Professional Imaging 12-13-14 maart 2016

Plaats hier je tips over komende evenementen die interessant kunnen zijn om te fotograferen. Zet de periode/datum en plaats in je onderwerptitel.

Onderwerp:

Re: Professional Imaging 12-13-14 maart 2016

Berichtdoor CaptainHook » zo mar 13 2016 9:19 pm

En? Is er nog iemand heengegaan? Anders dan voorgaande jaren (nu er voor het eerst toegang geheven werd)?
Of meer van hetzelfde? Wellicht minder druk door de financiële toegangsdrempel?
CaptainHook



Onderwerp:

Re: Professional Imaging 12-13-14 maart 2016

Berichtdoor Skippy » zo mar 13 2016 9:35 pm

Ik ben er voor de eerste keer naar toe geweest. Ik vond de meeste stands van de camerafabrikanten op de beurs weinig "Professional". Sony en Nikon puur op de techniek gericht, niet op het resultaat (de foto's, weten we dat nog?), Fuji in een donker en lawaaierig hoekje, Olympus weinig inspirerend. Sneu was de Pentax stand met heel weinig interesse voor hun nieuwe K-1 camera. Bij Nikon moest ik om de nieuwe compacts vragen, die moesten ergens "down under" opgezocht worden. Alleen Canon had op het eerste gezicht een redelijk goede stand. Wat me ook opviel was de passieve houding van het personeel op de stands. Iemand die vraagt naar een camera of objectief is een geïnteresseerde en een potentiële koper, doe daar meer mee dan alleen het spul aanreiken. Oh ja, klein flesje water of frisdrank veel te duur € 3,50. Volgend jaar weer? Mwah ...
Skippy

Moderator
Berichten: 11622


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Professional Imaging 12-13-14 maart 2016

Berichtdoor Ericb » ma mar 14 2016 10:13 am

Mijn indruk was dat de stands inderdaad soberder waren. Zal ongetwijfeld met de markt te maken hebben, teruglopende budgetten, omzetten etc..
Compacts (en dan bedoel ik echte compact camera, dus niet de 1 inch versies) zijn helemaal verdwenen. Logisch, want de meeste kopers van een compact(als die er nog zijn) zullen niet naar zo een beurs gaan maar naar de Mediamarkt of iets dergelijks. Ik vroeg mij in het verleden altijd al af waarom ze de moeite namen om compacts neer te zetten. De afwezigheid van de DL serie was wel opvallend, er stonden er een paar in een soort vaas, ik heb er maar niet eens naar gevraagd. Ik ging ervan uit dat het niet werkende demo's waren. Achteraf dom van mij want de groothoekversie lijkt mij eigenlijk wel wat.
De bekende wand bij Nikon met de exotische teles ontbrak ook.

Dat de beurs vooral technisch georiënteerd is begrijp ik wel, volgens mij niet anders dan vorige jaren en de meeste andere beurzen.
Een groot deel van de fotografen is nu eenmaal technisch georiënteerd.
Het leek mij inderdaad iets rustiger als vorige jaren. Ik was er op zondag, een standhouder vertelde wel dat het zaterdag drukker was.

Op de stand van Nikon heb ik 2 medewerkers gesproken, 1 was enthousiast, stelde vragen en vertelde uit zichzelf een aantal zaken. De tweede was duidelijk minder geïnspireerd :-)
Bij Olympus en Tokina /Sirui ook een geïnteresseerde medewerker getroffen. Het viel mij ook op dat het bij Pentax stil was. En dat ondanks de aantrekkelijke K-1.
Duidelijk is dat je er zelf wat van moet maken, actief vragen stellen etc ander ben je snel klaar.

Skippy, grappig dat je over de prijzen van de consumpties valt. Die vond ik erg meevallen en de koffie (ik dacht 2 euro) was nog eens goed te drinken ook. Maak wel eens anders mee :-)
Nikon Z8, Z6 en wat lenzen en een hoop andere zooi.
Ericb

Clublid
Berichten: 799


Locatie: Nieuwegein
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Professional Imaging 12-13-14 maart 2016

Berichtdoor Sandervb » ma mar 14 2016 10:02 pm

Ik heb mij er prima de hele dag vermaakt.
Het was de eerste keer voor mij en het viel mij niet tegen.
Leuk bij Sigma en Tamron wat objectieven kunnen uitproberen en bij Nikon gespeeld met de D500 en de D5.
Bij Epson in de Mercedes F1 auto zitten was toch ook wel gaaf.
Tevens ook wat mooie modellen op de foto mogen zetten.
Nikon D7100
Nikkor AF-S 50 1.8 G \ Tamron SP 17-50 2.8 \ Tamron 70-300 4-5.6 Di VC USD \ Sigma 105 2.8 Macro \
Metz Mecablitz 44 AF-1 \ LowePro 50 AW & 202 AW
Vanguard Alta Pro 263AT met Manfrotto 391RC2 \ Carry Speed FS-Slim Prime
Gebruikersavatar
Sandervb

Forumlid
Berichten: 962


Locatie: Beverwijk
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Professional Imaging 12-13-14 maart 2016

Berichtdoor Autofan1985 » di mar 15 2016 8:10 am

Ik ben gisteren voor het eerst geweest met mijn vader en zusje, maar vond het eigenlijk zwaar tegen vallen. Alles was vrij klein en krap, veelal ongeïnspireerde medewerkers (enkele uitzonderingen daar gelaten) en hierdoor waren we eigenlijk vrij snel uitgekeken. We hadden nog wat lezingen opgeschreven voor de middag, maar hadden eigenlijk al geen idee meer hoe de tijd tot die lezingen op te vullen...
Wat Skippy ook al zei: Iemand die vraagt naar een camera of objectief is een geïnteresseerde en een potentiële koper, doe daar meer mee dan alleen het spul aanreiken. Ik werd echt nergens geprikkeld ook daadwerkelijk tot een aankoop over te gaan.
Nikon D300, Tokina AT-X 11-20 f/2.8 PRO DX, Nikon AF-S DX 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR, Tamron 70-300mm f/4-5.6 SP Di VC USD, Nikon MB-D10, Nikon SB-700
Gebruikersavatar
Autofan1985

Clublid
Berichten: 212


Locatie: Ridderkerk
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Professional Imaging 12-13-14 maart 2016

Berichtdoor CaptainHook » di mar 15 2016 8:38 am

Ben er diverse jaren achtereen geweest. Zowel in Nieuwegein, als in Nijkerk.
Op zich wel leuk om alle hektiek eens te zien en alle commerciële fotografieuitingen op één grote hoop bij elkaar. Geeft ook een idee van het soort publiek wat er komt. En soms is het handig om alle glossy folders eens bij elkaar te kunnen graaien. :wink:

Maar om nou toegang te moeten betalen om met reclame te worden doodgegooid...nou nee... :|
CaptainHook



Onderwerp:

Re: Professional Imaging 12-13-14 maart 2016

Berichtdoor Cyrus » di mar 15 2016 8:48 pm

Ik was er zaterdag, gratis entree (uitnodiging van een concurrerend merk gekregen). Vond het op zich wel leuk om alles bij elkaar te zien. Op veel stands weinig geïnteresseerde verkopers. Desondanks genoeg interessants gezien, dus al met al een goed gevoel.

De verbazing was bij mij vooral over het hoge "kijk mij eens!" gehalte: veel lieden die hun complete foto-uitrusting hadden meegesleept, in enorme rugzakken of zelfs rolkoffers, met daarbij de dikke camera prominent om de nek, om er vervolgens werkelijk niks mee te doen...
Groeten,
Edwin

flickr - website
Gebruikersavatar
Cyrus

Clublid
Berichten: 3338


Locatie: NH
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Professional Imaging 12-13-14 maart 2016

Berichtdoor Vincent » di mar 15 2016 9:36 pm

Cyrus schreef:om er vervolgens werkelijk niks mee te doen...


Meeschieten tussen de flitslampen door bij een demonstratie :wink:

Zulke beurzen zijn tegenwoordig toch vooral HI, hobby imaging. Niets mis mee uiteraard, maar dan wordt het wel gewoon een totaal ander evenement en dito sfeer.

Ik kan me ook wel voorstellen dat sommige mensen achter de stands dat op zondag of maandag ècht wel zat zijn...
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4518


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Professional Imaging 12-13-14 maart 2016

Berichtdoor Sandervb » di mar 15 2016 9:43 pm

Blijkbaar hebben wij dan betere stands uitgezocht.
Wij hebben bij Panasonic, Sigma, Metz, Canon, Tamron en nog een paar andere met erg enthousiaste verkopers een tijd staan praten.
Bij Nikon waren ze op zich niet onaardig maar daar was het toevallig erg druk toen wij daar stonden.
Nikon D7100
Nikkor AF-S 50 1.8 G \ Tamron SP 17-50 2.8 \ Tamron 70-300 4-5.6 Di VC USD \ Sigma 105 2.8 Macro \
Metz Mecablitz 44 AF-1 \ LowePro 50 AW & 202 AW
Vanguard Alta Pro 263AT met Manfrotto 391RC2 \ Carry Speed FS-Slim Prime
Gebruikersavatar
Sandervb

Forumlid
Berichten: 962


Locatie: Beverwijk
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Professional Imaging 12-13-14 maart 2016

Berichtdoor nikoyama » za mar 19 2016 12:00 pm

Ik ben voor de eerste keer geweest. Heb bij Nikon de D500 in de handen gehad. Jammer genoeg kon ik geen testfoto's maken met eigen Kaartje. Volgens de Nikon medewerker zou het ruisnivo lager liggen dan bij mijn D5100 bij hogere ISO waarden die ik noodgedwongen bij zaalsport gebruik. Zulks wil ik graag altijd met eigen ogen op mijn eigen computer zien. Verder vond ik het wel leuk. Heb me bij Adobe laten fotograferen als motorcoereur, de tekenaar heeft hier een heel leuk plaatje van gemaakt met Mickey mouse helm (te zien op hun website). Ik won daar zelfs een BAMBOO Spark tablet mee. Kun je tekeningetjes mee maken die via Bluetooth op je tablet terecht komen. Verder met de compact Nikon S8100 nog bijgaand plaatje gemaakt. Ik vond het al met al wel een leuke dag.

Groet, Nikoyama
Afbeelding
Ex: A. Pentax - Nikon F3 - Mamiya 645 - Durst M605 / RCP20. Nu Nikon D5100 met 16-85, 16-80, 70-300 en Epson V500.
nikoyama

Forumlid
Berichten: 121


Locatie: Emmen
Ervaringsniveau: ***


Terug naar “Komende evenementen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten