij vandaag toen ik de foto terug keek ook ineens op. Door het raampje zie je zware bewolking terwijl je door het dak mooie blauwe hemel ziet.
Er is niets aan gefotoshopt in ieder geval :)
  • - - - -
  • Nikon AF-S 50mm f/1.8G
  • SanDisk 64GB SDXC Extreme Pro
Gebruikersavatar
iwan073

Forumlid
Berichten: 48


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: MO febr. 2016, beoordelen foto's - "Verval"

Berichtdoor eelco » do mar 03 2016 10:09 pm

leuk om te zien hoe creatief sommige mensen met dit onderwerp om kunnen gaan. Voor mij was het vrij duidelijk wat ik voor ogen had en toen ik sommige andere foto's zag bedacht ik me pas wat er nog meer onder verval kon vallen.

In navolging op enkele voorgangers heb ik ook besloten om feedback te geven op alle inzendingen.
Ik heb gekeken hoe de foto op mij is overgekomen icm het onderwerp.

Gerrit: ik vond de compositie goed uitgedacht. Het maakt je nieuwsgierig naar de rest van het gebouw. De omzetting naar zwart/wit maakt het plaatje wel compleet.

Ruud388: ik vond dit wel een erg mooie foto, juist met die lucht. Foto had wat breder gemogen wat mij betreft, maar ik weet natuurlijk niet wat er nog meer aan weerszijden stond.

Peter: de foto is mooi, alhoewel HDR toch niet echt mijn ding is. Gebouw wordt al aardig mooi door de natuur ingenomen. Kijkende naar je foto had die misschien wat spannender kunnen zijn. Ik zou persoonlijk bijvoorbeeld alleen het deel van de teap en de ingang hebben vastgelegd. Dan word je vanzelf nieuwsgierig naar de resr, terwijl het gebouw ansich niet zo heel veel voorstelt.

Tuihanti: in alle eerlijkheid moet ik bekennen dat ik toch even eerst goed moest kijken om de foto door te hebben. Hierna bedacht ik me dat ik het wel een erg sterke foto vind en een creatieve kijk op het thema " verval" .

Richhanz: duidelijk verval te zien, onduidelijk waar ik precies naar kijk. Ik gok een deel van een motorcompartiment.
persoonlijk had ik er bij deze foto voor gekozen om of het object wat breder in beeld te brengen of de focus te verleggen naar wat details. Kijkende naar de rest van de foto zie ik mooi verweerde verf,een luik en handvaten.
Bij een detail geeft het niet als het object in het geheel niet duidelijk is. In deze foto had het denk ik beter geweest als er meer van het object zichtbaar was geweest.
Maar blijf me wel afvragen wat het nu precies is??? Dus de aandacht heb je sowieso

Jaap Driest: Noisy ken ik wel van foto's, helaas nog niet geweest. Jouw foto is weer eens een andere weergave. Of ik het echt verval vind, nee. Maar het nodigt ook niet uit om een douche te pakken. Op een of andere manier heb je wel een kille troosteloze sfeer weten vast te leggen.
Enige tip die ik je nog kan geven is om te kijken of je de foto nog wat rechter kan krijgen. Voor de rest een prima plaat die mij wel aanspreekt.

Iwan073: mooie foto en je hebt inderdaad geluk gehad met de lucht. Ik heb echter het idee dat ik meer naar een ruine zit te kijken naar verval. Naar mijn mening is "verval" nog de fase voordat het een ruine wordt.
Maar dat zegt verder niets over je foto. Die is gewoon mooi.

Eelco: tsja, wat moet je nu zeggen over je eigen foto. In ieder geval geen creatieve gedachte op het onderwerp "verval" maar gewoon letterlijk genomen. Deze foto uitgezocht omdat ik het een bijzondere sfeer vind door de gele gloed. Ik had het geluk dat de zon op dat moment mooi naar binnen scheen en door het gordijn de gele gloed kwam. Uiteraard wel in de nabewerking eea aan kunnen passen en de foto expres donker gehouden (maar misschien iets te).

Captain Hook: deze foto laat mijn inziens eerder een rommelige opslag zien dan verval. De muur ziet er namelijk te netjes uit. Het raam daartegenovergesteld juist niet. Helaas ligt hier niet echt de nadruk op. Een ander standpunt had de foto meer recht kunnen doen.

Sandor Gora: ook hier weer een creatieve kijk op het onderwerp "verval". Een op het oog gammel sluisje waar het water een rustig verval heeft.

Brutus: en ook hier weer een creatieve kijk op verval. Ik interpreteerde het als eb- en vloed, gezien de plassen onder de palen. De palen/steiger geven mij niet echt een beeld van verval, maar ik vermoed dat dit ook niet de bedoeling was.
De omzetting naar zwart/wit maakt het zeker af.

Jur001: een foto waarvan ik dacht: "hoe kom je op het idee?" Leuk bedacht, goed uitgevoerd en vastgelegd.

A3aaw: fantastisch object wat me nieuwsgierig maakt naar meer. Jammer van de kraan op de achtergrond. Ander standpunt had in deze misschien beter geweest.

Marco D750: gewoon mooi en erg sfeervol. Door de kist geeft het helemaal een verlaten maar ook serene sfeer.

Reina B: mooie foto, alhoewel ik in eerste instantie nog niet de dubbele boodschap had opgemerkt. Na het commentaar van de andere forumleden gelezen te hebben, ging ik op een andere manier naar je foto kijken. Geweldg gezien!
De foto zelf vind ik niet heel bijzonder. Misschien dat iets meer van het gebouw de foto spannender had gemaakt.

Josti: niet veel aan toe te voegen. Creatieve kijk en erg mooj gedaan.

Willem focus: leuke foto, vooral de scheve paal op de voorgrond.
Ik denk dat de foto nog wat sprekender was geweest als je ook nog een deel van het gebouw rechts had laten zien.

Jacob_0: mooie foto van een mooie (of juist niet) locatie. Bizar hoe dit er zo bij kan liggen. Omzettting naar zwart/wit had hier ook wel mooi geweest denk ik.

Charlie Scene: bijzondere foto waarvan ik me afvraag waarom je deze gemaakt hebt. Ik vermoed dat je op pad bent gegaan voor deze maandopdracht, want anders zou ik niet weten wie er eem rotte appel wilt fotograferen. In ieder geval creatief benaderd. Minpuntje in je foto vind ik de storende lichtweerkaatsing in de appel.

Edrocket: danzij je uitleg ging ik anders naar je foto kijken. Uitleg had ik ook wel nodig om er wijs uit worden. Foto zelf vind ik geniaal. Heerlijke sfeer, goed op elkaar afgestemd. Alle tekst om de foto heen vind ik echter wat afleiden en die zouden dus het verval moeten verduidelijken.
Het model zelf doet me niet gelijk aan verval denken, dus dat is dan wel weer een compliment voor het model.
Voor de rest een geniale foto, goede sfeer en zeer creatieve benadering.

Belinda: mooie foto van een simpel onderwerp. Altijd knap dat mensen alledaagse objecten zo kunnen bekijken. Mooi in je foto zijn de verschillende materialen die elk in een ander stadium van verval verkeren.
Minder is alleen de onrustige achtergrond.

Mijn uiteindelijke keuze is gegaan naar Marco D750. Deze foto sprak me al gelijk heel erg aan en ik houd altijd wel van een dergelijke sfeer.

Groeten, Eelco
eelco

Forumlid
Berichten: 195


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: MO febr. 2016, beoordelen foto's - "Verval"

Berichtdoor edrocket » do mar 03 2016 10:48 pm

Dat model ben ik self. Dank. Ik ben behoorlijk in verval alleen heb ik de pech dat je het niet ziet. De teksten en de complexiteit... tja, het is een knipoog naar het hoge Europese gemiddelde medicijngebruik bij 50+ers. En ja, het is geen plaatje dat direct duidelijk is. Maar daar hou ik wel van. Iig om te maken.
Toffe bespreking. Ik denk dat het goed is om te reflecteren op foto's van anderen binnen een thema. Het leert je wat je wel en niet mooi vindt, of wat je aanspreekt in foto's. Of juist niet. Door te bespreken (hier of op een fotoclub) leer je beter (of anders) kijken. Mij spreken niet altijd de mooiste fotos aan. Maar zo'n plaatje als van ReinaB doet iets als je verder kijkt. Maar dat is mijn mening.
Gebruikersavatar
edrocket

Forumlid
Berichten: 362


Locatie: Amsterdam
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: MO febr. 2016, beoordelen foto's - "Verval"

Berichtdoor eelco » do mar 03 2016 10:50 pm

Helemaal met je eens Ed. Goed verwoord.
eelco

Forumlid
Berichten: 195


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: MO febr. 2016, beoordelen foto's - "Verval"

Berichtdoor sled9e » do mar 03 2016 10:54 pm

Mooi en vers simpel beeld spreekt mjj als simpel persoon het meeste aan , marcod750 kreeg mijn stem , als vers geweest (de fotodatum dan) had ik tuihanti gekozen .
Andere bepaalde foto van voedsel kon ik niet al te lang naar kijken voor beoordeling maar voor de moeite dit te doen toch ook een dikke plus
-/
sled9e

Forumlid
Berichten: 144


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO febr. 2016, beoordelen foto's - "Verval"

Berichtdoor Jacob_O » do mar 03 2016 11:39 pm

Aangezien de datum van Tuihanti's foto ook al aan verval onderhevig was..... :D
Tuihanti.
Jacob_O

Forumlid
Berichten: 1665


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: MO febr. 2016, beoordelen foto's - "Verval"

Berichtdoor MarcoD750 » vr mar 04 2016 10:35 am

Ik heb ook alle foto's bekeken en wat opmerkingen meegegeven. Ik ben redelijk kritisch maar nooit negatief :wink2:

Gerrit: Als ik meer had gezien had het wat kunnen hebben.

Ruud_388: mooi beeld, de lucht is spannender als de 3 auto's. Compo is wel mooi.

Peter: Als het een subtielere hdr had geweest en iets meer beeld.

Tuihanti: Rommelig beeld, wel leuk gevonden.

Richhanz: Geen goede compositie en niet scherp.

Jaap: Jammer dat er een stuk van de gordijnen mist. Ook een rommelig beeld.

Iwan073: Leuk beeld, wel apart dat de bewolking boven weg is. Bij het zijraam is het nog slecht weer.

Eelco: mooi beeld, kan nog wel wat bewerking gebruiken.

CaptainHook: jammer dat het plat geflitst is.

Sandor Gora: Foto staat niet recht en oogt ook wat wazig.

Brutus: Ik zie een steiger en wat mensen op de achtergrond. Compositie had beter gekund.

Jur001: Smerig broodje, compositie is niet veel, wat creatiever had het zeker wat kunnen worden.

A3aanw: Ik weet niet wat er met deze plaat is, of teveel verscherpt en teveel contrast..een stuk van de bovenkant eraf en de foto wordt een stuk beter.

ReinaB: leuk gezien maar rommelig beeld, 2 stukjes wit links en recht, compositie had zeker beter gekund.

Josti: mooie foto en goed gezien, moest een paar keer kijken en heeft zeker mijn voorkeur.

Willem Focus: goed gezien en heeft wel iets, met wat zachter licht had het zeker wat kunnen worden.

Jacob_O: ook een betere compositie had hier zeker beter geholpen en hard licht.

Charlie Scene: compo en licht is niet veel, verval zit er wel in maar geen gevoel.

Edrocket: leuk gedaan en creatief.

Belinda: geen prettig beeld om naar te kijken, scherpte zit niet helemaal goed lijkt het wel. Kleiner diafragma en het geheel had zeker beter geweest.

Mijn keuze is Josti
met vriendelijke groet, Marco

Z6 | AF-S Nikkor 14-24 | AF-S Nikkor 24-70 2.8 | AF-S 70-200 2.8 VRI | SB910 | Insta360 |
Gebruikersavatar
MarcoD750

Ontwerp & Ontwikkeling
Berichten: 2232


Locatie: Abcoude
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: MO febr. 2016, beoordelen foto's - "Verval"

Berichtdoor josti » vr mar 04 2016 2:36 pm

Deze maand weer veel fraaie inzendingen. Leuk om ieders interpretatie van het thema 'Verval' te zien. Bijgaand mijn bescheiden mening over de inzendingen.

Gerrit: om maar gelijk met de deur in huis te vallen; een hele boeiende foto. Zwart-wit doet het goed hier en door de vele rechte lijnen blijf ik ernaar kijken.
Ruud_388: ook deze zwart-witfoto kan mij wel bekoren. Vooral de dieptewerking van de lucht. Minder vind ik de krappe kadering links en rechts.
Peter: de foto vind ik wat druk overkomen door de rommelige voorgrond. Bij de lucht linksboven lijkt iets te enthousiast aan de schuifjes getrokken te zijn.
Tuihanti: knappe opname van het verval van het leven. Mooi scherp alleen wordt mijn aandacht wat naar de achtergrond rechts getrokken.
richhanz: fraaie kleuren in deze vervallen motor, maar ik mis vooral de scherpte.
Jaap Driest: gevalletje urbex. Doet het natuurlijk goed bij dit onderwerp. Ik had nog wel wat van de douchebakken willen zien.
iwan073: leuke invulling van het thema. Mooi gezichtspunt gevonden om de toren in beeld te brengen. Eigenlijk meer een ruïne dan verval. Wel een boeiende opname.
eelco: prachtige sfeer in deze opname! De lichtval is boeiend en ook weer een foto waarin je blijft ontdekken. Op m'n shortlist.
CaptainHook: voor het thema 'Verval' had ik liever meer details achter het raam gezien. De muur is nog best gaaf :wink: . Wel een mooi standpunt gekozen, maar meer luik en achter het luik had de foto sterker gemaakt. Door het flitslicht komt hij ook wat hard over.
Sandor Gora: een hele andere invulling van het thema. Meer zoals ik het ook in mijn hoofd had; het verval van een rivier (of stroompje) wat dan weer niet een vervallen indruk hoeft te maken :wink: De foto komt wat flets over en ik vind hem wat saai.
Brutus: bij deze fraaie foto heb ik het meest moeite het thema te herkennen. Ongetwijfeld heeft Brutus daar een idee over. Het enige minpuntje is de hele witte lucht, hoewel dat misschien juist de rest van de foto meer kracht geeft. Ook op mijn shortlist.
jur001: een hele ander invalshoek. Fotografisch goed vastgelegd dit onsmakelijke hapje :( Het is waarschijnlijk je keuze om het verval goed close in beeld te brengen, maar ik vind hem dan iets te krap gekaderd. Misschien was meer inzoomen op de schimmels nog fraaier geweest. Brengt mij op het idee om hier eens iets macro-achtigs mee te doen.
a3aanw: deze toverde een glimlach op mijn gezicht. Ik stel mij voor dat hier nog daadwerkelijk iemand woont. Mooie kleurige plaat. Enige punt is dat mijn aandacht wat teveel naar de achtergrond wordt getrokken. Daar is teveel detail te zien.
MarcoD750: mooi! De boten maken de plaat af en de mist zorgt voor een natuurlijk kader waardoor de achtergrond niet meer afleidt van het onderwerp.
ReinaB: eenvoud siert, zegt men. Dat geldt wat mij betreft zeker voor deze opname. Alleen datgene in beeld waar het om gaat en ook nog in een mooi bij het onderwerp passend kader. Ik had in de software de lijnen nog rechtgezet. Op mijn shortlist.
Willem Focus: fijne onhollandse sfeer waar ik wel van houd. Ondanks de best aanwezige zon een pastelachtig beeld, maar niet zo vervallen als ik zou willen voor dit thema. Mooie foto.
Jacob_O: een hele andere interpretatie van het thema. Duidelijk verval of het begin ervan zoals je zelf zegt. Ik heb het gevoel dat er meer inzit in wat andere weersomstandigheden: mist of donker, regenachtig weer en/of zwartwitomzetting...
Charlie Scene: ook een vervallen lekkernij: technisch een prima foto die bij mij wat hard overkomt wat betreft het licht. Misschien had natuurlijk licht icm een lange sluitertijd een wat aantrekkelijker beeld opgeleverd. Het standpunt en de scherptediepte bevallen mij echter wel.
edrocket: duidelijk weer goed over nagedacht. Het menselijk verval als een soort poster In eerste instantie lijkt het een poster die je ergens hebt gezien, maar zoals je al schreef, heb je hem zelf bedacht en samengesteld: klasse. Voor mij ook de juiste sfeer bij dit thema. Enige wat mij dan niet raakt, is de röntgendetails op je hoofd, hoewel ik dat in het kader van je eigen concept wel begrijp.
Belinda: mooie foto met een prettige scherptediepte en lekker scherp. Eenvoud siert geldt hier zeker.
Mijn eigen foto: vanaf het begin had ik hetverval van een rivier in mijn hoofd. Bijvoorbeeld een vistrap hier in de buurt. Door het hoge water de afgelopen maand, was daar niets van te zien.Toen ik boven de stuw stond, was hij gedeeltelijk naar beneden vanwege het hoge water en zag ik het kolkende water naar beneden storten. Door met de sluitertijd te spelen wilde ik de beweging van het naar beneden vallende water pakken. Zelf vind ik hem wel geslaagd omdat ik er steeds weer andere dingen in zie. Mijn vrouw wil hem als Xpozer aan de muur :D

Alles nog eens overwegend gaat mijn stem deze maand naar eelco

Groet, Jos
Meer foto's zien? Klik hier, daar of op www.joswerkhoven.nl
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2899


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO febr. 2016, beoordelen foto's - "Verval"

Berichtdoor CaptainHook » vr mar 04 2016 2:52 pm

Wat ik vooral goed van alle postings/commentaren hier; is dat menigeen de moeite neemt om zo uitgebreid te reageren :thumbup: Het kan dus wel!

Specifiek voor mijn foto; vind 't wel grappig, die opmerkingen over (plat)flitsen. Terwijl juist het contrast in de nabewerking juist zo is opgevoerd. M.a.w. juist helemaal niet platgeflitst. (het was 's-avonds, pikdonker, verder geen licht). Geeft maar weer eens aan hoe percepties verschillen. :think:

Lastige van het thema "Verval"; bedoel je dan verval als zijnde degeneratie, of de loop van het water, of (extreem) isotopen die vervallen?
CaptainHook



Onderwerp:

Re: MO febr. 2016, beoordelen foto's - "Verval"

Berichtdoor josti » vr mar 04 2016 3:01 pm

Klopt Eric. Ik vind ook dat de commentaren van de verschillende juryleden hier altijd opbouwend zijn. Zelf leer ik er ook veel van om te omschrijven wat ik van de inzendingen vind en wat anderen vinden. Een thema kan dus altijd heel verschillend geïnterpreteerd worden. Dat maakt het ook altijd zo boeiend. Ben heel benieuwd hoe dat straks met "lijnen" gaat. Daar zijn de mogelijkheden haast onbegrensd.
Meer foto's zien? Klik hier, daar of op www.joswerkhoven.nl
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2899


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO febr. 2016, beoordelen foto's - "Verval"

Berichtdoor Mieke53 » vr mar 04 2016 3:13 pm

:D Maak ik het jullie te makkelijk?????
Gebruikersavatar
Mieke53

Forumlid
Berichten: 2385


Locatie: Houten
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO febr. 2016, beoordelen foto's - "Verval"

Berichtdoor josti » vr mar 04 2016 11:21 pm

Pff... bij dit onderwerp wordt het denk ik heel moeilijk om boven het gemiddelde uit te komen Noortje. Maar zeker een pittige uitdaging :D
Meer foto's zien? Klik hier, daar of op www.joswerkhoven.nl
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2899


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Maandopdracht”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten