MO mrt. 2016, beoordelen foto's - "Lijnen"

Fotografie maandopdracht. Per september 2011 is deze foto opdracht overgegaan in de NCN Foto opdracht.

Aan welke foto denk jij als we het over lijnen hebben?

jur001
15
36%
richhanz
1
2%
joosiej89
0
Geen stemmen
EdvandeZilver
0
Geen stemmen
Marco D750
0
Geen stemmen
jan
6
14%
Belinda
7
17%
Alex
2
5%
Reina B
0
Geen stemmen
Marc B
3
7%
fmulders
2
5%
Gerrit
1
2%
JDPix
0
Geen stemmen
edrocket
1
2%
SandorGora
2
5%
Jacob_O
1
2%
KeesH
0
Geen stemmen
Josti
0
Geen stemmen
Charlie Scene
0
Geen stemmen
nootje53
1
2%
 
Totaal aantal stemmen: 42

Onderwerp:

Re: MO mrt. 2016, beoordelen foto's - "Lijnen"

Berichtdoor Mieke53 » vr apr 15 2016 11:03 am

Hoi Ed, weer top gejureerd.
Gebruikersavatar
Mieke53

Forumlid
Berichten: 2385


Locatie: Houten
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO mrt. 2016, beoordelen foto's - "Lijnen"

Berichtdoor Mieke53 » vr apr 15 2016 12:17 pm

Goed, hierbij mijn bevindingen. Leuk dat de groep steeds groter wordt(en afwisselender).

Jur, Prachtfoto. Net als de meesten dacht ik ook: dit is hem, inderdaad posterwaardig, mooie kleuren en de lijnen opdracht is hier heel mooi in beeld gebracht.
Gezien de stemmen mag je er waarschijnlijk weer een maandopdracht winnaarschap aan toe voegen. Favoriet. Maar toen:

Richhanz, Op zich een hele mooie foto. Hier had echter voor mij symmetrie het beter gedaan. Beetje meer contrast, en nog iets secuurder uitkaderen had de foto sterker gemaakt. Maar prima de opdracht uitgevoerd.

Joosiej: Mijn ogen worden meteen naar het scherpe deel van de foto getrokken. De onscherpe delen vind ik jammer want als je je focust op het scherpe deel gaat het onscherpe deel hinderen. Het is architectuur dus die moet voor mij scherp over gehele deel van de foto zijn. Maar misschien heb je bewust gekozen voor inscherp naar scherp.
Iets ruimer kaderen en dan de foto kantelen had hem scherper gemaakt. Of het scherpe deel uitknippen en plakken in een effen achtergrond?

EdvandeZilver
Mooie foto. Veel lijnen, en je voldoet aan de opdracht. Misschien links iets meer ruimte? Compositie had voor mij in zijn totaliteit ruimer gemogen. Gebouw had wat mij betreft rechter mogen staan, maar hier liggen de meningen van uit elkaar vanwege de dynamiek die er soms bereikt worden door het te laten wat het is.

MarcoD750: Mooie industriële foto.Genoeg lijnen. Ik heb even gekeken en een vierkant formaat zou het ook goed doen. Maakt hem tevens wat abstracter.

Jan, op zich een hele mooie foto en toch zit ik maar te kijken en te kijken waarom hij geen favoriet is. Ik mis scherpte op iets. Het lijkt erop dat de scherpte op de schaduwval is gepakt. Meestal is het: als je blijft kijken is het een interessante foto.
Maar ik bleef twijfelen.

Belinda: prachtfoto. Heerlijke kleuren, veel van dit soort foto's gezien, maar toch een favoriet.

Alex: Tja, BAM, daar was hij. Puur persoonlijke smaak. Ik zag hem en dacht: abstract, lijnen, en er hangen nog mensen aan. Daardoor ook interessant.
Kleuren ook top. Winnaar geworden uiteindelijk, maar eerst nog als favoriet.

Joosiej: Hier werd ik bijna warm van. Bijna nostalgische foto. Thuis was er geen droger, dus alles ging op de lijnen. En dan die heerlijk ruikende wind en wasmiddelenlucht. Goed gevonden ook bij het thema " Lijnen".Was een favoriet!

MarcB; Prachtfoto, inderdaad harde en zachte lijnen, grote boot benadrukt evengoed het nietige van de mens. Bijna favoriet.

fmulders: Hier liep het water me in de mond. De foto voldoet aan lijnen, toch zou ik de foto van de bonbonnetjes van voor naar achter scherp willen zien en het bovenste deel eraf gehaald. Maar ook hier is het misschien wel dat je heel bewust op de middelste rij hebt scherp gesteld.

Gerrit: mooie abstracte foto die meteen als reclamefoto kan dienen. Mankeert verder niets aan, voldoet aan de opdracht, mooie kleuren. Alleen ik vind hem niet spannend.

JDPix: voor mij had er hier meer scherptediepte in gemogen. Sluitertijd genoeg om het diafragma te knijpen. Verder mooie abstracte foto, waarbij voor mij de uitgebleekte streep links nu eens een keer niet stoort.

Edrocket: BAM! zoals altijd met jouw foto's. Interessant hoe je op zoiets terecht komt. Je hebt een creatieve geest en ik ben favoriet van je foto's. De foto is ook nog eens een abstracte. Er zit veel in. Hij was favoriet onder noemer: hemel, dat wordt moeilijk :)

SandorGora: Ook hier weer een favoriete met een doordacht concept. Wat bof jij toch met je model die er alles voor wil doen om jouw je foto te leveren. Dikke favoriet hier. Focus op de sla. Geweldig, Wangen ingetrokken voor de humor :)

Jacob_O: interessante foto, voldoet ook helemaal aan de opdracht. Mooi weglopende lijnen. Was ook een favoriet.

KeesH; Hier had meer uit gehaald kunnen worden. Maar hoe? ik weet het niet, ik ken het standpunt niet. Het oogt wat druk allemaal.

Josti: ik ken het gebouw, kan interessante foto opleveren. Hier vind ik het trapgedelte te prominent in beeld. De compositie wringt. De man geeft de foto meerwaarde.

CharlieScene: foto is eenvoudig van architectuur maar voldoet aan het onderwerp. Het tijdstip was kennelijk midden op de dag. Ik had graag wat meer structuur in de stenen gezien, de compositie had spannender gemogen. Wel goed rechtgetrokken in de nabewerking.

Noortje53: Eentje uit de oude doos, voldoet aan het onderwerp, maar baalde dat ik weer eens te weinig tijd had :roll:

Zet hem op bij de volgende opdracht in april. Alles mag, dus geen beperkingen en geen specifiek onderwerp. Wie kan daar niet aan voldoen. Je mag je eigen smaak neerzetten.

Groet, Noor
Gebruikersavatar
Mieke53

Forumlid
Berichten: 2385


Locatie: Houten
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO mrt. 2016, beoordelen foto's - "Lijnen"

Berichtdoor josti » zo apr 17 2016 1:17 pm

Dank Ed en Mieke, daar kan ik wel wat mee. Ik had deze maand last van 'keuzestress' en heb uiteindelijk (mede op advies van anderen) voor deze gekozen uit een stapel van zo'n 15 kandidaten :roll: . Op Flickr (hier in onderschrift) heb ik er nog een paar staan die ik heb overwogen; 'shadow on stairs 3464' vind ik achteraf misschien wel beter of toch die onder het viaduct in Amersfoort 3543 of ... :huh: ik kom er eigenlijk nog steeds niet uit.

Groet Jos
Meer foto's zien? Klik hier, daar of op www.joswerkhoven.nl
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2911


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO mrt. 2016, beoordelen foto's - "Lijnen"

Berichtdoor Mieke53 » zo apr 17 2016 3:12 pm

Die keuze stress ken ik wel Jos.
Zal ik dit, zal ik nog die....
Maar ach, onze mening is maar een mening hoor :-)
Gebruikersavatar
Mieke53

Forumlid
Berichten: 2385


Locatie: Houten
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO mrt. 2016, beoordelen foto's - "Lijnen"

Berichtdoor josti » zo apr 17 2016 4:46 pm

Tja, soms maak je zo´n foto waarvan je denkt: dit is het! Deze springt er echt uit. Jur zal dat deze keer wel gehad hebben :lol:. Bij geen van mijn eigen foto's had ik deze maand dat wow-gevoel, maar ik vind de maandopdracht te leuk en leerzaam om niet mee te doen.
Meer foto's zien? Klik hier, daar of op www.joswerkhoven.nl
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2911


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO mrt. 2016, beoordelen foto's - "Lijnen"

Berichtdoor Mieke53 » zo apr 17 2016 5:57 pm

Zo is het Jos.
Gaat toch om de lol.
Gebruikersavatar
Mieke53

Forumlid
Berichten: 2385


Locatie: Houten
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO mrt. 2016, beoordelen foto's - "Lijnen"

Berichtdoor Alex » wo apr 27 2016 9:02 pm

Het einde van de maand nadert; mijn stem zal een eindstand vwb de winnaar niet veranderen.
Daarom een andere insteek; een stem voor degene waarvan ik vind dat hij/zij het niet verdiend om op "nul" te blijven.

Tadaa; mijn stem naar Ed raket
Waarom ; abstract met meerdere lijntjes naar het thema.
Persoonlijk had ik meer contrast ingebracht.

Er zijn veel al opmerkingen / aanwijzingen gegeven. Dat ga ik niet herhalen ,wel nog mijn insteek voor de foto van
Joosie; als je de foto 180graden draait, vind ik hem prettiger kijken en gaat mijn oog vanzelf de diepte in.
Gebruikersavatar
Alex

Clublid
Berichten: 292


Locatie: Krimpen
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: MO mrt. 2016, beoordelen foto's - "Lijnen"

Berichtdoor Mieke53 » wo apr 27 2016 10:16 pm

Allemaal nog even tandje erbij om wat te plaatsen?
Ook ik! We gaan het proberen. We hebben nog ruim 2 dagen.
Gebruikersavatar
Mieke53

Forumlid
Berichten: 2385


Locatie: Houten
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO mrt. 2016, beoordelen foto's - "Lijnen"

Berichtdoor Alex » wo apr 27 2016 11:03 pm

@edrocket, ja ik had eerst een andere foto ingezonden met meer overzicht.
Deze foto vond ik minder .... En onder het mom van minder is meer heb ik een andere foto ingestuurd. Deze foto was echter geen Crop van de vorige .
Omdat het grijs weer was die dag heb ik dit aspect gebruikt voor een egale bijna witte achtergrond ; dus geen Photoshop .
Gebruikersavatar
Alex

Clublid
Berichten: 292


Locatie: Krimpen
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: MO mrt. 2016, beoordelen foto's - "Lijnen"

Berichtdoor Mieke53 » zo mei 01 2016 1:23 am

Jurgen,
Namens iedereen van harte met je overwinning "Lijnen" :prost: .
Gebruikersavatar
Mieke53

Forumlid
Berichten: 2385


Locatie: Houten
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Maandopdracht”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Jacqueline Ermens en 32 gasten