Kom ik dÃt tegen, dus hoppa, tas open, lensjes e.d. er uit en proberen maar....

En dan te bedenken dat ik hiervoor kwam...

Klopt, de eerste twee zijn met de 50mm f/1.8 AFD lens gemaakt, echter wel met een macro voorzetlensje wat ik nog in het bekende stoffige hoekje vond....rjoemman schreef:Ik zat even in je Exif te snuffelen.
Begrijp ik het nu goed dat de vliegen gemaakt zijn met een 50mm f/1.8 lens? Zo ja, wauw wat een prestaties voor die lens.
De 50mm f1.4 staat nog steeds bovenaan op m'n verlanglijstje.
Raoul
als er een Nikon close-up lens is gebruikt, ben ik niet verbaasd over de kwaliteit. Nikon maakt namelijk de beste close-up lenzen die je kunt kopen. Deze zijn ontworpen als lensdeel en niet als een eenvoudige vergrotende loupe. Vooral de 5T en 6T (beide 62mm diameter) zijn inmiddels vermaard om hun kwaliteiten.H.M. schreef:Mooie foto's! En wat me opvalt: zo te zien weinig verlies door die voorzetlens.
Hoi Ed,Ed Post schreef:Klopt, de eerste twee zijn met de 50mm f/1.8 AFD lens gemaakt, echter wel met een macro voorzetlensje wat ik nog in het bekende stoffige hoekje vond....rjoemman schreef:Ik zat even in je Exif te snuffelen.
Begrijp ik het nu goed dat de vliegen gemaakt zijn met een 50mm f/1.8 lens? Zo ja, wauw wat een prestaties voor die lens.
De 50mm f1.4 staat nog steeds bovenaan op m'n verlanglijstje.
Raoul![]()
De laatste vlieg heb ik met de alom bekende 105mm f/2.5 MF-Nikkor, ook met het voorzetlensje gemaakt.
Ook zijn ze wel wat bewerkt, zoals verscherpt.
Overigens zij het wel deelvergrotingen van het origineel en zijn de foto's gewoon uit de hand gemaakt.
Inderdaad gewoon met de D70s gemaakt.Joost Wouters schreef:Hoi Ed,
't zijn prachtige foto's!!! Hulde! Nou vind ik idd als eerder gezegd de natuurlijke vliegers mooier en leuker dan zo'n vliegend blik
De 50mm foto's zijn denk ik genomen met een D-SLR of nog analoog en ingescant?!
Nogmaals, hele mooie foto's!!!
Ciao,
Joost