D750 - Nikon Recall - Donkere delen in beelden door sluiter

Discussies over fotografie met de D600, D610, D750 en D780. Nikon's semi-pro lijn met een FX-formaat sensor.

Onderwerp:

Re: D750 - Nikon Recall - Donkere delen in beelden door sluiter

Berichtdoor gijs sandberg » ma mar 21 2016 8:59 pm

Wilco,
re: nog iets anders
Ik denk van niet, maar als je het zeker wilt weten... nikonservice.nl
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Gebruikersavatar
gijs sandberg

Clublid
Berichten: 6818


Locatie: Zuid Holland
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: D750 - Nikon Recall - Donkere delen in beelden door sluiter

Berichtdoor Davy » di mar 22 2016 9:34 pm

Wachten duurt lang, word nu toch wel eens een keer tijd dat de D750 thuis komt. Bijna 3 weken verder, ik word nu toch wel een beetje ongeduldig.
Davy

Forumlid
Berichten: 12


Locatie: Gelderland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: D750 - Nikon Recall - Donkere delen in beelden door sluiter

Berichtdoor André van Driel » di mar 22 2016 9:50 pm

Mijn d750 willen ze ook even checken.Ik krijg een mailtje van Nikon als ik m'n camera op mag sturen. Kan wel drie weken duren. Blijkbaar druk daar. Heb geen problemen gehad tot nu toe met de camera eerlijk gezegd,maar de problemen zouden later misschien kunnen ontstaan. Uit voorzorg dan maar laten inspecteren..
D750
Gebruikersavatar
André van Driel

Forumlid
Berichten: 178


Locatie: Zeeland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: D750 - Nikon Recall - Donkere delen in beelden door sluiter

Berichtdoor wbree » wo mar 23 2016 5:45 pm

Gisteren persoonlijk afgeleverd bij Nikon Service in Beverwijk en vandaag bericht dat de camera weer klaar stond! Gelijk maar even opgehaald.

Dus het kan best wel snel. Complimenten!
Body: Nikon D750, D7500. Lens: (FX) Nikon 50mm/f1.4, 60mm/f2.8, 24-120mm/f4, 70-200mm/f2.8, Tamron 16-30mm f/2.8, (DX) 35mm/f1.8, 18-200mm/f3.5-5.6, Tokina 11-16mm/f2.8, Tamron 17-50/f2.8, Sigma 100-300mm/f4.
Gebruikersavatar
wbree

Clublid
Berichten: 32


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: D750 - Nikon Recall - Donkere delen in beelden door sluiter

Berichtdoor Brains11 » do mar 24 2016 5:29 pm

Maandag de mijne opgestuurd, kom net thuis en een mailtje dat het onderzoek/reparatie is afgerond en de camera normaal gesproken morgen(vrijdag) weer bezorgd wordt. Wow, dat is lekker snel zeg, ik had gerekend op minimaal 2 weken of zo :)
Gr. Herman

Nikon D750 | Nikon D7100 | Tamron 15-30mm F/2.8 | Tamron 24-70mm F/2.8 | Sigma 105mm F/2.8 Macro | Tamron SP 150-600mm F/5.0-6.3
Brains11

Clublid
Berichten: 139


Locatie: Dordrecht
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: D750 - Nikon Recall - Donkere delen in beelden door sluiter

Berichtdoor Josla » za mar 26 2016 10:53 am

Geruchten/ conclusies.

Wat is eigenlijk waar van de volgende geruchten of de conclusies die ik op het Internet omtrent de laatste recall gelezen heb.

1e: De donkere beelden (eigenlijk deels donker) komen alleen te voorschijn bij het gebruik van de flitser in high speed modus. De timing van het gordijn is in deze stand iets verschoven en daardoor is het gordijn niet helemaal vrij en veroorzaakt het deels donkere beeld. Het zou alleen mogelijk zijn icm Nikon SB-910/ SB-900 en de SB-800. Ondanks dat mijn 750 er ook bij hoort, heb ik van alles geprobeerd ook met de SB-800 maar geen probleem gevonden.

2e: Omdat het een Recall betreft en de camera's massaal terug gezonden worden, zou het zijn dat er veel mensen aangenomen/ ingezet worden die niet echt vakkundig zijn om de druk van de reparatieafdelingen af te halen. Hierdoor kan het zijn dat het sluitermechaniek weliswaar gerepareerd word, maar er focusproblemen kunnen ontstaan. Het is een extreem delicaat werkje dat bij niet goed uitvoeren voor andere problemen kan zorgen. (Schijnt bij het flair probleem ook gebeurd te zijn)

3e: Volgens sommige bronnen wordt bij reparatie aan de sluiter de clicks reset, en de camera zou na reparatie op 0 staan.

Met de D750 ben ik erg tevreden, het is een geweldig goede camera qua beelden en handling, de eerste camera waar ik een keer met gefilmd heb en het resultaat is verbluffend. Met nog geen 5000 clicks is de camera ook nog als nieuw.
Ik denk er over na om de camera toch op te sturen zodat bij eventuele verkoop er geen discussie kan ontstaan en de camera slecht verkoopbaar wordt, dan heb ik tenminste het bewijs in handen dat de camera helemaal in orde is, en bij Nikon is geweest. Misschien dan verkopen en een nieuwe kopen?
Aan de andere kant is de camera probleemloos en goed, gekocht in Oktober 2015 en waarschijnlijk een van de laatste geproduceerde die dus nog net in de recall belandt :)
Josla

Forumlid
Berichten: 1


Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: D750 - Nikon Recall - Donkere delen in beelden door sluiter

Berichtdoor BlackBox » za mar 26 2016 11:21 am

Aan geruchten heeft niemand wat.
Ik heb de recente ervaring dat er hard wordt gewerkt, men open staat voor vragen en ook snel oplossingen geeft.

Niet elke sluiter zal vervangen hoeven worden, dan is de camera weer snel terug
Als hij vervangen moet worden zal dat een "Nikon waardige" camera opleveren.
Dat is waar men naar streeft en ik heb het volste vertrouwen dat ze daar achter staan

Overal kan iets fout gaan, melden en laten oplossen ... klaar.
BlackBox



Onderwerp:

Re: D750 - Nikon Recall - Donkere delen in beelden door sluiter

Berichtdoor gijs sandberg » za mar 26 2016 11:39 am

Beste J,
Welkom op dit forum.
Geruchten zijn vaak amusant, daarvoor is een sectie genaamd Koffiehoek.
re: ervaringern
Zonder bronnen is de geloofwaardigheid niet beter dan de oude Romeinse schrijver Tacitus al verwoordde met de term Traditur, de overlevering wil ...
Lees eerst eens de eerdere posts in dit topic, de meesten zijn snel en correct geholpen.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Gebruikersavatar
gijs sandberg

Clublid
Berichten: 6818


Locatie: Zuid Holland
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: D750 - Nikon Recall - Donkere delen in beelden door sluiter

Berichtdoor Ad B » vr apr 01 2016 7:55 am

Hoi,

ik ga zometeen... voor 12.30... mijn geliefd spiegeldoosje + glas weer ophalen.
In het weekend van 12 ,13 maart had de sluiter het begeven, 's maandags meteen naar Beverwijk gebracht.
Ik had nog een paar kleine klachtjes meer, ook met de lens.
Het geheel is onderhanden geweest, alles op elkaar afgeregeld en voor mekaar.
1,5 week op onderdelen gewacht, het lange paasweekeinde was daar ook debet aan ('tis niet alleen maar werken... :thumbup: )
Enkele dingetjes voor eigen rekening, de dingen die onder garantie konden hebben ze netjes onder garantie gerekend.
Ik hoop dat ik over het resultaat net zo tevreden ben.
Dan ben ik weer een gelukkige Brabander...
:prost:
Ad B
---
Gebruikersavatar
Ad B

Forumlid
Berichten: 566


Locatie: Sint Oedenrode
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “D600, D610, D750 en D780”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten